مهاجرت

CRS چیست؟ تکنیک‌های افزایش CRS

امتیاز CRS عامل مهمی در تعیین شانس شما برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس اینتری است. برای دریافت اقامت دائم کانادا، افزایش سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) ضروری است چون این امتیاز به‌طور مستقیم بر روی واجد شرایط بودن شما برای اقامت دائم کانادا تاثیر می‌گذارد. هر چه امتیاز CRS شما بیشتر باشد، شانس شما برای دریافت دعوت به تقاضا (ITA) افزایش می‌یابد. بنابراین، اگر برای مهاجرت به کانادا، برنامه اکسپرس اینتری را انتخاب کرده‌اید، حتماً باید به فکر افزایش امتیاز CRS باشید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) یک سیستم امتیازدهی است که توسط دولت کانادا استفاده می‌شود تا واجد شرایط بودن شما برای برنامه مهاجرت اکسپرس اینتری مشخص شود. وقتی پروفایل اکسپرس اینتری را ارسال می‌کنید، دولت کانادا امتیاز پروفایل شما را محاسبه می‌کند و از آن برای رتبه‌بندی تقاضایتان استفاده می‌کند.

عواملی که امتیاز CRS را تعیین می‌کنند

امتیاز CRS بر اساس چندین عامل است که به دولت کانادا کمک می‌کند تا توانایی شما را برای یافتن شغل، کمک به اقتصاد کانادا و همسوسازی با جامعه کانادا را مشخص کند. وقتی پروفایل اکسپرس اینتری را پُر می‌کنید، باید به چندین سوال در مورد جاب آفر و خیلی از موارد دیگر پاسخ دهید تا امتیاز کلی شما مشخص شود. کل امتیاز CRS برابر با ۱۲۰۰ است که بالاترین امتیاز CRS محسوب می‌شود. هر چقدر امتیاز CRS تان بیشتر باشد، شانس‌تان برای دریافت اقامت دائم افزایش می‌یابد.

روش‌های افزایش امتیاز CRS

با روش‌هایی که در ادامه اشاره خواهیم کرد می‌توانید به افزایش CRS کمک کنید.

  1. دوباره در آزمون آیلتس شرکت کنید

یکی از روش‌های افزایش امتیاز CRS این است که نمره آیلتس‌تان را بهتر کنید. اگر در آزمون آیلتس نتیجه خوبی به دست آورید می‌توانید امتیاز CRS را تا ۱۶۰ امتیاز افزایش دهید.

باید به این نکته توجه کنید که اگر دارای تحصیلات متوسطه هستید و نتیجه آزمون آیلتس‌تان خوب بوده، فقط ۵۰ امتیاز اضافی از CRS دریافت خواهید کرد. با داشتن سه سال سابقه کاری ۵۰ امتیاز دیگر خواهید گرفت.

اگر برنامه مهاجرت اسکیل ورکر کانادا را انتخاب کرده‌اید، حداقل امتیاز CLBتان باید ۷ باشد تا بتوانید واجد شرایط اکسپرس اینتری باشید. اما اگر بتوانید نمره CLBتان را در همه مهارت‌ها به ۹ برسانید، می‌توانید در بخش اکسپرس اینتری امتیاز ۲۶۰ را به دست آورید.

در آزمون آیلتس هر چند بار که بخواهید می‌توانید شرکت کنید. حتی می‌توانید پروفایل اکسپرس اینتری را با نتایج جدید آزمون آیلتس به‌روزرسانی کنید.

 

  1. تجربه کاری داشته باشید

از آنجایی که اکسپرس اینتری برنامه‌های کاربردی برای جریان‌های مهاجرت اقتصادی  را مدیریت می‌کند، تجربه کاری بخش مهمی از امتیاز CRS محسوب می‌شود. با این حال، سالها کار کردن برای کسب امتیاز بیشتر در CRS کار آسانی نیست.

اگر واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستید و یا اگر واجد شرایط هستید اما نمی‌توانید در CRS امتیاز کافی را کسب کنید، به‌عنوان دانشجو یا کارگر موقتی به کانادا بیایید. بسیاری از کانادایی‌ها از تجربه کاری که دارند تا حد امکان استفاده نمی‌کنند. اکسپرس اینتری از ماتریس طبقه‌بندی مشاغل (NOC) برای تخصیص امتیاز به همه مشاغل استفاده می‌کند. انتخاب درست کد NOC یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش امتیاز CRS است.

اگر دعوت‌نامه‌ای برای درخواست اقامت دائم دریافت می‌کنید، باید ثابت کنید که کد NOC که وارد کرده‌اید دقیق است و تجربه واقعی برای کار در کانادا داشته‌اید.

 

  1. از امتیاز همسرتان استفاده کنید

اگر متاهل هستید می‌توانید از امتیاز CRS همسرتان در هنگام تقاضا استفاده کنید. اگر همسرتان دارای امتیاز CRS بیشتری از شما است، در تقاضای اولیه‌تان از امتیاز همسرتان نیز استفاده کنید. این کار شانس شما را برای دریافت اقامت دائم افزایش می‌دهد.

افازیش امتیاز CRS برای تقاضای اکسپرس اینتری برای افزایش شانس شما برای انتخاب شدن در اقامت دائم کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است.

  1. دریافت جاب آفر

دریافت یک جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی می‌تواند امتیاز شما را از ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز افزایش دهد. به‌دنبال فرصت‌های شغلی در کانادا بگردید و برای موقعیت‌هایی که متناسب با مهارت و تجربه شما هستند تقاضای خود را ارسال کنند.

  1. برنامه نامزدی استانی را دریافت کنید

اگر از استانی نامزدی را دریافت کنید، ۶۰۰ امتیاز دریافت خواهید کرد. بسیاری از استان‌های کانادا همسو با برنامه اکسپرس اینتری عمل می‌کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که تقاضا برای نامزدی استانی معمولاً یک پروسه تقاضای کاملاً مجزایی است.

  1. تحصیلات را در نظر بگیرید

سطح تحصیلات‌تان بر امتیاز CRS تاثیرگذار خواهد بود. اگر دارای تحصیلات عالی دانشگاهی باشید، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. برای افزایش امتیاز CRS  می‌توانید در دوره‌‌های آموزشی مشخص شده شرکت کنید.

 

کلام آخر

اگر قصد دارید برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری یا برنامه نامزدی استانی اقدام کنید، برای اینکه واجد شرایط این برنامه‌ها باشید نیاز به امتیاز CRS دارید. در این مقاله تلاش کردیم تا امتیاز CRS را به شما معرفی کنیم و روش‌های افزایش آن را آموزش دادیم. نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم شانس شما را برای افزایش امتیاز CRS بیشتر یم‌کند. با این وجود، اگر امتیازتان باز هم کافی نبود، پروفایل اکسپرس اینتری‌تان تا مدت بیشتر یک سال فعال خواهد بود، بنابراین چندین ماه دیگر فرصت دارید تا امتیاز CRS خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید از دیگر برنامه‌های مهاجرتی کانادا استفاده کنید که نیازی به امتیاز CRS ندارند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن