دسته‌بندی نشده

سه راه برای کسب اقامت اسپانیا در طول یک سفر گردشگری

آیا تا کنون به این اندیشیده اید که چطور با ویزای توریستی به اسپانیا سفر کنیم، اما بیش از ۹۰ روز (مهلت قانونی) در این کشور بمانیم؟ در این مقاله سه راه برای انجام این کار را به شما آموزش می­دهیم.

ابتدا لازم است یادآوری کنیم که اگر به عنوان یک شهروند غیراروپایی به اسپانیا سفر می کنید، باید پیش نیازهای زیر را فراهم کرده باشید:

  • بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل / محل اقامت
  • هزینه سفر
  • بیمه پزشکی

در صورتی که این موارد را دار می­باشید، در ادامه به شما یاد خواهیم داد چگونه سفر گردشگری خود به اسپانیا را تمدید کنید. لازم به ذکر است که شما برای دریافت اقامت اسپانیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان اسپانیایی ترجمه کنید. دارالترجمه اسپانیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به اسپانیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

  • به عنوان دانشجو:

روادید دانشجویی به شهروندان غیراروپایی این امکان را می دهد تا دوره ی تحصیلات بیش از ۹۰ روز خود را در اسپانیا بگذارند، مادامی که به صورت حضوری و تمام وقت برگزار شوند، و یا به عبارتی، فرد ۲۰ ساعت در هفته را آموزش ببیند. این تحصیلات باید در مراکز آموزشی معتبر خصوصی یا عمومی گذرانده شوند. در صورتی که می خواهید با بهترین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اسپانیا آشنا شوید، توصیه می کنیم دو مقاله زیر را مطالعه کنید:

روادید دانشجویی اسپانیا در حقیقت یک مجوز اقامت برای طول دوره تحصیل است که البته مشمول بازه سکونت برای کسب ملیت اسپانیایی نمی گردد، اما برای دریافت اقامت دائم محاسبه می شود.

این گزینه از سال ۲۰۲۲، به دلیل اصلاح قانون اتباع خارجی و امکان فعالیت شغلی برای دانشجویان به میزان ۳۰ ساعت در هفته، جذابیت و متقاضی بیشتری پیدا کرده است. در صورت دریافت مجوز تحصیل، ویزای شما به طور خودکار به تحصیلی تبدیل شده و می توانید تا پایان مدت تحصیلات در اسپانیا بمانید.

پس از پایان تحصیلات نیز گزینه های دیگری برای تمدید اقامت، از قبیل کاری، جستجوی شغل، پژوهشی و… خواهید داشت. در صورت انجام این تمدیدها، از این پس زمان سکونت شما مشمول بازه مورد محاسبه برای کسب ملیت اسپانیایی به شمار می آید. برای اطلاعات بیشتر برای تحصیل در اسپانیا مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

 

  • ویزای دورکاری بین المللی (نومد دیجیتال):

این روادید برای افرادی مناسب است که شهروند اروپا نباشند و در یک کشور بجز اسپانیا به صورت دورکاری فعالیت حرفه ای دارند. برای انتخاب این گزینه جهت ماندن در اسپانیا زمانی که به صورت گردشگر سفر کرده اید، باید حائز شرایط ذیل باشید:

  • می بایست در یک شرکت ثبت شده در خارج اسپانیا به صورت رسمی کارمند باشید و بتوانید فعالیت شغلی خود را به صورت دورکار انجام دهید، به گونه ای که نیاز به کسب درآمد در اسپانیا نباشد.
  • از دیگر پیش نیازهای اساسی این روادید آن است که حقوق و مزایای دریافتی شما از شرکت مذکور حداقل به میزان دو برابر حداقل حقوق کارمندی اسپانیا، یعنی ۲۲۰۰ یورو باشد و یا ثابت نمایید که سرمایه شما بیش از ۳۰۰۰۰ یورو است.
  • داشتن قرارداد بیمه برای کل دوره اقامت در اسپانیا، نداشتن سوء پیشینه کیفری و منع سفر به کشورهای حوزه شنگن.

متقاضیانی که شرایط بالا را داشته باشند می توانند از طریق سفارت های اسپانیا یا در درون خاک این کشور در طول مدت ۶۰ روز اولیه سفر خود، اقدام نمایند. یادآور می شویم، کارمند دورکار بین المللی نباید شهروند اتحادیه اروپا باشد. برای اطلاعات کامل در خصوص ویزای نومد دیجیتال اسپانیا، مقاله زیر را مطالعه نمایید:

روادید نومد دیجیتال (دورکاری بین‌المللی) در اسپانیا

  • به عنوان شاغل حرفه ای:

روادید شاغلان حرفه ای یا مدیران با مهارت های ویژه، نوعی مجوز اقامت و کار در اسپانیا است که امکان استخدام در رده های شغلی مدیریتی را نیز به شما می دهد. باید خاطر نشان کرد که رشته های شغلی و شرایط این نوع روادید در آیین نامه های قانونی مشخص شده اند. برای این منظور، بهتر است متقاضی مدارک معتبری از دانشگاه ها، مراکز علمی-آموزشی برتر ارائه دهد تا بتواند مهارت و حرفه ای بودن خود را به اثبات برساند.

در هر حال، این نوع روادید برای افرادی مناسب است که جزو استعدادهای برتر بوده و یا مهارت های حرفه ای ویژه ای دارند، به صورتی که بتوانند با فعالیت خود کمک ویژه ای به رشد اقتصادی و اجتماعی اسپانیا بکنند. هدف از ایجاد این امکان توسط دولت اسپانیا، بی شک جذب نخبه های شغلی بین المللی برای کمک به توسعه کشور و امکان رقابت در بازارهای جهانی بوده است.

به منظور دریافت این نوع روادید، لازم است متقاضی شرایط خود را احراز نماید، به عبارت دیگر، مدارک و مستنداتی را به همراه داشته باشد که نخبه بودن خود را به اثبات برساند. همچنین، برای موفقیت در این زمینه، لازم است فرد از قبل با شرکت های معتبر اسپانیایی قرار همکاری و امضای قرارداد را تنظیم کند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن