مهاجرت

WES چیست؟ نحوه ارسال مدارک تحصیلی به WES

اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا و یا کانادا را داشته باشید باید نمره GPA خودتان را طبق استانداردهای آمریکای محاسبه کنید. WES یکی از خدمات ارزیابی معتبر در ایالات متحده آمریکا و کانادا است که پذیرش مدارک را برای موسسات و شرکت‌های آموزشی آسان‌تر کرده است. در واقع، WES امکان معادل‌سازی مدارک را برای ادامه تحصیل و یا حتی استخدام در آمریکا و کانادا فراهم می‌کند. ایالات متحده آمریکا و کانادا، ارزیابی‌های WES را می‌پذیرد. WES یکی از قدیمی‌ترین خدمات ارزیابی محسوب می‌شود.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

اگر تحصیلات خودتان را در خارج از آمریکا و یا کانادا به اتمام رسانده باشید و بخواهید در این دو کشور تحصیل و یا کار کنید، در این مورد، WES به شما کمک می‌کند تا در مورد آموزش‌تان در یکی از این دو کشور تصمیم درست‌تری بگیرید. این اطلاعات می‌توانند به شما کمک کنند تا برای موسسات و دانشگاه‌هایی تقاضای خودتان را ارسال کنید که کاملاً مناسب شما هستند.

اگر به دنبال کار در این کشورها باشید، این ارزیابی‌ها به شما کمک می‌کنند تا موقعیت‌هایی را برای تحصیل شناسایی کنید که پیش‌زمینه لازم را برای تحصیل و یا کار در آنها دارا هستید.

نحوه ارسال مدارک تحصیلی به WES‌

برای اینکه بتوانید مدارک‌تان را به درستی به WES ارسال کنید طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: به‌صورت آنلاین به WES تقاضای خود را ارسال کنید و شماره مرجع را به دست آورید.

مرحله دوم: همه مدارک لازم را جمع‌آوری کنید و به‌صورت DD در پاکت مهر و موم خورده در قالب مشخص شده به WES ارسال کنید. WES مدارکی را که توسط دانشجویان، کارگزاران یا افراد دیگر ارسال می‌شوند را قبول نمی‌کند. همه تقاضا به همراه مدارکی که ارسال می‌شوند به دقت بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مرحله سوم: WES گزارشی را به موسساتی که شما مشخص کرده‌اید جهت ارزیابی کامل ارسال می‌کند.

مدارک لازم جهت ارسال به WES

برخی از مدارک مهم که باید به WES جهت ارزیابی ارسال کنید عبارتند از:

  • گواهی مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی آنها
  • ترجمه دیپلم و ریزنمرات تحصیلی
  • گزارش عملکرد سالانه
  • اگر دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی، کارشناسی ارشد آموزش، کارشناسی ارشد فناوری یا کارشناسی ارشد فلسفه هستید، نیازی به ارسال مدرک کارشناسی ندارید.
  • اگر دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌هایی غیر از موارد بالا هستید، باید مدرک کارشناسی‌تان را هم ارسال کنید.
  • اسناد و مدارک‌تان باید دارای تاریخ باشند و همچنین در یک پاکت مهر و موم خورده باشند.
  • اگر پاکت دارای مهر و موم نباشد، WES آن را فوراً ریجکت می‌کند.

 

 انواع ارزیابی WES

ارزیابی WES سه نوع است:

Document by Document: این ارزیابی شامل خلاصه‌ای از مدارک تحصیلی شما از جمله نام شما، نام دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید، سالی که در آن فارغ‌التحصیل شده‌اید و رشته‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید است.

Course by course: این ارزیابی همه اطلاعاتی را پوشش می‌دهد که در ارزیابی Document by Document اشاره شده‌اند و همچنین لیستی از همه دوره‌هایی که بعد از دوره متوسطه در آن تحصیل کرده‌اید و همچنین معادل‌سازی مدارک‌تان در ایالات متحده آمریکا و کانادا ارائه می‌شود.

ارزیابی CPA

این ارزیابی برای داوطلبان آزمون حسابداری عمومی رسمی مفید است.

هزینه ارزیابی WES چقدر است؟

هزینه ارزیابی Course by course برابر با ۱۶۳ لار است و هزینه ارزیابی Document by document برابر با ۱۰۲ دلار است.

در صورتی که به خدمات سریع‌تر یا تحویل سریع نیاز داشته باشید، هزینه اضافی برای شما اعمال خواهد شد.

چقدر طول می‌کشد تا ارزیابی WES را دریافت کنید؟

  • به‌طور معمول روند بررسی WES در طی ۷ روز کاری تمام می‌شود که به نوع خدماتی بستگی دارد که دانشجو درخواست داده است.
  • در صورتی که دانشجو به تایید، تحقیق و یا مکاتبات بیشتری نیاز داشته باشد ممکن است مدت زمان بررسی بیشتر طول بکشد.
  • معمولاً توصیه می‌شود در اسرع وقت درخواست خود را برای ارزیابی WES شروع کنید تا مطمئن شوید که گزارش ارزیابی‌تان را به موقع تحویل بگیرید.

مدت اعتبار WES چقدر است؟

مدت اعتبار WES پنج سال است که تاریخ آن از زمان صدور شروع می‌شود و می‌توانید از آن برای درخواست پروفایل اکسپرس اینتری استفاده کنید. پروفایل اینتری اکسپرس به مدت یک سال بعد از ارسال آن به IRCC معتبر است.

کلام آخر

WES یکی از مشهورترین خدمات ارزیابی در ایالات متحده آمریکا و کانادا است. ارزیابی‌های ارائه شده در این سازمان به ساده‌تر شدن پذیرش مدارک تحصیلی توسط دانشگاه‌ها و موسسات در این کشورها کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدارک‌ تحصیلی‌تان را به WES ارسال کنید تا مدارک‌تان توسط این سازمان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن