مهاجرت

بهترین شهرکانادا برای ایرانیان کدام است؟

آیا شما هم قصد مهاجرت  به کانادا را دارید و به دنبال بهترین شهر کانادا برای ایرانیان هستید؟ با توجه به مطالعات انجام شده طی سال­های اخیرایرانیان جامعه‌ای نسبتاً جدید را در کانادا شکل داده­اند و همچنان در حال رشد هستند. ایران پس از فیلیپین، هند و چین در رتبه چهارم مهاجرت به کانادا قرار دارد. در این مقاله میخواهیم به بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت ایرانیان بپردازیم. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

در این بخش میخواهیم چند شهر برترکانادا را از چند بعد برای شما بررسی و معرفی کنیم تا بهترین شهر کانادا برای ایرانیان را انتخاب کنید.

  1. تورنتو

تورنتو ، شهر متمدن کانادا، یکی از شهرای بزرگ کانادا است. این شهر دارای مکان­های دیدنی و جاذبه­های گردشگری زیادی است. امروزه این شهر یکی از امن­ترین شهرهای آمریکای شمالی محسوب می­شود. سیستم حمل و نقل با قیمت مناسب رفت و آمد را برای مردم این شهر آسان کرده است. مانند دیگر شهرای کانادا، این شهر مهاجرپذیر است و جمعیت این شهر از چند قومیت مختلف تشکیل شده است.

از نظر اقتصادی تورنتو دارای بالاترین میزان هزینه زندگی را دارد. این شهر دارای تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی سرد و برفی است و از بهترین شهرها برای زندگی میباشد.

  1. مونترال

مونترال ، دومین شهر بزرگ کانادا، یک شهر فوق العاده و دو زبانه است. اکثر مردم این شهرهم  فرانسوی و هم انگلیسی را روان صحبت می کنند اما زبان رسمی این شهر فرانسوی است. این شهر مملو از خیابان‌های باریک اما جذاب، عجیب و غریب و درخت‌کاری‌شده است که محله‌های زیبایی را ایجاد می‌کنند.از نظر اقتصادی مونترال در مقایسه با تورنتو و ونکوور یک شهر بسیار ارزان برای زندگی است. به لطف تاسیسات برق آبی قدرتمند در خلیج جیمز در شمال،­هزینه­های برق نیز بسیار پایین است. آب و هوای مونترال قاره ای و مرطوب است و تقریبا در تمامی فصول بارندگی دارد و زمستانی بسیار سرد دارد.

 

  1. ونکوور

ونکوور به دلیل موقعیت مکانی آن که توسط دریا و کوه احاطه شده است منطقه­ای خاص با طبیعتی بکراست. به­ همین دلیل برخلاف سایر مناطق کانادا در ونکوور آب و هوا معتدل است. ونکوور یکی از متنوع­ترین شهرهای کانادا از نظر قومیتی است. مردمان انگلیسی، اسکاتلندی، ایرلندی و آلمانی از نظر تاریخی بزرگترین گروه­های قومی در این شهر بودند. با این حال، در طول ۳۰ سال گذشته، مهاجرت به طور چشمگیری افزایش یافته­است و این شهر را از نظر قومی و زبانی متنوع­تر کرده­است. به عنوان مثال ۵۲ درصد از ساکنان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود صحبت نمی­کنند و تقریبا ۳۰ درصد از ساکنان شهر دارای پیشینه آسیایی هستند. هزینه زندگی در این شهر بسیار بالا است و شروع کار در این شهر بسیار دشوار است.

  1. کبک

استان زیبای کبک بزرگترین استان در کانادا است و به استان چند فرهنگی و پر جنب وجوش شناخته شده است. مرکز این استان شهر کبک است. کبک به دلیل جنگل های وسیع، تپه های غلتان و آبراه­های بی شمارش مشهور است. زبان رسمی این استان فرانسوی است. اقتصاد کبک بسیار صنعتی و متنوع است. این استان سی و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان را در خود جای داده است. بخش تولید پیشرفته کبک طیف گسترده­ای از محصولات را برای صادرات تولید می­کند.

این شهر به دلیل هزینه­های مقرون به صرفه و قیمت مسکن ازاستاندارد زندگی عالی برخوردار است. نرخ مالیات بر درآمد شخصی بیش از ۲۴% است اما این هزینه صرف ارائه خدمات عمومی می­شود که به استانداردهای زندگی در این استان کمک می­کند.

  1. اتاوا، انتاریو

اتاوا، پایتخت کانادا، در شرق انتاریو و در مرز کبک قرار دارد. این شهر به عنوان شهری آرام، محفوظ و خانوادگی معروف است، جایی که مردم آن بیشتر به ورزش علاقه مند هستند. اتاوا به عنوان دومین شهر برتر قاره آمریکا، پس از ونکوور، و چهاردهمین شهر برتر در جهان رتبه بندی شده است. مطالعات انجام شده  اتاوا را به عنوان بهترین شهر کانادا ارزیابی می­کند. اتاوا در بیشتر زمینه ها از جمله در مالکیت خودروهای جدید، رشد جمعیت، جرایم کم، تعداد پزشکان و فرهنگ بسیار قوی است. این شهر دارای هزینه­های زندگی بالا اما مقرون به صرفه است.

بیش از نیمی از مردم آن فارغ التحصیل هستند و بیشترین تمرکز دانشمندان، مهندسان و دکترا را در کانادا دارد. این شهر دارای دو دانشگاه اصلی است: دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون. دانشگاه اتاوا یک دانشگاه دو زبانه است. این دانشگاه نرخ اشتغال ۹۷% را برای فارغ التحصیلان خود تبلیغ می­کند و بزرگترین دانشکده حقوق کانادا را دارد.

 

نتیجه گیری

کشور کانادا به دلیل موقعیت جغرافیایی و مهاجر پذیر بودن از زمان­های قدیم پذیرای مهاجرین بوده و شهرای آن دارای جمعیت های چند قومیتی است. زبان مردم این کشور زبان انگلیسی و فرانسوی است. در سال های اخیر مهاجرین ایرانی جامعه‌ی جدیدی را در کانادا تشکیل داده اند و همچنان این جمعیت در حال رشد است. بهترین شهرکانادا برای ایرانیان شهری است که از نظر فرهنگی، اقتصادی و آب و هوا مناسب و سازگار باشد. در این مقاله تلاش کردیم شهرهایی را به شما معرفی کنیم که بیشترین جمعیت ایرانیان را در خود جای داده‌اند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن