دسته‌بندی نشده

بهترین وکیل برای مهاجرت

همه ما عبارت وکیل مهاجرت حداقل یک بار به گوش‌مان خورده است و معمولاً اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد کسی است که به روند قانونی مهاجرت آشنایی کامل دارد و روند مهاجرت را برای اشخاص آسان می‌کند. اما آیا واقعا وظیفه وکیل مهاجرت همین است؟ آیا بدون کمک وکیل مهاجرت نیز می‌تونیم این روند را طی کنیم؟ اگر به بهترین وکیل مهاجرتی شهرتان مراجعه کنید، بالطبع، روند مهاجرت را به خوبی و بدون مانع طی خواهید کرد.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد وکیل مهاجرتی و وظایف او برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

وکیل مهاجرت کیست؟

وکیل مهاجرت کسی است که قوانین هر دو کشور را به خوبی می‌شناسد، قوانین مهاجرت را نیز می‌داند و بر اساس همین شناخت کامل، مسیر مهاجرت را برای اشخاص آسان می‌کند. در زبان انگلیسی، برای اشاره به وکیل مهاجرتی، از واژه Immigration Representative استفاده می‌کنید. برای مسائلی مانند اخذ انواع ویزا، گرین کارت و مواردی از این دست می‌توانید به وکیل مهاجرت مراجعه کنید.

وکیل مهاجرتی چه وظایفی را بر عهده دارد؟

وکیل مهاجرتی وظایف متعددی را بر عهده دارد. در ادامه، از این وظایف برای‌تان خواهیم گفت.

  •  اسناد و مدارک لازم برای مهاجرت را به شما معرفی می‌کند
  • کمک‌تان می‌کند تا برای آزمون آماده شویم.
  •  اگر لازم باشد، به جای شما در نهادهای مختلف حاضر می‌شود.
  •   درخواست ویزا را برای‌‍تان پیگیری می‌کند.
  • درخواست گرین کارت‌تان را پیگیری می‌کند.
  •  اگر از کشوری اخراج شوید، کارهای‌تان را دنبال می‌کنند.

آیا رشته وکیل مهاجرت در دانشگاه‌ها وجود دارد؟

در دانشگاه، رشته‌ای به نام وکیل مهاجرتی یا حقوق مهاجرتی وجود ندار، بلکه وکیل با اخذ دانش در این حوزه، می‌توانند وارد بازار کار شوند و در این حیطه فعالیت کنند.

بهترین وکیل مهاجرتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

وکیل مهاجرتی روند کار را آسان می‌کند، اما یادتان باشد که این مسئله در مورد وکیل مهاجرتی خوب است. در واقع، وکلای کاربلد می‌توانند این روند را به خوبی طی کنند و شما را به مقصد برسانند. اما هنگام انتخاب وکیل مهاجرتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

وقتی قرار است وکیل مهاجرتی را انتخاب کنید، باید یک سری موارد را در ذهن داشته باشید. برای مثال، باید مطمئن شوید که وکیل مهاجرتی مورد نظرتان واقعا در حوزه حقوق تحصیل کرده است یا خیر؛ آیا علم کافی در مورد قانون کشور مقصدتان دارد یا نه؛ آیا پیش از این، این کار را برای اشخاص دیگری انجام داده‌اند یا نه. به طور کلی، باید سابقه کار وکیل مورد نظرتان را بسنجید تا به نتیجه درست برسید.

علاوه بر همه این موارد، باید حواس‌تان باشد که موسسه مهاجرتی و وکیل مهاجرتی مورد نظرتان، باید مجوز رسمی داشته باشد.

محل فعالیت وکیل‌های مهاجرتی کجا است؟

وکیل‌های مهاجرتی در موسسه‌های مهاجرتی فعالیت می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید به وکیل مهاجرتی مراجعه کنید و روند مهاجرت‌تان را با وی طی کنید، باید به وکیل‌های مهاجرتی مراجعه کنید. بنابراین برای مشاوره، باید به وکیلی مراجعه کنید که حوزه تخصصی او مهاجرت به کشور خودتان باشد.

برخی از موسسه‌های مهاجرتی خدمات مهاجرت را برای مهاجرت به یک کشور مشخص ارائه می‌دهند و برخی دیگر این خدمات را برای مهاجرت به کشورهای مختلف ارائه می‌دهند. بنابراین برای مهاجرت، باید به وکیلی مراجعه کنید که حوزه تخصص وی کشور مقصد شما است. بنابراین برای مهاجرت به آلمان، باید به وکیلی مراجعه کنید که حوزه تخصصی‌اش کشور آلمان است و برای مهاجرت به فرانسه، باید به وکیل مهاجرتی متخصص این حوزه مراجعه کنید.

هزینه وکیل مهاجرتی چقدر است؟

هزینه وکیل مهاجرتی بستگی به عوامل مختلفی دارد. در واقع، برای اخذ پذیرش از هر کشور، یک سری مراحل مشخصی دارد و در هر مرحله نیز، باید هزینه‌های مشخصی را دریافت کنید. بنابراین دستمزد وکیل مهاجرت، بسته به مقصد مورد نظر شما، متفاوت خواهد بود. برای مثال، هزینه وکیل برای مهاجرت به استرالیا متفاوت با هزینه وکیل برای مهاجرت به آمریکا خواهد بود.

برخی از وکلا و موسسه‌های مهاجرتی، مشاوره اولیه را به صورت رایگان به اشخاص ارائه می‌دهند و در گام‌های بعدی و در صورت قطعی شدن برنامه، هزینه را دریافت می‌کنند.

جالب است بدانید که بسیاری از وکیل‌های مهاجرتی، در صورتی حق‌الوکانه را دریافت می‌کنند که ویزا را برای‌تان دریافت کنند، در غیر اینصورت، همه هزینه را به شما بر می‌گردانند.

سخن آخر

وقتی روند مهاجرت را با همراهی وکیل مهاجرتی پیش می‌برید، بدون شک، سرعت کارتان افزایش پیدا خواهد کرد و مانع پیش‌بینی‌نشده‌ای نیز در مسیرتان نخواهد بود. از این رو، اگر می‌خواهید این روند به راحتی برای‌تان طی شود، بهتر است به وکیل مهاجرتی مراجعه کنید. اما یادتان باشد که باید در انتخاب وکیل مهاجرتی بسیار دقت کنید و بهترین وکیل مهاجراتی را انتخاب کنید. بهتر است پیش از اخذ تصمیم نهایی، ابتدا به وکیل مهاجرتی مراجعه و حتی کشور مقصدتان را نیز بر اساس مشاوره‌های‌تان انتخاب کنید. بدین ترتیب، زندگی موفقی در کشور مقصد خواهید داشت، چرا که  انتخابی متناسب با شرایط‌تان انجام داده‌اید. بنابراین وکیل مهاجرتی در تمام مراحل کار مهاجرت همراه‌تان است، از لحظه انتخاب کشور تا زمان پرواز به کشور مقصد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن