دسته‌بندی نشده

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

بسیاری از دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند ممکن است در مورد مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا نگران باشند. پذیرش از دانشگاه‌های برتر کانادا نیاز به نمره عالی و مجوز تحصیل دارد. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را داشته باشید، قبل از ورود به کانادا باید دارای مجوز تحصیل باشید و همه مدارک لازم را ارائه کرده باشید. این مجوز تحصیل برای دانشجویان زمانی صادر می‌شود که وارد کانادا شده باشند. با این وجود، دانشجو باید در ابتدا تقاضای ویزای اقامت موقت را داشته باشد تا بقیه مراحل را طی کند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به کانادا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

ویزای تحصیلی کانادا مدرکی است که توسط اداره مهاجرت کانادا صادر می‌شود و این امکان را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند که بتوانند در کانادا تحصیل کنند. دانشجویان بین‌المللی بدون این مجوز نمی‌توانند در کانادا اقامت داشته باشند. اما مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چه مدارکی هستند؟ در ادامه قصد داریم تا همه این مدارک را به شما معرفی کنیم.

پاسپورت معتبر

برای اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل در کانادا درخواست کنید باید دارای پاسپورت معتبر باشید. برای مثال، اگر می‌خواهید در سپتامبر ۲۰۲۲ به مدت دو سال به کانادا مسافرت کنید، پاسپورت‌تان باید حداقل تا سپتامبر ۲۰۲۴ دارای اعتبار باشد.

اثبات پذیرش از دانشگاه مورد نظر

یکی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، نامه پذیرش از دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید است. در صورتی که برای کبک درخواست داده باشید، نیاز به گواهی پذیرش کبک (CAQ) دارید. این گواهینامه توسط دولت کبک صادر می‌شود. دانشگاه شما جزئیات تقاضای CAQ را به شما اعلام خواهد کرد. با این وجود، اگر تحصیلات شما کمتر از شش ماه طول بکشد، نیاز به CAQ نخواهید داشت.

 اثبات بودجه

در هنگام تقاضا برای مجوز تحصیل باید ثابت کنید دارای بودجه کافی برای اقامت در کانادا هستید. طبق استاندارد فعلی کانادا باید ثابت کنید که هزینه شهریه و همچنین هزینه‌های زندگی در کانادا را می‌توانید پرداخت کنید. یک دانشجوی بین‌المللی برای مهاجرت به کانادا نیاز به ۲۰۶۳۵ دلار برای هر یک سال تحصیل در کانادا نیاز دارد. همچنین باید ثابت کنید که دارای بودجه کافی برای بازگشت به کشور خودتان پس از اتمام تحصیلات هستید. این بودجه را می‌توانید از طریق موارد زیر ثابت کنید:

  • حساب بانکی در کانادا
  • گواهی سرمایه‌گذاری تضمینی (GIC) از یک موسسه مالی معتبر در کانادا
  • یک وام دانشجویی
  • اظهارنامه مالی برای ۴ ماه گذشته
  • حواله بانکی (این حواله باید قابل تبدیل به دلار کانادا باشد)
  • اثبات پرداخت شهریه و هزینه خوابگاه
  • نامه از یک شخص یا دانشگاه که نشان دهد هزینه‌های شما را پرداخت کرده است
  • اثبات دریافت بورسیه دانشگاهی (در صورت استفاده از بورسیه تحصیلی)

 

عکس اندازه پاسپورت

اگر گزینه تقاضای آنلاین را انتخاب کرده باشید به دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت نیاز دارید که مطابق با استانداردهای تعیین شده باشد. برای تقاضای آنلاین باید کپی دیجیتالی از عکس‌تان را تهیه کنید که حجم آن نباید بیشتر از ۴ مگا بایت باشد. از شرایط دیگر عکس‌تان این است که حالت چهره‌تان به‌صورت استاندارد افتاده باشد و هیچ پس زمینه‌ای نداشته باشید.

  • اندازه تصویر باید حداقل ۳۵ میلی‌متر در ۴۵ میلی‌متر باشد
  • تصویر باید مربوط به شش ماه اخیر باشد
  • نام و تاریخ تولد باید در پشت هر عکس نوشته شده باشد

مدیکال تست مهاجرت (IME)

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا نیاز به مدیکال تست مهاجرت کانادا دارید. دانشجویان باید برای انجام تست وقت رزرو کنند و طبق لیست ارائه شده یکی از پزشکان را برای معاینه پزشکی انتخاب کنند. ترجیحاً بهتر است این کار را یک هفته قبل از تقاضای ویزا انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا زمان کافی برای ارائه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشید.

 

نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی

اگرچه این مدرک در هنگام تقاضا مورد نیاز نیست، اما توصیه می‌شود که قبل از شروع پروسه تقاضای ویزا، نمره آزمون زبان انگلیسی را دریافت کنید. برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا باید نمره مهارت زبان انگلیسی را ارسال کنید. مدارکی مانند تافل، آیلتس و غیره مورد پذیرش دانشگاه‌های کانادا هستند.

بیانیه هدف

در هنگام درخواست برای مجوز تحصیل در کانادا باید مقاله‌ای ارسال کنید که هدف از سفر خود کانادا و درک خودتان را از مسئولیت‌های خود به‌عنوان یک دانشجو بیان کنید. البته ارائه این مدرک اختیاری است ولی به شدت توصیه می‌شود که بیانیه هدف یا انگیزه‌نامه خودتان را ارسال کنید.

کلام آخر

در سالهای اخیر، کانادا تبدیل به یک مقصد مشهور مهاجرتی برای دانشجویان بین‌المللی شده است. آشنایی با مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از اولین مواردی است که قبل از درخواست ویزا باید به آن توجه کنید. برای تقاضای ویزای تحصیلی کانادا باید دقت کنید که انواع ویزای تحصیلی کانادا وجود دارند که ممکن است مدارک و شرایط هر کدام متفاوت باشد. تقاضای ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند به دو روش آفلاین و آنلاین انجام شود که هر کدام چالش‌های مخصوص به خود را دارند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن