مهاجرت به اسپانیا

معرفی ۱۰ دانشگاه برتر اسپانیا

کشور اسپانیا با داشتن فرهنگ و تاریخی غنی، می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای مهاجرت و زندگی باشد. در این مقاله، بهترین دانشگاه‌های اسپانیا برای تحصیل را معرفی می‌کنیم. این دانشگاه‌ها محیط بسیار مناسبی برای تحصیل دارند و برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی باکیفیت و به‌روز را ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است که برای مهاجرت به اسپانیا و ادامۀ تحصیل در این کشور، شما نیاز به ترجمۀ رسمی اسناد و مدارک خود به زبان اسپانیایی دارید و باید به یک دارالترجمه اسپانیایی مراجعه کنید. ساترا خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به اسپانیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، ارائه می‌دهد.

چرا اسپانیا مقصد خوبی برای مهاجرت است؟

اسپانیا کشوری است که چشم‌اندازها و مناظر طبیعی بسیار زیبایی دارد. این کشور هفده بخش خودمختار دارد که همین موضوع یکی از دلایل وجود فرهنگ‌های متنوع است. شما در خیابان‌های بارسلون می‌توانید عطر قهوه را استشمام کنید و ساختمان «گودی» را ببینید که توسط گودی، یکی از بزرگترین معماران جهان، ساخته شده است. همچنین می‌توانید یک روز را در موزۀ «دل‌پرادو» شهر مادرید بگذرانید. شما در سایر شهرهای این کشور نیز می‌توانید چیزهای جدید و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.

۱٫ دانشگاه والنسیا (La Universitat de València): این دانشگاه تاریخی در سومین شهر بزرگ اسپانیا و در کنار ساحل زیبای مدیترانه واقع شده است. سه پردیس اصلی دانشگاه به‌صورت جدا در شهر قرار دارند. برخی از مردم این شهر به گویش والنسیایی صحبت می‌کنند. هنگام ثبت‌نام در کلاس‌ها، مطمئن شوید که به زبان اسپانیایی یا انگلیسی تدریس می‌شوند.

۲٫ دانشگاه پابلو دِاولاویده (Universidad Pablo de Olavide): این دانشگاه وسیع که در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است، در مرکز شهر سویل قرار دارد و امکانات بسیار خوبی برای رفاه حال دانشجویان خود درنظر گرفته است. گرچه جمعیت این دانشگاه کمتر از ده هزار نفر است و شاید به‌اندازۀ دیگر دانشگاه‌ها برنامه‌های متنوع نداشته باشد، اما تجربۀ بهتری نسبت به دانشگاه‌های قدیمی‌تر می‌تواند برای شما به ارمغان آورد.

۳٫ دانشگاه گرانادا (Universidad de Granada): این دانشگاه هرساله پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان خارجی است. پنج پردیس بزرگ و ارائۀ رشته‌های متنوع تحصیلی، دانشگاه گرانادا را تبدیل به یکی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا کرده است و در این دانشگاه می‌توانید با دانشجویانی از کشورهای مختلف آشنا شوید.

۴٫ دانشگاه سالامانکا (Universidad de Salamanca): اگر زندگی در شهرهای بزرگ و شلوغ را دوست ندارید، شهر سالامانکا می‌تواند مقصد مناسب شما باشد. شما با تحصیل در این شهر، می‌توانید فرهنگ اسپانیا رو به‌خوبی ببینید و درک کنید. دانشگاه سالامانکا، عنوان کهن‌ترین دانشگاه تأسیس‌شده در اسپانیا را با خود یدک می‌کشد.

۵٫ دانشگاه دئوستو (Universidad Deusto): این دانشگاه که در استان باسک واقع شده، قدیمی‌ترین دانشگاه خصوصی اسپانیا و اولین مدرسۀ تجارت این کشور است که هم دانشجویان اسپانیایی و هم دانشجویان خارجی را جذب می‌کند. دانشجویان این دانشگاه با فرهنگ‌ها و زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی و باسکی آشنا می‌شوند.

۶٫ دانشگاه نبریخا (Universidad Antonio de Nebrija): گرچه این دانشگاه با جمعیتی حدود چهار هزار نفر و داشتن سه پردیس، دانشگاهی نسبتاً کوچک به‌شمار می‌آید، اما جذابیت زیادی برای دانشجویان خارجی دارد. دانشگاه نبریخا در قلب پایتخت اسپانیا، مادرید، قرار دارد. این دانشگاه کوچک، امتیازات و امکاناتی همچون دانشگاه‌های بزرگ برای دانشجویان خود فراهم می‌کند.

۷٫ دانشگاه کامپلوتنس (Universidad Complutense de Madrid): این دانشگاه که پذیرای جمعیت زیادی از دانشجویان است، دارای عنوان مؤسسۀ تحصیلی برتر اسپانیا است و دانش‌آموختگان معروف بسیار زیادی دارد که برخی از آن‌ها، برندگان جوایز مختلف علمی نیز شده‌اند. تمرکز این دانشگاه بر انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی است و این فرصت را مهیا می‌کند تا بتوانید از بهترین افراد حوزۀ تحصیلی خود یاد بگیرید.

۸٫ دانشگاه بارسلونا (Universitat de Barcelona): این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی معروف در قلب ایالت کاتالونیا است. دانشگاه بارسلونا در سال ۲۰۱۹، در فهرست دانشگاه‌های این کشور در رتبۀ اول قرار گرفت. به همین دلیل، شهرت زیادی دارد و می‌تواند مدنظر دانشجویان خارجی قرار بگیرد.

۹٫ دانشگاه اتونومس بارسلونا (Universitat Autonoma de Barcelona): اگر می‌خواهید با فرهنگ کاتالان آشنا شوید، این دانشگاه گزینۀ مناسبی برای شما است. دانشگاه اتونومس شهرت زیادی در انجام تحقیقات علمی دارد و کلاس‌های درسی آن به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی یا کاتالونیایی برگزار می‌شود.

۱۰٫ دانشگاه کادیس (Universidad de Cádiz): اگر می‌خواهید از فرهنگ غنی اسپانیا بهره‌مند شوید، با مردم این کشور تعامل دوستانه داشته باشید و زبان اسپانیایی خود را درحین تحصیل بهبود دهید، دانشگاه کادیس گزینۀ خوبی برای شما خواهد بود.

حالا که با ده دانشگاه برتر اسپانیا که پذیرای دانشجویان خارجی هستند آشنا شدید، بهتر می‌توانید درخصوص مهاجرت و ادامۀ تحصیلی در این کشور تصمیم‌گیری کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن