مهاجرت به اسپانیا

لیست بهترین دانشگاه های مادرید

شهر مادرید یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی است که علت آن نیز می‌تواند داشتن دانشگاه‌هایی باکیفیت، جمعیت زیاد دانشجویان خارجی و امکانات این شهر باشد. اما کدام دانشگاه این شهر برای تحصیل مناسب است؟ ما در این مقاله می‌خواهیم برخی از بهترین دانشگاه‌های شهر مادرید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان اسپانیایی ترجمه کنید. دارالترجمه اسپانیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به اسپانیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

دلایل تحصیل در مادرید

در کشور اسپانیا، شهر مادرید بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را در مقطع تحصیلات تکمیلی دارد که تعداد آن‌ها بیش از ۴۵ هزار نفر است. در ادامه، به مواردی که موجب شده است تا این شهر مورد تقاضای دانشجویان خارجی واقع شود، اشاره می‌کنیم:

آموزش باکیفیت:

بسیاری از دانشگاه‌های مادرید آموزش‌های باکیفیتی را ارائه می‌کنند و چهار دانشگاه این شهر در رتبه‌بندی QS World University Rankings 2023 قرار دارند.

فرصت‌های شغلی فراوان:

مادرید نقش پررنگی در رونق اقتصادی اسپانیا دارد، به‌طوری که ۱۶ درصد از شرکت‌های ثبت‌شدۀ اسپانیا در این شهر واقع شده‌اند و ۴۰ درصد از تجارت بین‌المللی این کشور از طریق این شهر صورت می‌گیرد. این موارد فرصت‌های شغلی فراوانی را برای فارغ‌التحصیلان ایجاد می‌کند. شما پس از فراغت از دانشگاه، می‌توانید برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید و برای فعالیت در یکی از این شرکت‌ها درخواست دهید.

پایتخت فرهنگی:

مادرید شهر شلوغ و متنوعی است که به دلیل حضور افراد بسیاری از کشورهای مختلف، می‌توانید با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید. این شهر بیشترین جمعیت مهاجران را در اسپانیا دارد.

شرایط مناسب زندگی برای دانشجویان:

علاوه‌بر آموزش باکیفیت، مادرید شرایط زندگی مناسبی را از نظر استفاده از امکانات شهری نظیر موزه‌ها و حمل‌ونقل به دانشجویان ارائه می‌دهد.

آیا می‌توانم در مادرید به زبان انگلیسی تحصیل کنم؟

در مادرید، بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه‌های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. همچنین برخی دانشگاه‌ها شروع به ارائۀ دوره‌های آموزشی ترکیبی به زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی کرده‌اند. این دوره‌ها برای دانشجویانی که می‌خواهند مهارت‌های اسپانیایی‌شان را بهبود بخشند، مناسب هستند.

دانشگاه‌های برتر مادرید برای دانشجویان خارجی کدام‌ها هستند؟

دانشگاه‌ها در مادرید از نظر تعداد دانشجویان خارجی، تعداد دوره‌های آموزشی انگلیسی و رتبه‌بندی‌ها متفاوت هستند. ما چهار دانشگاه محبوب و برتر مادرید را معرفی می‌کنیم:

Universidad Autónoma de Madrid:

دانشگاه Universidad Autónoma de Madrid مادرید

این دانشگاه که رتبۀ جهانی‌اش ۲۱۵ است، در سال ۱۹۶۸ تأسیس شد و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های پژوهشی در اسپانیا است. دانشگاه Autónoma de Madrid دارای ۶۰ دپارتمان مختلف در دو پردیس می‌باشد و ۱۵ درصد از دانشجویان آن خارجی هستند. این دانشگاه همچنین برنامه‌های تحصیلی مشترک با دانشگاه‌های پاریس و استراسبورگ ارائه می‌دهد. برنامه‌های مقطع کارشناسی این دانشگاه به زبان اسپانیایی ارائه می‌شوند. با‌این‌حال، برخی از دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. در برنامه‌های مقطع کارشناسی ارشد که کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

Universidad Complutense de Madrid (UCM)

این دانشگاه که رتبۀ جهانی‌اش ۲۲۶ است، در سال ۱۲۹۳ تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان و از بزرگترین دانشگاه‌های اروپا است که هرساله بیش از ۸۶ هزار دانشجو را جذب می‌کند. این دانشگاه توافق‌نامه‌های زیادی با دانشگاه‌های دیگر در سراسر جهان نیز دارد. دانشگاه Complutense de Madrid دوره‌های انگلیسی‌زبان متنوعی را ارائه می‌دهد. برخی دوره‌های آموزشی مقطع کارشناسی این دانشگاه به زبان انگلیسی و دوره‌های مقطع کارشناسی ارشد کاملاً به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. برخی از برنامه‌های کارشناسی به‌همراه دروس انگلیسی، شامل ریاضیات، مهندسی، روان‌شناسی، حقوق، فیزیک، مدیریت کسب‌وکار، علوم سیاسی و … هستند. برنامه‌های کارشناسی ارشد که کاملاً به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، شامل مهندسی، علوم کامپیوتر، زبان‌شناسی انگلیسی و ارتباطات بین‌المللی هستند. همچنین آن دوره‌های آموزشی مقطع کارشناسی ارشد که برخی از دروس آن به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، شامل مدیریت کسب‌وکار و تحقیقات ایمنی‌شناختی می‌باشند.

Universidad Carlos III de Madrid (UC3M)

این دانشگاه که رتبۀ جهانی‌اش ۳۲۰ است، یک دانشگاه پژوهشی است که مجموعه‌ای از برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. تقریباً ۲۰ درصد از دانشجویان آن، دانشجویان خارجی هستند. دانشگاه UC3M درمیان دانشگاه‌های اسپانیایی، به‌عنوان بزرگترین دانشگاهی شناخته می‌شود که برنامه‌های آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. در این دانشگاه ۲۷ برنامۀ مقطع کارشناسی و ۳۸ برنامۀ مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد که به‌صورت جزئی یا کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. برخی از برنامه‌های مقطع کارشناسی که به‌صورت کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، شامل مهندسی رباتیک، علوم و مهندسی داده، مدیریت کسب‌وکار، مدیریت و فناوری و مطالعات بین‌المللی و اقتصاد هستند. همچنین می‌توان گفت که تمام دانشکده‌ها، دروس مقطع کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.

Universidad Politécnica de Madrid

یکی از دانشگاه های مادرید Universidad Politécnica de Madrid

این دانشگاه که رتبۀ جهانی‌اش ۴۸۸ است، یکی از برترین دانشگاه‌های فنی در اسپانیا محسوب می‌شود که از ۱۸ دانشکدۀ مهندسی و معماری تشکیل شده است. این دانشگاه بیش از ۳۵ هزار دانشجو دارد که ۱۵ درصد آن‌ها دانشجویان خارجی هستند.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های مادرید

هر سال شهریۀ دانشگاه‌های مادرید اعلام می‌شود. مبلغی که باید پرداخت شود، از حاصل‌ضرب تعداد واحدهای ثبت‌نام‌شده (حداکثر ۶۰ واحد در هر سال) در قیمت آن واحد درسی به‌دست می‌آید که بستگی به سطح برنامه‌ها (سه سطح ۱، ۲ و ۳) دارد. سطح ۱ مربوط به رشته‌های علوم پایه، سطح ۲ مربوط به رشته‌های مهندسی و سطح ۳ متمرکز بر رشته‌هایی مانند کسب‌وکار و اقتصاد، زبان‌های خارجی، رسانه‌ها، حقوق و علوم اجتماعی است. لازم به ذکر است که برای گرفتن دوبارۀ یک واحد درسی، باید هزینۀ بیشتری را پرداخت کنید.

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های مادرید برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا، به شرح زیر است:

سطح ثبت‌نام اولیه ثبت‌نام مجدد
۱ ۲۰٫۶۸ یورو ۴۸٫۰۳ یورو
۲ ۱۹٫۴۳ یورو ۴۵٫۲۵ یورو
۳ ۱۶٫۹۲ یورو ۴۰٫۰۲ یورو

برای مقطع کارشناسی ارشد، هزینه‌های ثبت‌نام اولیه ۴۵٫۰۲ یورو و هزینه‌های ثبت‌نام مجدد ۷۱٫۸۸ یورو است.

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های مادرید برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیۀ اروپا (Non-EU)، به شرح زیر است:

سطح ۱: ۹۸٫۷۵یورو؛ سطح ۲: ۹۲٫۸۶ یورو؛ سطح ۳: ۸۲٫۳۰ یورو.

علاوه‌بر هزینه‌های شهریه، تمام دانشجویان جدیدی که جویای کسب مدرک در دانشگاه‌های اسپانیا هستند، باید مبلغ ۲۷٫۵۴ یورو برای ایجاد پروندۀ سوابق دانشجویی پرداخت کنند.

برنامه‌های بورسیه در مادرید

هزینه‌های زندگی در مادرید از دیگر شهرهای اسپانیا بیشتر است. اما خوشبختانه، برای دانشجویان خارجی تعداد زیادی از بورسیه‌ها در دسترس است که به آن‌ها در زمان حضورشان در مادرید کمک می‌کند. حالا اگر به نتیجه رسیده‌اید که کدام دانشگاه برای شما مناسب است، باید خود را به‌منظور زندگی در مادرید آماده کنید. برای مهاجرت به اسپانیا، مراحلی را باید طی کنید؛ از پیدا کردن مسکن مناسب تا باز کردن حساب بانکی اسپانیایی.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن