دسته‌بندی نشده

بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه‌ نویس ها

اگر مهندس نرم‌افزار هستید و سابقه، تجربه و دانش لازم برای پیشرفت را دارید، اما نمی‌دانید که کدام کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت است، در این مقاله می‌توانید شناختی کلی نسبت به بهترین کشورها برای فعالیت به‌عنوان مهندس نرم‌افزار به دست آورید. مواردی همچون کیفیت زندگی، فرایند اخذ ویزا و… بررسی می‌شوند تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

قبل از این که به ادامه مطلب بپردازیم، شما برای مهاجرت به هر کشوری نیاز به ترجمه رسمی اسناد و مدارکتان دارید، دارالترجمه ساترا به عنوان معتبر ترین دارالترجمه رسمی ایران، کافیست سفارش تان را ثبت کنید تا همکارانم به صورت رایگان در تهران مدارکتان را از شما تحویل بگیرن و بعد از ترجمه نیز به صورت رایگان پیک معتمد دارالترجمه برای شما به همراه ترجمه تحویل می دهد.

۱- کانادا

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای برای ادامۀ تحصیل در سال‌های اخیر بوده است. تعداد زیادی از دانشجویان برای ادامۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به این کشور مهاجرت می‌کنند و به همین دلیل، کانادا در حال تبدیل به یکی از کشورهای موفق و پیشرو در صنعت فناوری اطلاعات و نرم‌افزار است. کانادا از نظر اقتصادی اوضاع پررونقی دارد و باوجود داشتن نیروی کار پویا، امنیت بالا و سیستم بهداشت عمومی رایگان، کیفیت زندگی در این کشور بسیار مطلوب و مناسب است. باتوجه به این‌که میانگین دستمزد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در این کشور حدود ۹۵ هزار دلار است، متخصصان ایرانی حوزۀ نرم‌افزار، می‌توانند از فرصت‌های شغلی مرتبط در این کشور بهره‌مند شوند. پنج شهری که بیشترین حقوق را به مهندسان نرم‌افزار پرداخت می‌کنند، عبارتند از: اوتاوا ۹۹ هزار دلار در سال؛ کیچنر ۹۶ هزار دلار در سال؛ تورنتو ۹۶ هزار دلار در سال؛ ونکوور ۹۵ هزار دلار در سال؛ مونترال ۸۷ هزار دلار در سال. باتوجه به تصمیم دولت کانادا درخصوص ارائۀ ویزای «تلنت» یا «جریان استعدادهای جهانی»، فرایند اخذ ویزای کاری برای فعالان حوزۀ فناوری و نرم‌افزار، تسهیل شده است.

۲- آلمان

آلمان یکی از کشورهای صنعتی معروف است که دانشگاه‌های معتبری نیز دارد. این کشور زیبا و مدرن، با امکانات مدرنی که دارد، شرایط زندگی بسیار مناسبی را برای شهروندان خود فراهم کرده است. آلمان از کشورهای پیشرو در حوزۀ نرم‌افزار است و از قطب‌های خودروسازی و داروسازی به‌شمار می‌رود. فرصت‌های شغلی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و فعالان این حوزه در این کشور بسیار زیاد است و حقوق مناسبی به آن‌ها پرداخت می‌شود. میانگین حقوق مهندسان باتجربۀ نرم‌افزار در آلمان ۶۰ هزار یورو در سال و میانگین مهندسان کم‌تجربه‌تر نیز حدود ۴۵ تا ۸۰ هزار یورو در سال است. پنج شهری که بیشترین حقوق را به مهندسان نرم‌افزار پرداخت می‌کنند، عبارتند از: مونیح ۷۰ هزار یورو در سال؛ اشتوتگارت ۶۷ هزار یورو در سال؛ برلین ۶۶ هزار یورو در سال؛ فرانکفورت ۶۵ هزار یورو در سال؛ هامبورگ ۶۲ هزار یورو در سال. به‌منظور مهاجرت به آلمان، بهترین ویزای موجود برای فعالان حوزۀ نرم‌افزار، «ویزای کاری آلمان» است. این ویزا برای کارگران ماهر، دارای اعتبار دوساله با امکان تمدید است.

۳-استرالیا

استرالیا که کشوری متشکل از جزیزه‌ها است، تبدیل به یکی از کشورهای موردعلاقۀ دانشجویان برای ادامۀ تحصیل شده است. این کشور آب‌وهوا بسیار مناسبی دارد و باتوجه به داشتن سیستم بهداشتی پیشرفته، برای زندگی بسیار مطلوب است. استرالیا در حوزۀ نرم‌افزار بسیار مستعد و فعال است و نه‌تنها فرصت‌های شغلی زیادی دارد، بلکه حقوق رضایت‌بخشی نیز پرداخت می‌کند. میانگین حقوق مهندسان نرم‌افزار در استرالیا حدود ۱۲۰ هزار دلار در سال و حقوق مهندسان باتجربه‌تر نیز بین ۱۰۰ تا ۱۷۰ هزار دلار در سال است. پنج شهری که بیشترین حقوق را به مهندسان نرم‌افزار پرداخت می‌کنند، عبارتند از:  سیدنی ۱۱۵ هزار دلار در سال؛ ملبورن ۱۰۸ هزار دلار در سال؛ کانبرا ۱۰۵ هزار دلار در سال؛ بریزبین ۱۰۴ هزار دلار در سال. متقاضیان مهاجرت به استرالیا باید تسلط خود در زبان انگلیسی را اثبات کنند. شرایط دریافت ویزا برای متقاضیان باتوجه به این‌که درخواست مجوز موقت می‌خواهند یا مجوز کار دائم، متفاوت است.

۴-انگلستان

انگلستان که یکی از کشورهای بریتانیا شناخته می‌شود، قدمتی تاریخی دارد و از کشورهای پیشرفتۀ اروپایی محسوب می‌شود که شرایط کاری قابل‌قبولی برای افراد، ازجمله مهندسان نرم‌افزار، مهیا ساخته است. میانگین حقوق مهندسان نرم‌افزار در استرالیا حدود ۵۰ هزار دلار در سال و حقوق مهندسان باتجربه‌تر نیز بین ۴۰ تا ۷۰ هزار دلار در سال است. پنج شهری که بیشترین حقوق را به مهندسان نرم‌افزار پرداخت می‌کنند، عبارتند از: لندن ۶۶ هزار دلار در سال؛ کمبریج ۵۶ هزار دلار در سال؛ منچستر ۵۲ هزار دلار در سال؛ بیرمنگام ۴۸ هزار دلار در سال؛ لیدز ۴۸ هزار دلار در سال. مهندسان نرم‌افزار، برای مهاجرت به انگلستان گزینه‌های مختلفی همچون «ویزای نیروی کار ماهر» و «ویزای کارآفرینی» در اختیار دارند. این ویزاها برای رسیدگی به درخواست متقاضیان و اعطای مجوز کار به آن‌ها، نیازمند اطلاعات متقاضیان هستند. یکی از ابتکارات جدید انگلستان، TechNation است که به‌منظور برجسته کردن راه‌های جذب استعدادها به این کشور طراحی و تدوین شده است.

۵-ایالات متحدۀ آمریکا

ایالات متحدۀ آمریکا قدرتمندترین کشور در زمینه‌های اقتصادی و نظامی است و همواره دانشجویان، متخصصان، کارآفرینان و مدیران تجاری موفق و حرفه‌ای را از سراسر جهان جذب می‌کند. آمریکا پس از ژاپن، بیشترین حقوق را به فعالان حوزۀ نرم‌افزارهای پیشرفته پرداخت می‌کند. میانگین حقوق مهندسان نرم‌افزار در آمریکا حدود ۱۱۴ هزار دلار در سال و حقوق مهندسان باتجربه‌تر نیز حدود ۱۴۳ هزار دلار در سال است. پنج شهری که بیشترین حقوق را به مهندسان نرم‌افزار پرداخت می‌کنند، عبارتند از: لوس‌گاتوس ۵۰۰ هزار دلار در سال؛ منلوپارک ۳۲۹ هزار دلار در سال؛ کوپرتینو ۲۷۹ هزار دلار در سال؛ سان‌برونو ۲۷۸ هزار دلار در سال؛ مونتین‌ویو ۲۷۵ هزار دلار در سال. برای مهاجرت به آمریکا، نیاز به ویزای H-1B دارید. طی کردن فرآیند ویزا به‌صورت فردی ممکن است برای شما دشوار باشد، اما اگر کارفرمایتان اقدام به تهیۀ مدارک درخواستی از طرف شما کند، این فرآیند سریع‌تر انجام خواهد شد.

۶-هلند

هلند که یکی از کشورهای همسایه با آلمان است، شاهکار معماری شناخته می‌شود. سیستم بهداشتی بسیار عالی و توجه زیاد به فناوری‌های روز دنیا، این کشور را به یکی از مقاصد مطلوب برای فعالان حوزۀ نرم‌افزار تبدیل کرده است. میانگین حقوق مهندسان نرم‌افزار در هلند حدود ۷۶ هزار یورو در سال و بالاترین پرداخت‌کنندۀ حقوق در این کشور شرکت IMC با میانگین حقوق ۱۴۳ هزار یورو در سال است. پنج شهری که بیشترین حقوق را به مهندسان نرم‌افزار پرداخت می‌کنند، عبارتند از: آمستردام ۸۰ هزار یورو در سال؛ هیرلن ۷۹ هزار یورو در سال؛ فلدهوون ۶۸ هزار یورو در سال؛ روتردارم ۵۸ هزار یورو در سال؛ اترخت ۴۷ هزار یورو در سال. برای مهاجرت به هلند، شهروندان کشورهای غیر از اتحادیۀ اروپا، نیاز به درخواست مجوز کار دارند که شامل دو نوع GVVA Single Permit و Highly Skilled Work Permit هستند. فرایند مهارجرت شامل تقدیم درخواست مجوز کار و ارائۀ اطلاعات و سوابق است.

نتیجه‌گیری

صنعت نرم‌افزار به‌عنوان صنعتی پویا و درحال رشد شناخته می‌شود و بسیاری از کشورهای دنیا به سمت توسعۀ دانش و توانایی‌های خود در این حوزه قدم برمی‌دارند. بر همین اساس، تقاضا برای نیروی کار ماهر و متخصص درزمینۀ نرم‌افزار زیاد است و رشد روزافزون دارد.

پرسش‌های متداول:

سؤال ۱: آیا منطقی است که به عنوان یک مهندس نرم‌افزار به آلمان مهاجرت کنیم؟
بله. آلمان به‌دنبال جذب مهندسان نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان است و تقاضا برای آن‌ها رو به افزایش است. این کشور میزبان چندین شرکت فناوری معروف در جهان، مانند: Vimcar، Getsafe، GotPhoto و… است. بنابراین در بازارهای فناوری اطلاعات آلمان فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد.

سؤال ۲: کدام حوزۀ فناوری اطلاعات بیشترین حقوق را پرداخت می‌کند؟
در حوزۀ فناوری اطلاعات، شغل‌های پردرآمد عبارتند از: متخصص داده، مهندس DevOps، مهندس داده‌های بزرگ، مهندس یادگیری ماشین، معمار AI یا ML، معمار راه‌حل‌های اینترنت اشیا، توسعه‌دهندۀ Full Stack و توسعه‌دهندۀ بلاکچین.

سؤال ۳: حقوق شروع به کار برای یک مهندس نرم‌افزار در خارج از کشور چقدر است؟
کشورهای زیادی در جستجوی بهترین استعدادهای حوزۀ نرم‌افزار هستند و به همین دلیل تقاضا برای مهندسان نرم‌افزار زیاد است. حقوق پرداختی به مهندسان نرم‌افزاری که در کشورهای توسعه‌یافته شروع به کار می‌کنند، بین ۵۰ تا ۸۰ هزار دلار در سال است. این مبلغ با توجه به کشور محل فعالیت و سابقه و تجربۀ آن مهندس، متغیر است.

سؤال ۴: آیا مهندسان نرم‌افزار امنیت شغلی پایداری دارند؟
باتوجه به پیشرفت‌های روزافزون فناوری، شرکت‌های بزرگ انتظار دارند که مهارت نیروی کار آن‌ها نیز با پیشرفت فناوری همگام شود. پس اگر نتوانید مهارت‌ها و تخصص‌های خود را توسعه و گسترش بدهید، احتمال این‌که جایگاه شغلی شما در اختیار فردی ماهرتر قرار بگیرد، محتمل است.

سؤال ۵: کدام زبان برنامه‌نویسی برای مهندسان نرم‌افزار ضروری‌تر است؟
درحال حاضر، رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون، C++، PHP و جاوا اسکریپت هستند. باتوجه به این‌که در عصر هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علوم داده هستیم، پایتون به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی چندمنظوره و پرکاربرد در سراسر جهان استفاده می‌شود.

سؤال ۶: آیا مهندسان نرم‌افزار نیاز به ارائۀ مهارت‌ها یا گواهینامه‌های خاصی قبل از درخواست دادن برای مهاجرت دارند؟
مهندسان نرم‌افزار نیاز به ارائۀ مهارت‌ها یا گواهینامه‌های خاصی ندارند، اما داشتن گواهینامه‌هایی که به رشد شغلی‌شان کمک کند، برای آن‌ها مفید است.

سؤال ۷: کدام کشورها راحت‌تر به ایرانی‌ها اقامت دائم می‌دهند؟
کشورهایی که به‌عنوان کشورهای مهاجرپذیر شناخته می‌شوند و امکانات اقامت دائم را به‌راحتی ارائه می‌دهند، شامل: کانادا، استرالیا، آلمان، ایرلند و زلاندنو هستند.

سؤال ۸: آیا در تمام استان‌های کانادا تقاضا برای مهندسان نرم‌افزار وجود دارد؟
بله. تمام استان‌های کانادا متقاضی مهندسان نرم‌افزار هستند. پنج استان برتر با صنعت فناوری اطلاعات رو به رشد و بازارهای بزرگ شغلی در این حوزه، عبارتند از: انتاریو، کلمبیای بریتانیایی، آلبرتا، کبک و ساسکاچوان.

سؤال ۹: آیا استرالیا مقصد مناسبی برای مهندسان نرم‌افزار است؟
استرالیا همچون کانادا یک مقصد عالی برای مهندسان نرم‌افزار است. در این کشور تقاضا برای مهندسان نرم‌افزار زیاد است و فرصت‌های شغلی مناسبی برای متخصصین این حوزه وجود دارد.

سؤال ۱۰: آیا کشورهایی که برای کسب ویزا مشکل ندارند، به عنوان ویزای کاری درنظر گرفته می‌شوند؟
کانادا یکی از پیشروان اقتصادی در جهان است و فرصت‌های شغلی مناسبی در این کشور وجود دارد. دریافت مجوز کار در کانادا به کسب‌وکارها، کارگران موقت و دائم، دانشجویان و دیگران اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت در این کشور کار کنند.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن