دسته‌بندی نشده

تراول هیستوری چیست؟

تراول هیستوری نوعی گزارش یک مسافر از بازدیدش از کشورهای خارجی است. هر زمان که فردی به یک کشور خارجی مسافرت می‌کند، مهر مهاجرت یا ویزا  روی پاسپورت آن فرد زده می‌شود. این گزارش مهر بر روی پاسپورت، تراول هیستوری نامیده می‌شود. تراول هیستوری همه بازدیدهای اخیر دارنده پاسپورت را نشان می‌دهد از جمله اینکه به کجا سفر کرده است و یا چه زمانی سفر کرده است. تراول هیستوری خوب به شما کمک می‌کند تا در هنگام گرفتن ویزا برای کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و یا انگلستان با مشکل مواجه نشوید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

چرا تراول هیستوری این همه مهم است؟

هر کشوری که شما قصد دارید به آن سفر کنید می‌خواهد بداند که شما قبلاً به چه کشورهایی سفر کرده‌اید. هر چقدر بازدید شما از کشورهای دیگر کمتر باشد، احتمال بازگشت شما به کشور خودتان کمتر است و برخی کشورها ممکن است فکر کنند که شما با ورود به کشور آنها قصد بازگشت به کشور خودتان را ندارید.

شاید با خودتان فکر کنید که چرا برخی کشورها اینطور فکر می‌کنند. اما بد نیست بدانید که در سال ۱۹۸۰ زمانی که قانون ویزا هنوز تا این حد و در مقایسه با امروز جدی نبود، تعداد زیادی از مردم با ویزای توریستی وارد کشورهای غربی شدند و دیگر به کشور خودشان برنگشتند. در نتیجه شرایط بحران مهاجرتی به وجود آمد. برای کنترل و پیش‌بینی بحران مهاجرتی، معیارهای دقیقی را برای دریافت ویزا ایجاد کردند.

امروزه قبل از دریافت ویزا، تراول هیستوری هر فردی بررسی می‌شود. یک تراول هیستوری خوب نشان می‌دهد که شما یک توریست واقعی هستند و به خاطر مهاجرت به کشورهای دیگر سفر نمی‌کنید. بنابراین اگر می‌خواهید تاثیری قوی بر روی افسر مهاجرت بگذارید، باید تراول هیستوری خوبی برای خودتان بسازید.

 

 چگونه تراول هیستوری بسازیم؟

داشتن تراول هیستوری و رعایت چند نکته مهم در مورد آن به شما کمک می‌کند تا ویزایتان مورد تایید واقع شود. اگر می‌خواهید تروال هیستوری داشته باشید، پس سفر به کشورهایی که دارای ویزای در لحظه ورود هستند یا کشورهایی که با ویزای الکترونیکی می‌توانید وارد آن کشورها شوید شروع کنید. پس ابتدا لازم است لیست کشورهایی را درآورید که با پاسپورت‌تان و از طریق ویزای در لحظه ورود و ویزای الکترونیکی می‌توانید وارد آن کشورها شوید.

می‌توانید به هنگ کنگ، فیلیپین و یا کامبوجیا سفر کنید. مزیت‌‌های سفر به این کشورها این است که هم از سفر به این کشورها لذت خواهید برد و همچنین مهر مهاجرت را روی پاسپورت‌تان دریافت خواهید کرد. بنابراین ریسک مهاجرت به کشورهای توسعه یافته برای شما به صفر می‌رسد.

بازدید از پنج تا شش کشور برای ایجاد یک تراول هیستوری خوب کافی است. اگر بخواهید در یک سفر به همه این کشورها سفر کنید ممکن است برای دریافت ویزای کشورهای توسعه یافته با مشکل مواجه شوید. حتماً تلاش کنید در یک سفر مجزا فقط به یک یا حداقل دو کشور مسافرت کنید. همچنین باید بین سفرهایتان یک یا دو ماه فاصله زمانی وجود داشته باشد تا نشاندهنده این باشد که شما به سفر علاقمند هستید. نباید کاری کنید که نشان دهد شما تنها برای ایجاد تراول هیستوری به این کشورها مسافرت می‌کنید.

اگر قصد دارید از کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و یا بریتانیا درخواست ویزا داشته باشید و به تایلند، سریلانکا سفر کرده‌اید، پس احتمال اینکه ویزای شما رد شود وجد دارد. سفر به برخی کشورها مانند هنگ کنگ، چین، روسیه و سیشل قبل از درخواست ویزا به کشورهای توسعه یافته، ایده خوبی است که شبیه به یک مسافر واقعی باشید. مطمئن باشید با در نظر گرفتن این نکات مهم در مورد تراول هیستوری می‌توانید ویزای تایید شده را از طرف کشورهای توسعه یافته بگیرید.

 

کلام آخر

تراول هیستوری برای دریافت ویزای بسیاری از کشورها مهم است. شاید یکی از شرایط اجباری دریافت ویزا نباشد، اما به‌طور چشمگیری می‌تواند شانس شما را برای درخواست موفقیت‌آمیز ویزا افزایش دهد. در این مقاله تلاش کردیم تا تعریف کاملی از تراول هیستوری به شما ارائه کنیم و شما را با اهمیت آن و همچنین نحوه بررسی آن آشنا کردیم. لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که در نهایت این مامور مهاجرتی است که تصمیم می‌گیرد آیا درخواست ویزای شما را قبول کند یا خیر. تراول هیستوری تنها می‌تواند شانس شما را افزایش دهد. اما با سفر به کشورهای دیگر نمی‌توانید تضمین کنید که حتماً با ویزای شما به کشورهای توسعه یافته موافقت خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن