مهاجرت به ایتالیا

آزمون تولک (TOLC) چیست؟

اگر قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را داشته باشید احتمالاً چیزهایی در مورد آزمون تولک شنیده‌اید. شاید بخواهید بدانید آزمون تولک (TOLC) چیست و چند نوع است؟ آزمون تولک نوعی آزمون است که در دانشگاه‌های ایتالیا برای ورود به مقاطع کارشناسی برگزار می‌شود. برخی از دانشگاه‌های ایتالیا که رشته‌هایی مانند مهندسی، اقتصاد و داروسازی ارائه می‌کنند از طریق برگزاری این آزمون‌ها اقدام به پذیرش دانشجویان می‌کنند. در این آزمون متقاضیان باید به سوالاتی که به‌صورت تصادفی از پایگاه داده‌ها انتخاب می‌کنند پاسخ دهند.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان ایتالیایی ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به ایتالیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

آزمون تولک (TOLC) چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آزمون تولک (TOLC) چیست؟ برای شرکت در این آزمون لازم نیست به دانشگاه‌های ایتالیا بروید، بلکه از پشت یک کامپیوتر و از طریق مراکزی که دانشگاه‌ها اعلام می‌کنند می‌توانید در این آزمون‌ها شرکت کنید.

انواع آزمون تولک

آزمون انگلیسی تولک دو نوع است:

آزمون TOLC-I

این آزمون شامل موضوعات زیر است:

  • ریاضیات، فیزیک، استدلال منطقی و درک مطلب.
  • هر پاسخ صحیح دارای ۱ امتیاز است، در عین حال هر پاسخ اشتباه ۲۵ امتیاز منفی محسوب می‌شود. سوالاتی که پاسخ داده نمی‌شوند هیچ تاثیری ندارند.

محتوای آزمون TOLC-I

محتوای آزمون تولک شامل سوالاتی از رشته‌هایی مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی و منطق است. برای آمادگی در این آزمون می‌توانید از منابع ویژه کمک بگیرید. این آزمون فقط برای ورود به دانشگاه‌های ایتالیا انجام می‌شود، برای همین منابع آن مشخص هستند.

 

آزمون TOLC-I برای ورود به دپارتمان مهندسی ضروری است. ساختار این آزمون شامل ۵۰ سوال است که به ۴ قسمت تقسیم می‌شود. ۲۰ سوال آن سوالات مربوط به ریاضیات، ۱۰ سوال آن مربوط به منطق، ۱۰ سوال آن سوالات علمی و ۱۰ سوال دیگر آن را سوالات مربوط به درک مطلب هستند. در انتهای این آزمون باید به ۳۰ سوال مربوط به دانش انگلیسی پاسخ دهید. مدت زمان این آزمون ۱۱۰ دقیقه است. ۱۵ دقیقه هم برای پاسخ دادن به سوالات انگلیسی وقت دارید. کل زمان آزمون ۱۲۵ دقیقه است.

آزمون TOLC-E

آزمون TOLC-E نوع دیگری از آزمون تولک است که شامل موضوعات زیر است:

  • استدلال منطقی، درک مطلب و ریاضیات.
  • هر پاسخ صحیح یک امتیاز دارد و هر پاسخ اشتباه شامل ۰٫۲۵ درصد امتیاز منفی است. مانند آزمون TOLC-I، سوالاتی که پاسخ داده نمی‌شوند تاثیری در امتیاز آزمون ندارند.

ساختار آزمون TOLC-E

این آزمون براساس منطق و درک مطلب است. چون این آزمون دارای ساختار خاصی است که متناسب با برنامه آموزش عمومی بین‌المللی نیست، برای آمادگی در این آزمون باید فرآیند خاصی را طی کنید.

در ادامه پاسخ به این سوال که آزمون تولک (TOLC) چیست؟ نوبت به معرفی آزمون TOLC-E می‌رسد. این آزمون برای دانشجویانی است که می‌خواهند در رشته‌هایی مانند علوم سیاسی، مطالعات بین‌المللی، اقتصاد و علوم مدیریتی، ارتباطات و علوم اجتماعی تحصیل کنند. این آزمون دارای ۳۰ سوال است. ۱۳ سوال آن مربوط به منطق، ۱۰ سوال آن مربوط به درک مطلب، ۱۳ سوال آن مربوط به ریاضیات است. همچنین دارای بخش آزمون انگلیسی نیز هست. مدت زمان این آزمون نیز ۹۰ دقیقه است.

 آزمون TOLC-F

برگزاری این آزمون از سال ۲۰۲۰ شروع شده است و شامل موضوعات زیر است:

  • زیست‌شناسی
  • شیمی
  • فیزیک
  • ریاضیات
  • منطق

این آزمون نیز برای کسانی مناسب است که می‌خواهند در رشته داروسازی، شیمی دارویی و فناوری در یکی از دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل کنند. این آزمون شامل ۵۰ سوال است. ۱۵ سوال آن مربوط به سوالات زیست‌شناسی، ۱۵ سوال آن مربوط به شیمی، ۷ سوال آن مربوط به ریاضیات، ۷ سوال آن مربوط به فیزیک و ۶ سوال آن درباره منطق است. مدت زمان این آزمون ۷۲ دقیقه است.

آزمون TOLC-B

این آزمون برای دانشجویانی است که می‌خواهند در رشته‌های مرتبط با زیست‌شناسی تحصیل کنند. این آزمون دارای ۵۰ سوال است که ۲۰ سوال آن مربوط به ریاضیات، ۱۰ سوال آن مربوط به زیست‌شناسی، ۱۰ سوال آن مربوط به فیزیک و ۱۰ سوال آن مربوط به شیمی است. مدت زمان این آزمون ۱۱۰ دقیقه است.

 

آزمون TOLC-S

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های علوم کامپیوتری، علوم و فناوری، بیوتکنولوژی، شیمی، شیمی صنعتی، فیزیک، ریاضیات، علوم زیست محیطی، علوم جغرافیایی و علوم طبیعی در ایتالیا را دارند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. آزمون TOLC-S دارای ۵۰ سوال است که ۲۰ سوال آن مربوط به ریاضیات پایه، ۱۰ سوال آن مربوط به استدلال و حل مسئله، ۱۰ سوال آن مربوط به درک مطلب و ۱۰ سوال آن مربوط به علوم است. مدت زمان این آزمون نیز ۱۱۰ دقیقه است.

 

آزمون TOLC-SU

این آزمون برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که می‌خواهند در رشته فلسفه، زبان‌ و ادبیات خارجی، ارتباطات، زبان و ارتباطات بین فرهنگی در دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل کنند. آزمون TOLC-SU دارای ۵۰ سوال است که ۳۰ سوال آن مربوط به درک مطلب و اطلاعاتی در مورد ایتالیا، ۱۰ سوال آن در مورد دانش و مهارت‌های مورد نیاز در دوران دبیرستان و ۱۰ سوال دیگر آن مربوط به استدلال منطقی است. مدت زمان شرکت در این آزمون ۱۰۰ دقیقه است.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا با پاسخ دادن به این سوال که آزمون تولک (TOLC) چیست، شما را با این آزمون و انواع آن آشنا کنیم. همه این آزمون‌ها برای دانشگاه‌های ایتالیا معتبر هستند. این آزمون راحت است و با مطالعه منابع آن می‌توانید برای این آزمون آماده شوید.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن