دسته‌بندی نشده

تعطیلات کریسمس در کانادا

تعطیلات کریسمس در کانادا با سنت­های مختلف برگزار می­شود. زیرا کانادا کشوری بسیار بزرگ است و مردمی با پیشینه­های فرهنگی مختلف در آن زندگی می­کنند. بسیاری ازسنت‌ها و جشن‌ها از فرانسوی، انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی، آلمانی، نروژی، اوکراینی و بومی می‌آیند. در ادامه میخواهیم نگاهی به تعطیلات کریسمس، آداب و رسوم و غذای کریسمس در کانادا داشته باشیم.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

کریسمس در کانادا همانند کشورهایی که کریسمس را جشن می­گیرند، ۱۲ روز است که از روز۲۵ دسامبر شروع شده تا ۷ ژانویه ادامه دارد. اما فقط ۲ روز تعطیل رسمی می­باشد. ۲۶ ژانویه که به روز جعبه (boxing day) ،یکی از جشن­های کریسمسی در کانادا،معروف است و اولین روز سال جدید یعنی ۱ژانویه تعطیل رسمی است.

آداب و رسوم کریسمس در کانادا

کریسمس در کانادا با سنت­ها و آداب رسوم مختلفی برگزار می­شود.در این بخش میخواهیم به برخی سنت­ها اشاره کنیم.

بابانوئل

در کانادا بابا نوئل، که یک سنت نیک شناخته می­شود، پیرمردی چاق و شاداب با کت و شلوار قرمز است که از دودکش پایین می­آید و هدایایی برای کودکان زیر درخت می­گذارد. کودکان نیز برای بابانوئل شیر و کلوچه و گاهی برای گوزن سورتمه ی او هویج می­گذارند. بابانوئل همچنین برای بزرگسالان نیزهدایایی دارد و این هدایا از تبادل هدایا با خانواده و دوستان بدست می­آید. در تورنتو رویداد بزرگ رژه بابا نوئل یکی از قدیمی­ترین و بزرگترین رژه بابانوئل در جهان است و بیش از ۱۰۰ سال است که در حال برگزاری است که مورد استقبال اکثر مردم قرار می­گیرد.

درخت کریسمس

درخت کریسمس که درخنت صنوبر یا کاج است نماد سرسبزی است. بسیاری از خانواده­ها هدایای خود را در زیر این درخت قرار میدهند و درخت را با نمادهای دیگر تزیین میکنند. اکثر خانواده­ها در کانادا درخت کریسمس صنوبر یا کاج دارند. یکی از سنت­های کانادایی ارسال بزرگترین و بهترین درخت صنوبر (که در نوا اسکوشیا رشد می­کنند) به بوستون، ایالات متحده آمریکا به دلیل کمک­های ارائه شده در طول فاجعه، که در سراسر جهان به عنوان انفجار هالیفاکس شناخته می­شود، است. این سنت سالیان متمادی ادامه داشته است. مردم بوستون همیشه درخت کریسمس نوا اسکوشیا را دوست دارند و از آن قدردانی می­کنند.

چراغانی شب­های کریسمس

کانادا در ماه دسامبر بسیار تاریک و سرد است. برای مبارزه با تاریکی کانادایی­ها اغلب محیط بیرون خانه های خود را با چراغ­های رنگارنگ و نمایش نمادهای کریسمس مانند بابا نوئل و گوزن شمالی تزئین می­کنند. همچنین مردم کانادا با تزیینات صحنه تولد عیسی مسیح درحیاط خانه­ها بازآفرینی میکنند. بیشتر دکوراسیون­های بیرونی ساده هستند و از چراغ­های اطراف درها و پنجره­های جلوی خانه تشکیل شده اند. با این حال، برخی دیگر از هفته‌ها قبل برای چراغانی کردن برنامه‌ریزی می‌کنند و نمایشگرهای بسیار روشنی را در خانه‌ و حیاط­شان نصب میکنند. برای بسیاری از کانادایی ها دیدن چراغانی شب­های کریسمس یک سنت است و با قدم زدن یا رانندگی در خیابان­ها و محله­ها به تماشای آن­ها میروند.

زمزمه خوانی

معمولا در روستاها و شهرای کوچک که اغلب مردم همدیگر را می­شناسند و به خصوص در ایالت نیوفاندلند، افرادی که به آن­ها مامرز یا زمزمه کنندگان میگویند با لباس­های مبدل و ماسک بر در خانه­ها ظاهرمیشوند و با تغییر صدا اجازه ورود به خانه ها را درخواست میکنند. صاحب خانه­ها هم با یک کیک و نوشیدنی از آن­ها پذیرایی میکنند. اگر صاحب خانه فرد مامرز را بشناسد آن فرد از گروه مامرزها جدا می­شود و ماسک خود را برمی­دارد.این یکی از سرگرمی­ها و تفریحات کریسمسی برای بزرگسالان است. اما درسالهای اخیر به دلیل آنکه برخی افراد به این بهانه تکدی گری می­کنند این سنت در برخی از شهرها ممنوع شده­است.

شام شب کریسمس در کانادا

در شب کریسمس در کانادا بزرگترین وعده غذایی، شام شب کریسمس، صرف می­شود. شام شب کریسمس شامل یک بوقلمون کبابی و شکم پر یا ژامبون، سیب زمینی، سبزیجات، انواع چاشنی، سس کرن بری و برای دسر پای سیب یا کدو تنبل است.

شام کریسمس در مناطق مختلف کانادا متفاوت است. به­عنوان مثال، در کبک، به جای بوقلمون، پای تورتیه درست می­شود. Tourtière یک پای گوشت است که می تواند ترکیبی از گوشت گاو، خوک یا گوساله و همچنین سیب زمینی و سایر سبزیجات باشد و با ادویه جات ترشی جات چاشنی شود. با این حال، مردم از پیشینه­ها و فرهنگ­های مختلف در کریسمس غذاهای مورد علاقه خود را دارند. برخی از افرادی که گیاه­خوار هستند گزینه­های گیاهی را جایگزین گوشت بوقلمون می­کنند.به طور کلی، شام کریسمس به منظور جمع شدن اعضای خانواده دورهم و لذت بردن از کنارهم بودن است.

سخن پایانی

تعطیلات کریسمس در کانادا به دلیل تنوع قومیتی و سنت­های مختلف برگزاری جشن کریسمس و برنامه­های مفرح، باشکوه برگزار می­شود. صرف نظر از اعتقاد مذهبی، بیش از نیمی از کانادایی­ها کریسمس را به عنوان یک تعطیلات برای گذراندن وقت با دوستان و خانواده جشن می­گیرند. چه مراسم مذهبی بخشی از روز باشد یا نه، سنت­های دیرینه کریسمس زیادی وجود دارد که همه می­توانند از آن­ها لذت ببرند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن