مهاجرت به اسپانیا

هر آنچه باید در مورد شهر مورسیا بدانید

در جنوب غربی کشور اسپانیا، شهری سرزنده و حیرت انگیز به نام مورسیا وجود دارد که هر سال، گردشگران و مهاجران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود می‌‌کشاند. مورسیا تاریخی و فرهنگی غنی دارد و دور تا دور آن را نیز مناظر طبیعی حیرت انگیزی فرا گرفته است. گردشگرانی که ارد این شهر می‌شوند تجربه حاصل از تماشای آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی آن را هر کز از یاد نخواهند برد. وقتی در شهر قدم می‌زند، مثل این است که وارد یک موزه با شکوه شده‌اید: شاهکارهای هنری و معماری مربوط به قرون گذشته در این شهر خودنمایی می‌کنند. اما جذابیت مورسیا برای مهاجران و گردشگران فقط محدود به این موارد نمی‌شود، بلکه بسیار فراتر است. اما سفر و مهاجرت به مورسیا چه مزایایی دارد؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد شهر مورسیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

مورسیا کجاست؟

مورسیا در جنوب غربی کشور اسپانیا قرار دارد و هفتمین شهر بزرگ این کشور است. مورسیا مرکزی استانی به همین نام است و در حال حاضر، بیش از ۴۵۰۰۰۰ نفر در این شهر سکونت می‌کنند. در شهر مورسیا، مردمی از فرهنگ‌ها و ادیان مختلف زندگی می‌کنند، از این رو، مورسیا را شهری رنگارنگ و متنوع می‌دانند.

تاریخچه شهر مورسیا

داستان شهر مورسیا به قرون باستان باز می‌گردد، وقتی رومیان در این شهر سکونت کردند و در پس خود، میراث غنی از فرهنگ را به جای گذاشتند. این فرهنگ را می‌توان در ویرانه‌های به جا مانده از آن دوران به وضوع مشاهده کرد.

در سال ۸۵۲ میلادی، مسلمانان این شهر را فنج کردند. در قرن سیزدهم میلادی، مورسیا توسط نیروهای مسیحی مجدداً فتح شد و در سال ۱۲۶۶، پادشاه آلفونسو این شهر را  رسماً وارد امپراطوری خود کرد. از آن زمان تا امروز، این شهر همواره بخشی از کشور اسپانیا بوده است.

آب و هوای مورسیا چگونه است؟

مورسیا آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد، زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم. همین مسئله مورسیا را تبدیل به شهری جذاب برای گردشگران و مهاجران کرده است.

دانشگاه‌های شهر مورسیا

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اسپانیا در شهر مورسیا واقع شده است. دانشگاه مورسیا در سال ۱۲۷۲ تأسیس شد و آن را با کیفیت بالای آموزشی و پردیس زیبایش می‌شناسند. علاوه بر دانشگاه مورسیا، چندین دانشگاه قدیمی دیگر نیز در این شهر وجود دارد.

بهترین زمان برای بازدید از مورسیا

همانطور که گفتیم، مورسیا آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای دارد. اما اگر قصد سفر به این شهر اسپانیا را دارید و به دنبال بهترین زمان هستید، بهتر است فصل بهار (آوریل تا ژوئن) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) را برای سفر به مورسیا انتخاب کنید. در این ایام سال، آب و هوای مورسیا بسیار مطلوب است و شهر نیز چندان شلوغ نیست.

هوای مورسیا در سیصد روز از سال کاملاً آفتابی است، حتی در بهار و پاییز نیز هوا مناسب است.

معماری شهر مورسیا

در شهر مورسیا، شاهکارهای معماری متعددی وجود دارد؛ کلیساها، کاخ‌ها و ساختمان‌های متعددی در این شهر وجود دارد که در هر کدام، می‌توان انعکاس هنر و دانش معماران بزرگی را مشاهده کرد. بسیاری از این شاهکارهای معماری متعلق به دوره رنسانس هستند. همچنین هنر گوتیک را نیز می‌توان در این آثار به وضوع مشاهده کرد.

هزینه اقامت در شهر مورسیا چقدر است؟

هزینه سفر به مورسیا و اقامت در این شهر چندان زیاد نیست. بهتر است بگوییم هزینه آن در مقایسه با هزینه زندگی در بسیاری از شهرهای اروپا و حتی اسپانیا به مراتب کمتر است. در ادامه، میانگین هزینه سفر به مورسیا را برای‌تان گفته‌ایم.

  • اقامت در هاستل: ۲۰-۲۵ یورو
  •  هزینه اجاره خانه برای دو نفر: ۶۰ تا ۱۳۰ یورو
  •  هزینه بلیط وسایل حمل و نقل عمومی: ۶۰ تا ۱۵۰ یوور
  •   قیمت یک فنجان قهوه: ۱٫۵ تا ۲ یورو
  •  قیمت یک وعده غذا: ۲٫۵ تا ۵ یورو
  •  هزینه شام: ۳۰ تا ۵۰ یورو

همانطور که مشاهده کردید، هزینه سفر به مورسیا چندان بالا نیست و شما می‌توانید با صرف هزینه مشخصی، در این شهر گردش و حتی زندگی کنید.

برای سفر به شهر مورسیای اسپاتیا یا مهاجرت به این شهر رویایی، باید اسناد و مدارک‌تان را در دارالترجمه ترجمه کنید و برای دریافت ویزای اسپانیا اقدام کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با مورسیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، مورسیا از زیباترین شهرهای اسپانیا است که تاریخی غنی، فرهنگی رنگارنگ و طبیعتی شگفت انگیز دارد. مورسیا به باغ اروپا معروف است. در این شهر، ترکیبی از فرهنگ و هنر و طبیعت را مشاهده می‌کنید که تجربه شگفت انگیزی را در بیننده خلق می‌کند.  تاریخ پر فراز و نشیب را می‌توانید در مورسیا مشاهده کنید. در این شهر، فستیوال‌های متعددی نیز برگزار می‌شود، از این رو، بسیاری از گردشگران زمان برگزاری فستیوال را برای سفر به مورسیا انتخاب می‌کنند. هزینه سفر به مورسیا و زندگی در این شهر بسیار مقرون به صرفه است و اگر هزینه برای‌تان اهمیت دارد، می‌توانید این شهر را برای کار و زندگی انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند قصد سفر به اسپانیا را دارید یا قرار است به این کشور مهاجرت کنید، در هر صورت، شهر مورسیا گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن