مهاجرت به آلمان

انواع بیمه در آلمان

کشور آلمان را از بهترین کشورها برای زندگی است و این نگاه فقط مختص به ایرانیان نیست، بلکه در سراسر جهان، عده بسیار زیادی این عقیده را دارند و بر اساس همین باور، آلمان را برای زندگی، کار و تحصیل انتخاب می‌کنند. یکی از مزایای مهاجرت به آلمان و زندگی در این کشور برخورداری از سیستم بسیار اصولی بیمه است. به طور کلی، وقت قصد مهاجرت به کشور جدیدی را دارید، باید به بیمه کشور مقصدتان توجه داشته باشید. در آلمان تنوع بیمه بسیار زیاد است و شما بسته به قانون این کشور و شرایط‌تان، می‌توانید از آن‌ها برخوردار شوید. اما انواع بیمه در آلمان چیست؟ هر کدام از آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد انواع بیمه در آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

وضعیت بیمه در کشور آلمان

در کشور آلمان، مسئله بیمه اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، می‌توانیم بگوییم که آلمانی‌ها بیمه را خیلی جدی می‌گیرند. تعداد بیمه‌هایی که می‌توانند خطرهای مختلف را از شما دور کنند و جلوی زیان را بگیرند بسیار زیاد است. تازه‌واردها شناخت چندانی از انواع بیمه در کشور آلمان و هزینه‌های مربوط به آن‌ها ندارند، از این رو، معمولاً بعد از گذشت مدتی، می‌توانند انتخاب درستی را انجام دهند. اگر می‌خواهید از همان اولین روزهای مهاجرت به آلمان، بهترین بیمه را انتخاب کنید، بهتر است اطلاعات لازم را در مورد بیمه‌های مختلف در کشور آلمان کسب کنید.

تعداد شرکت‌های بیمه در کشور آلمان بسیار زیاد است و با توجه به موقعیت و نیازتان، می‌توانید بیمه مورد نظرتان را از آن‌ها خریداری کنید. اکثر شرکت‌های بیمه در کشور آلمان متعلق به انجمین بیمه آلمان (Die Deutschen Versicherer یا به اختصار GDV) است که تقریباً ۴۶۰ عضور دارد. برای انتخاب درست، باید به رسانه‌ها، وبسایت‌های مرتبط با بیمه و دستورالعمل‌های مختص به مشتری توجه داشته باشید.

بسیاری از شرکت‌های بیم در آلمان، از جمله شرکت‌های آلمانی و شرکت‌های بین‌المللی، پکیج‌هایی را به مشتریان‌شان ارائه می‌دهند که متناسب با شرایط و نیازهای‌شان است.

برای دریافت ویزای آلمان و استفاده از بیمه این کشور، باید اسناد و مدارک‌تان را به دارالترجمه ببرید و ترجمه رسمی کنید.

بیمه‌های ضروری در کشور آلمان

همانطور که گفتیم، در کشور آلمان، تنوع بیمه بسیار زیاد است. در ادامه، از این موارد برای‌تان خواهیم گفت.

بیمه سلامت در کشور آلمان

یکی از بیمه‌های اجباری در کشور آلمان بیمه سلامت (krankenversicherung) است. در آلمان، بیمه خصوصی و دولتی برای سلامت وجود دارد. اگر در کشور آلمان مشغول به کار شوید و درآمد سالیانه‌تان بین ۴۹۵۰ تا ۵۹۴۰۰ یورو باشد، به صورت خودکار، بیمه سلامت ایالتی (gesetzliche krankenversicherung یا به اختصار GKV) را دریافت خواهید کرد. البته به شرط آن‌که خودتان کارفرما نباشید.

بیمه سلامت ایالتی در کشور آلمان شامل بیمه مراقبت (pflegepflichtversicherung) می‌شود. کارفرمایان نیمی از هزینه بیمه کارمندان‌شان را به عهده می‌گیرند. التبه هزینه‌های بیمه‌های تکمیلی در این دسته‌بندی قرار نمی‌گیرد. هزینه این بیمه ماهانه بین ۵۶٫۴۲ یورو تا ۳۲۳٫۰۳ یورو است.

بیمه خصوصی سلامت (private krankenversicherung یا به اختصار PKV) در برنامه‌های خصوصی قابل اجرا است. از مهم‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه خصوصی در کشور آلمان می‌توان به Allianz Care، Cigna Global و Feather اشاره کرد.

بیمه مربوط به کار در کشور آلمان

اگر در کشور آلمان مشغول به کار هستید، به صورت خودکار، بیمه سلامت را دریافت خواهید کرد. از بیمه‌های مربوط به کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیمه بیکاری (arbeitslosenversicherung)

پرداختی این نوع بیمه بین کارفرما و کارمند تقسیم می‌شود. اگر بیکار باشید و یک سری معیارهای مشخص را داشته باشید، از این بیمه برخوردار خواهید شد.

بیمه بازنشستگی قانونی (rentenversicherung)

بیمه قانونی تصادف (gesetzliche unfallversicherung)

هزینه این بیمه را کارفرما پرداخت می‌کند. اگر در محل کار یا به واسطه کارتان آسیبی ببینید، این بیمه همه هزینه‌های شما را پوشش خواهد داد.

بیمه وسیله نقلیه

بیمه خودرو در کشور آلمان (Kfz versicherung or autoversicherung) برای همه رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه ضروری است. در آلمان، باید همیشه بیمه خودروی‌تان تاریخ داشته باشد. در کشور آلمان، بیمه خودرو به سه دسته تقسیم می‌شود.

بیمه شخص ثالث (haftpflicht)

پوشش نسبی (teilkasko)

بیمه کامل (vollkasko)

بیمه‌های اختیاری در کشور آلمان

در کشور آلمان، یک سری بیمه‌ها نیز وجود دارد که اختیاری هستند و شما مجبور به خریدن آن‌ها نیستید، بلکه صرفاً داشتن‌شان می‌تواند کمک‌تان کند. در ادامه، از انواع بیمه‌های اختیاری در کشور آلمان برای‌تان خواهیم گفت.

  • بیمه شخصی مسئولیت
  • بیمه املاک و مستغلات
  • بیمه شخصی تصادفات
  • بیمه از کار افتادگی
  • بیمه عمر
  • بیمه قانونی
  • بیمه مراقبت پرستاری
  • بیمه دندانپزشکی
  • بیمه سفر

سخن آخر

تا به اینجا، با انواع بیمه در کشور آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، بیمه در آلمان بسیار زیاد است و هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌ها، کارکردها و شرایط مختص به خودشان را دارند. برخی از آن‌ها ضروری هستند و برخی دیگر اختیاری! پیش از مهاجرت به آلمان، از هر روشی، بهتر است انواع بیمه را در کشور آلمان بشناسید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید. با داشتن این بیمه‌ها، زندگی در آلمان برای‌تان راحت‌تر خواهد شد، چرا که در شرایط سخت، می‌توانید از امکانات ویژه برخوردار شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن