مهاجرت به آلمان

مهاجرت پرستاران به آلمان

اگر می‌خواهید به‌عنوان پرستار به آلمان مهاجرت کنید، باید قبل از هر چیزی در مورد شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان، مزیت‌ها و تسهیلات مهاجرت بعد از ورود به آلمان، هزینه‌های لازم و درآمد این شغل شناخت کافی را به دست آورده باشید. در سالهای اخیر، آلمان با کمبود چشمگیر نیرو در کادر پزشکی روبه‌رو بوده است. به همین دلیل برای پُر کردن جای خالی این فرصت‌های شغلی، آلمان تلاش می‌کند تا از سراسر دنیا برای بخش مراقبت از بهداشت خود نیرو جذب کند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

مهاجرت پرستاران به آلمان

آلمان در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا، انگلستان، دانمارک، سوئد و سوئیس امکانات و تسهیلات بیشتری را در اختیار پرستاران قرار می‌دهد. به همین دلیل مهاجرت پرستاران به آلمان نسبت به این کشورها بیشتر است و بسیاری از پرستاران از سراسر دنیا ترجیح می‌دهند در آلمان مشغول به کار باشند.

مدارک مورد نیاز

برای اینکه بتوانید به آلمان مهاجرت کنید باید سه مدرک زیر را ارائه کنید:

مدرک کارشناسی پرستاری یا مدارک بالاتر

مدرک پرستاری که در کشور خود دریافت کرده‌اید باید توسط مقامات آلمانی تایید شود. مدرک پرستاری شما باید معادل سازی شود و در صورت تایید می‌توانید به‌عنوان یک پرستار به آلمان مهاجرت کنید. در غیر این صورت می‌توانید دوره‌های مربوطه را در آلمان پشت سر بگذارید تا دانش و اطلاعات لازم را برای کار در آلمان به‌عنوان پرستار به دست آورید.

 

مدرک زبان آلمانی

یکی از شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان، داشتن گواهی زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 است. شرایط زبانی به استانی بستگی دارد که می‌خواهید در آن استان مشغول به کار شوید. در هر صورت باید بتوانید به‌صورت شفاف و صریح به زبان آلمانی صحبت کنید و بتوانید با بیماران ارتباط برقرار کنید.

 

انجام آزمایشات پزشکی

متقاضیان باید سلامت جسمانی و روانی خود را برای کار در آلمان به‌عنوان یک پرستار در آلمان ثابت کنند. بر همین اساس لازم است تا برای اثبات وضعیت سلامت خود چند آزمایش پزشکی را انجام دهید.

ارائه عدم سوء‌پیشینه

یکی از شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان، ارائه گواهی عدم سوء‌پیشینه پرستاران است. ارائه این مدرک از طرف پلیس دولت کشور خودتان الزامی است. اگر در کشور آلمان زندگی می‌کنید، ارائه گواهی رفتار کافی است.

 

چگونه به‌عنوان یک پرستار به آلمان مهاجرت کنیم؟

مهاجرت پرستاران به آلمان شامل مراحل زیر است:

مرحله ۱: تحصیلات‌تان را در کشور خودتان تمام کنید

اگر در حال تحصیل در یک کشور به غیر از آلمان هستید، برای مهاجرت نیاز به ارائه مدرک تحصیلی‌تان دارید. بنابراین باید ابتدا باید تحصیلات‌تان را کامل کنید، سپس برای مهاجرت اقدام کنید.

مرحله دوم: گرفتن مدرک مهارت زبانی

مهارت زبانی برای مهاجرت پرستاران به آلمان بسیار ضروری است. شاید فکر کنید با مهارت به زبان انگلیسی می‌توانید در کشوری مانند آلمان به راحتی کار پیدا کنید. اما اینطور نیست و برای کار کردن در این کشور باید به زبان آلمانی مسلط باشید.

بنابراین، مهارت زبان آلمانی خود را به سطح B1 یا B2 برسانید. هر چقدر بیشتر به زبان آلمانی مسلط باشید، امکان پیدا کردن فرصت‌های شغلی عالی برای شما بیشتر خواهد بود.

مرحله سوم: معادل‌سازی مدرک تحصیلی‌تان

مدرک تحصیلی‌تان باید توسط مقامات آلمانی تایید و معادل‌سازی شود. باید از مقامات استانی که قصد اقامت در آن را دارید بپرسید چه مدارکی نیاز است و ترجمه رسمی مدارک را به همراه کپی برابر اصل برای آنها بفرستید.

مرحله چهارم: تقاضا برای جاب آفر از کارفرمای آلمانی

وب‌سایت‌های مختلفی هستند که می‌توانند در پیدا کردن شغل به شما کمک کنند. برخی از این وب‌سایت‌ها عبارتند از:

  1. Indeed
  2. StepStone
  3. Arbeitsagenture
  4. Linkedln
  5. Kimeta

 

مرحله پنجم: تقاضا برای ویزای کاری

وقتی جاب آفر را دریافت کردید، می‌توانید برای ویزای کاری تقاضا کنید. برای این کار ابتدا باید فرم تقاضا را پر کنید و مدارک لازم را به سفارت آلمان در کشور خودتان ارسال کنید.

 

امکانات وشرایط کاری بعد از ورود به آلمان

  1. هیچ نیازی به گواهی تمکن مالی ندارید.
  2. امکان مهاجرت به آلمان با هزینه‌های پایین.
  3. دریافت حقوق از همان ماه اول کاری
  4. محیط کاری حرفه‌ای و دوستانه در یک بیمارستان مجهز که کار کادر پزشکی را آسان‌تر می‌کند.
  5. جوی دوستانه و کار تیمی بین همه کادر پزشکی در یک بخش
  6. فراهم کردن منزل مسکونی برای شش ماه اول زندگی
  7. شیف کاری ۸ ساعته و ۵ روز در هفته

 

مهاجرت رایگان برای پرستاران

یکی از دلایل باورنکردنی مهاجرت پرستاران به آلمان، مهاجرت رایگان آنها است. برخی از شرکت‌های مهاجرت در آلمان وجود دارند که همه هزینه‌های مهاجرت پرستاران را بر عهده می‌گیرند. این شرکت‌ها با بسیاری از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی آلمان قرارداد می‌بندند. همه هزینه‌ها توسط بیمارستانی که شما را استخدام خواهد کرد پرداخت می‌شود. به همین دلیل نیازی به پرداخت هزینه‌های مهاجرت نیست و می‌توانید به‌طور رایگان به آلمان مهاجرت کنید.

 

 کلام آخر

در این مقاله به توضیح مراحل مهاجرت پرستاران به آلمان پرداختیم. در واقع پرستاری یکی از پر تقاضاترین شغل‌ها در آلمان محسوب می‌شود. هر فردی که به آلمان مهاجرت می‌کند از جمله پرستاران، می‌توانند از امنیت اجتماعی این کشور برخوردار شوند. در واقع، پرستاران با کار کردن در آلمان از مزیت‌های زیادی برخوردار می‌شوند که در این مقاله به همه آنها اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن