مهاجرت به ایتالیا

ویزای استارت آپ ایتالیا و مراحل آن

ویزای استارت آپ ایتالیا روش دولت ایتالیا برای جذب صاحبان کسب‌وکار‌های نوآور و افراد ماهر به کشور ایتالیا طراحی شده است. این ویزا برای شهروندان غیر اروپایی است که قصد دارند تا در کشور ایتالیا اقدام به استارت آپ نوآورانه کنند. اگر می‌خواهید از طریق این ویزا برای کشور ایتالیا اقامت بگیرید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان ایتالیایی ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به ایتالیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

ویزای استارت آپ ایتالیا

برای به‌دست آوردن ویزای استارت آپ ایتالیا باید سه مرحله را طی کنید:

  1. درخواست ویزا
  2. ارزیابی سریع تقاضا و اجازه کار در ایتالیا
  3. دریافت ویزا و ورود به ایتالیا

در ادامه همه این مراحل را توضیح می‌دهیم:

  1. درخواست ویزا

درخواست ویزای استارت آپ ایتالیا باید توسط ایمیلی به آدرس مشخص شده در MISE ارسال شود. برای اینکه درخواست ویزا رسمی‌تر باشد، تقاضا باید شامل سه قسمت باشد:

فرم تقاضا

  • در این فرم باید اطلاعات شخصی و برنامه تحصیلی متقاضی همراه با اطلاعات دقیق در مورد پروژه استارت آپ که متقاضی قصد راه‌اندازی دارد ارائه شود.
  • گواهی منابع مالی حداقل به مبلغ ۵۰۰۰ یورو همراه با نامه‌ای مبنی بر استفاده از مبلغ سرمایه برای تاسیس شرکت و فعالیت نوآورانه در کشور ایتالیا.
  • کپی پاسپورت معتبر برای ارائه به پلیس محلی در جهت معاینه اولیه متقاضی.

 

  1. ارزیابی سریع تقاضا و اجازه کار در ایتالیا (Nulla Osta)

وقتی کمیته ویزای استارت آپ ایتالیا در مورد راه‌اندازی کسب‌وکار در ایتالیا اظهار نظر کرد، اجازه کار در ایتالیا به مدت ۳۰ روز از زمان تاریخ ارائه درخواست، منتشر می‌شود.

اجازه کار در ایتالیا می‌تواند برای ارائه ویزا برای کسب‌وکار مستقل در عرض سه ماه از زمان تاریخ انتشار آن به بعد استفاده شود.

 

  1. ارائه ویزا و ورود به ایتالیا

برای گرفتن این ویزا، متقاضی باید شخصاً در سفارت یا کنسولگری ذیصلاح حاضر شود. متقاضی باید علاوه بر مجوز کار در ایتالیا (Nulla Osta) و اصل کلیه اسنادی که از قبل به کمیته ارسال شده است، کلیه مدارک لازم دیگر را به سفارت تحویل دهد.

سپس پس از اینکه کنترل‌های لازم توسط دفتر کنسولگری انجام گرفت و همه مدارک ارائه شد، ویزای استارت آپ ایتالیا با مدت زمان سالیانه اعطا می‌شود.

وقتی فرد متقاضی این ویزا را دریافت کرد، ۶ ماه فرصت دارد به ایتالیا سفر کند و ۸ روز پس از ورود به ایتالیا فرصت دارد تا مدارک خود را به به پلیس محلی ارائه کند و اقامت یک ساله را دریافت کند.

 

حداکثر مدت زمان ویزا

ویزای استارت آپ ایتالیا را می‌توانید ۶۰ روز قبل از انقضاء دوباره به مدت ۲ سال تمدید کنید. بعد از گذشت ۵ سال می‌توانید درخواست اقامت طولانی‌مدت‌تری داشته باشد.

 

شرایط مورد نیاز

برای دریافت ویزای استارت آپ ایتالیا حداقل باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل ۱۵ درصد از هزینه‌ها صرف فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه شود.
  • حداقل یکی از اعضای تیم استارت آپ باید دارای مدرک دکتری باشد یا حداقل به مدت ۳ سال فعالیت اقتصادی داشته باشد یا حداقل دو سوم از اعضای استارت آپ دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند.
  • مالک استارت آپ حداقل دارای یک اختراع، نرم‌افزار صنعتی یا مهمی باشد که در SIAE ثبت شده باشد.

 

روش‌های تامین مالی و استفاده از تسهیلات استارت‌ آپ‌‌ها

از امتیازات مهم برای ویزای استارت آپ ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 اسمارت استارت ایتالیا

دولت ایتالیا بخشی از بودجه خود را صرف استارت آپ‌ها می‌کند. شرکت‌های استارت آپ باید ظرف ۶۰ ماه از تاریخ ارائه درخواست در ایتالیا تاسیس شوند. برنامه‌های مالی اسمارت استارت ایتالیا از این استارت آپ‌ها حمایت می‌کند. حتی اگر استارت آپ زن باشد و یا دارای افراد جوان زیر ۳۵ سال داشته باشد، مقدار مبلغ حمایت از این استارت آپ‌ها تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

استفاده از صندوق ضمانت برای PMIها

یکی دیگر از مزیت‌های این ویزا، رایگان بودن و دسترسی ساده به صندوق ضمانت برای PMIها (شرکت‌های کوچک و متوسط) است. برای کسب‌‌وکارها می‌‌توانید تا ۲٫۵ میلیون یورو از این صندوق وام بگیرید.

 

چه کسانی مستعد دریافت ویزای استارت آپ ایتالیا هستند؟

متقاضی باید ثاتب کند که حداقل مبلغ ۵۰۰۰۰ یورو برای استفاده به منظور تاسیس و ایجاد استارت آپ و راه‌اندازی کسب‌وکار برای پروژه «نوآورانه» خود دارد. این برنامه روند تقاضا را تضمین می‌کند. در حقیقت، فرد متقاضی باید برای دریافت باید شرایط زیر را داشته باشد:

  1. سرمایه‌گذاری حداقل به مبلغ ۱۰۰۰۰۰٫
  2. یکی از موقعیت‌های زیر را پوشش دهد: رئیس شرکت، مدیر ارشد اجرایی، عضو هیئت مدیره، حسابرس.
  3. متقاضی می‌تواند به‌صورت خوداشتغال با شرکت کار کند (به‌طور مثال، مشاور مستقل و غیره).

 

مدت اقامت با این ویزا چقدر است؟

مدت اقامت ویزای استارت آپ در ایتالیا یک سال است که قابل تمدید است. این اقامت به شرطی تمدید می‌شود که متقاضی بیشتر از ۶ ماه متوالی از کشور ایتالیا خارج نشده باشد. بعد از گذشت ۵ سال، متقاضی مستعد دریافت اقامت دائمی می‌شود.

 

مدارک مورد نیاز

برای دریافت ویزای استارت آپ ایتالیا باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • پاسپورت و عکس: پاسپورت با اعتبار کافی و عکس متناسب با اندازه پاسپورت.
  • برنامه کسب‌وکار: برنامه کسب‌وکار با شرح جزئیات که اهداف شرکت استارت آپ، تجزیه و تحلیل بازار و پیش‌بینی‌های مالی را نشان دهد.
  • تاییدنامه: یک تاییدنامه از طرف سازمان مورد تایید کشور ایتالیا.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن