مهاجرت

معرفی بهترین دانشگاه های فرانسه

بهترین دانشگاه های فرانسه رنکینگ جهانی بالایی کسب کرده‌ا ند و از نظر شهریه نسبتا ارزان هستند. در واقع شهریه ارزان دانشگاه‌ های فرانسه موجب شده که کشور فرانسه به عنوان یکی از کشورهای محبوب برای تحصیل شناخت شود. سیستم آموزشی کشور فرانسه بسیار پیشرفته است و تمامی دانشگاه‌ های این کشور دارای رتبه ‌بندی جهانی هستند. زبان فرانسوی به عنوان مهم ‌ترین زبان بین المللی شناخته می‌ شود و تمامی دانشگاه‌ ها تدریس دروس را با زبان فرانسوی انجام می‌ دهند. البته در برخی از دانشگاه ها، تدریس دروس به زبان انگلیسی است. شما قبل از انتخاب دانشگاه باید تمامی شرایط پذیرش دانشگاه و زبان تدریس دانشگاه، آگاهی بیشتری به دست آورید.  از آنجایی که فرانسه اقتصاد پویا دارد بسیاری از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می ‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به کشور فرانسه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان فرانسه ترجمه کنید. دارالترجمه فرانسه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به فرانسه را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

آشنایی با ویژگی بهترین دانشگاه های فرانسه

برخی از بهترین دانشگاه های فرانسه را در لیست برترین دانشگاه‌ های آموزشی و تحقیقاتی قرار داده ‌اند. هر یک از این دانشگاه‌ ها در رتبه‌ بندی جهانی محبوبیت زیادی دارند. برخی از مهم ‌ترین دانشگاه‌ هایی که در کشور فرانسه هستند عبارتند از :

۱٫ دانشگاه تحقیقاتی psl فرانسه

یکی از مهم ‌ترین دانشگاه ‌های فرانسه ،دانشگاه تحقیقاتی psl می ‌باشد. دانشگاه psl فرانسه در پاریس قرار گرفته است و بین انواع دانشگاه ‌های این کشور رتبه یک را به خود اختصاص می ‌دهد. دانشگاه تحقیقاتی psl در سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه تشکیل شده از ۲۵ موسسه آموزش عالی می ‌باشد. همچنین باید بدانید که دانشگاه psl فرانسه با بسیاری از دانشگاه ‌ها و موسسات مهم دنیا مانند دانشگاه کمبریج، دانشگاه ملی تایوان و … ارتباط دارد. محققانی که در این دانشگاه حضور دارند جایزه نوبل در رشته‌ های گوناگون دریافت کرده‌ اند. رشته‌های برتر دانشگاه مورد نظر ادبیات، شیمی، فیزیک، اقتصاد، پزشکی و … هستند. دانشجویان می‌ توانند هر یک از این رشته ‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

۲٫ دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن به عنوان یکی دیگر از مهم ‌ترین دانشگاه‌ های فرانسه شناخته می ‌شود. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌ های تحقیقاتی دولتی معرفی می ‌گردد. در سال ۲۰۱۸ دانشگاه سوربن و دانشگاه ماری کوری با یکدیگر ادغام شدند. همچنین چندین موسسه کوچک دیگر در این دانشگاه قرار گرفتند و وسعت دانشگاه سوربن افزایش یافت. تعداد پردیس‌ های این دانشگاه در سراسر کشور فرانسه زیاد است. همچنین یک پردیس مجازی از این دانشگاه در ابوظبی قرار گرفته است. دانشگاه سوربن دارای ۳ دانشکده پزشکی، علوم انسانی و علوم پایه می ‌باشد. دانشجویان در سراسر جهان قادر هستند در رشته‌ های گوناگون دانشگاه سوربن ادامه تحصیل دهند.

 

۳٫ دانشگاه پاریس ساکلی بهترین دانشگاه های فرانسه

یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه، دانشگاه پاریس ساکلی می ‌باشد. تاریخچه دانشگاه ساکلی پاریس بسیار طولانی است و این مسئله موجب شده این دانشگاه را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های تاریخی پاریس بشناسند. تعداد زیادی از رشته ‌های متنوع در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی، دکتری و … در این دانشگاه وجود دارند. هر یک از رشته ‌ها که در زمینه‌ های علوم اجتماعی، مهندسی، علوم انسانی، پزشکی و … هستند در این دانشگاه تدریس می‌ شوند. این دانشگاه دارای امکانات پژوهشی و آموزشی بی‌ نظیری است. کتابخانه‌ های بسیار بزرگ، فضاهای آموزشی پیشرفته، مراکز ورزشی و انواع مراکز تحقیقاتی در این دانشگاه قرار گرفته ‌اند. دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می ‌نمایند می‌توانند از تمامی امکانات آموزشی و پژوهشی این دانشگاه استفاده بهینه داشته باشند.

۴٫ موسسه پلی تکنیک پاریس

موسسه پلی تکنیک پاریس

موسسه پلی تکنیک پاریس به عنوان یکی دیگر از مهم ‌ترین دانشگاه ‌های فرانسه شناخته می ‌شود. در سال ۲۰۱۹ این موسسه فعالیت خود را آغاز کرد و از همان ابتدا به عنوان یکی از بهترین موسسه ‌های پژوهشی و علمی کشور فرانسه معرفی گشت. ۳۵ درصد دانشجویانی که در این موسسه حضور دارند از بین دانشجویان بین المللی هستند. ۸۸ ملیت متفاوت در این دانشگاه حضور دارند. این موسسه یکی از موسسه‌ های دولتی به شمار می ‌رود که ۱۰ دپارتمان گوناگون در آن قرار گرفته است. هر یک از دپارتمان ‌های این موسسه در زمینه‌ های متفاوت اقتصاد، زیست شناسی، هنر، ریاضیات، شیمی، ادبیات و … تشکیل گشته ‌اند.

۵٫ دانشگاه اکس مارسی بهترین دانشگاه های فرانسه پزشکی

دانشگاه اکس مارسی به عنوان یکی دیگر از بهترین دانشگاه های فرانسه شناخته می‌شود. این دانشگاه مربوط به علوم پزشکی و پیراپزشکی می‌ باشد. در سال ۱۹۰۴ دانشگاه اکس مارسی فعالیت خود را به عنوان یک دانشگاه دولتی آغاز کرد. دانشگاه علوم پزشکی اکس مارسی در رتبه‌ بندی بهترین دانشگاه‌ ها قرار می‌ گیرد. بزرگترین دانشکد ه‌هایی که مربوط به پزشکی هستند در این دانشگاه قرار گرفته ‌اند. دانشگاه اکس مارسی دارای ۵ پردیس است. آموزش چند رشته ‌ای با برنامه ‌ریزی‌ های دقیق در هر یک از پردیس ‌های این دانشگاه انجام خواهد شد.

. دانشگاه گرونوبل آلپ

یکی دیگر از مهم‌ ترین دانشگاه‌ های فرانسه که در زمینه مهندسی می‌ باشد دانشگاه گرونوبل آلپ است. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه ‌های تحقیقات دولتی معرفی می‌ گردد. بخش مهندسی این دانشگاه به ۸ دوره دسته ‌بندی خواهد شد. این دانشگاه با سازمان‌ های مهم بین المللی، تحقیقات و نوآوری‌ هایش را هماهنگ می ‌کند. بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور فرانسه این دانشگاه را قرار داده ‌اند. همچنین بین ۱۰۰ الی ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا نام دانشگاه گرونوبل آلپ را می ‌توانید مشاهده کنید.

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه

اگر مایل هستید در دانشگاه‌ های فرانسه تحصیل نمایید باید شرایط تحصیل در کشور فرانسه را بشناسید. جهت تحصیل در این کشور شما به آخرین مدرک تحصیلی معتبر نیاز دارید. نمره زبان مورد نیاز دانشگاه را باید کسب کنید و پذیرش شما از مراکز آموزشی فرانسه اعلام گردد. متقاضیانی که می‌ خواهند در دانشگاه‌ های فرانسه برای مقطع کارشناسی تحصیل نمایند باید مدرک دیپلم معتبر یا معادل آن را تحویل دهند. مهارت ‌های زبانی کافی جهت زندگی و تحصیل در کشور فرانسه اهمیت زیادی دارد. دانشجویان زمان تحصیل در رشته‌ های متفاوت می ‌توانند کار کنند و درآمد خوبی به دست آورند. همچنین باید بدانید که داشتن بیمه برای دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه ‌های فرانسه ضروری است.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن