مهاجرت به اسپانیا

معرفی موزه های اسپانیا

اگر جزو عاشقان هنر، ماجراجویان یا علاقه مندان به علم هستید معروف ترین موزه های اسپانیا، شما را صدا می زنند. اسپانیا خانه برخی از قدیمی ترین شهرهای اروپا و مقصدی فراموش نشدنی برای علاقه مندان به آثار باستانی و هنر است. به علاوه، این کشور زادگاه برخی از بزرگترین هنرمندان قرن‌های گذشته بوده است. به این دلایل است که در موزه‌های پرتعداد و متنوع اسپانیا از نقاشی‌های نمادین گرفته تا نمونه های گرانبهای هنر مدرن را می توانید بیابید. پس خود را آماده کنید تا در این نوشته با لیستی از موزه های اسپانیا مواجه شوید. موزه هایی که برخی از آنها ناشناخته تر و برخی دیگر جزو معروف ترین موزه‌های جهان هستند. لازم به ذکر است که شما برای مسافرت به اسپانیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان اسپانیایی ترجمه کنید. دارالترجمه اسپانیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به اسپانیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

شماره ۱ از لیست موزه های اسپانیا؛ کاخ الحمرا

کاخ الحمرا

کاخ الحمرا یکی از موزه های اسپانیا است که حتما باید ببینید. این کاخ در واقع جواهری درخشان در گرانادا است و به عنوان یکی از بهترین موزه های حفظ شده در اندلس شناخته شده است. این کاخ در واقع یک قلعه است که شاهد افول سلطنت ۷۸۰ ساله امپراتوری اندلس بوده است. در نتیجه، امروزه غیرممکن است که در الحمرا بایستید و فضای سلطنتی گذشته را احساس نکنید. این کاخ و قلعه، متشکل از چند موزه از جمله موزه هنرهای زیبا و موزه آنجل باریوس است.

شماره ۲ از لیست موزه های اسپانیا؛ صومعه ساکرومونته

 

Sacromonte Abbey

در اطراف گرانادا، صومعه ساکرومونته واقع شده است که یکی از ارزشمندترین موزه های اسپانیا است. تاریخ الهیات اسپانیا بخش بزرگی از هویت مدرن این موزه را تشکیل داده است. در این صومعۀ قرن هفدهمی، شمایل نگاری کلاسیک مسیحی با حیاط‌های متقارنِ به جای مانده از مورها (moro) ترکیب شده اند. شما می‌توانید در این صومعه به کلکسیونِ ملیله های تاریخی بنگرید و از منظره بی نظیر شهر گرانادا و الحمرا در تپه کناری صومعه لذت ببرید. همچنین می‌توانید در غارهای زیر آبیِ آن گشتی بزنید و در غار اصلی، صلیبی را ببینید که گمان می رود متعلق به خود سنت جان باشد.

شماره ۳؛ پارک علمی گرانادا

پارک علمی گرانادا

پارک علمی گرانادا جزو تعاملی ترین موزه های اسپانیا است. در این پارک، طبیعت، نجوم، بازی های مکانیکی و چندین مورد دیگر در انتظار شما هستند. پارکِ علمی، طیف کاملی از حوزه‌های علمی را پوشش می‌دهد. از آزمایش با جلوه‌های نوری گرفته تا یادگیری در مورد عملکرد درونی چشم انسان و رمزگشایی از اسرار جهان در افلاک‌نمای چشم‌نواز پارک. منتها جاذبه‌ای محوری نیز در این پارک علمی وجود دارد که مانند ستاره می‌درخشد. آن جاذبه Biodome است؛ یک پارک زیستی با آب و هوای کنترل‌شده که بیش از ۲۰۰ گونه از حیوانات را در خود جای داده است. همچنین می‌توانید در کارگاه پرندگان شکاری این پارک شرکت کنید و از نزدیک نحوه شکار عقاب‌ها و شاهین‌ها را ببینید.

شماره ۴ از لیست موزه های اسپانیا؛ موزه رقص فلامنکو

از هر کسی در شهر سویل اندلس سوال کنید همگی یک چیز را به شما خواهند گفت. هیچ چیز بهتر از دیدن یک نمایش رقص در موزه رقص فلامنکو نیست. این سبک معروف از موسیقی و رقص به صورت عمومی به اسپانیا نسبت داده می شود. چیزی که مردم مغرور اندلس به آن اعتراض دارند. زیرا منطقه آنها مهد اصلی رقص فلامنکو است. به هرحال موزه رقص فلامنکو سویل، مملو از نمایشگاه‌های تاریخی و نمایشگاه های لباسی است که ماهیت و اصالت این رقص زیبا را کاملاً به تصویر می‌کشند. این مسئله جای تعجب نیست. زیرا این موزه توسط یکی از مشهورترین رقصندگان فلامنکو تمام دوران ها یعنی کریستینا هویوس، تاسیس شده است.

شماره ۵ از لیست موزه های اسپانیا؛ موزه باستان شناسی سویل

موزه باستان شناسی سویل درست در سمت دیگر میدان پرطرفدار پلازا دی اسپانا و باغ های باشکوه ماریا لویزا قرار دارد. موزه باستان شناسی سویا بسیار بیشتر از یک موزه در اسپانیا است. این موزه خانه گنجینه های نوا است. گنجینه کارامبولا که مجموعه ای خیره کننده از جواهرات متعلق به ۱۵۰۰ سال پیش است در این موزه قرار دارد.

شماره ۶ از لیست موزه های اسپانیا؛ موزه پرادو

موزۀ پرادو بهترین مجموعه هنر اسپانیایی و یکی از بهترین مجموعه‌های هنر اروپایی در جهان است. شما می‌توانید نمادین‌ترین آثار نابغه‌های هنری اروپا (مانند بوش، تیتان، ال گرکو، روبنس، ولاسکز و گویا) را در موزه پرادو در مادرید ببینید. این موزه به‌عنوان بزرگترین مجموعۀ هنر اروپایی از قرن دوازدهم تا اوایل قرن بیستم بوده و به موزه نقاشان معروف است. نکته دیگر اینکه در دوران فاشیسم اسپانیا، پابلو پیکاسو برای مدتی به عنوان مدیر تبعیدی پرادو منصوب شده است.

 

شماره ۷ از لیست موزه های اسپانیا؛ موزه توهمات مادرید

موزه توهمات یکی دیگر از موزه های اسپانیا است که بازدید از آن، چیز مهمی به شما یاد می دهد. این موزه به شما خواهد آموخت که هر چیزی را که می‌بینید باور نکنید و ادراک حاصل از مشاهده، انعطاف‌پذیرتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. در این موزۀ غیرمعمول در مادرید اسپانیا دنیایی از توهمات نوری و نمایشگاه‌ها برای فریب چشم و ذهن شما طراحی شده اند. شما در این دنیای عجیب، در مورد بینایی، ادراک و قدرت مغز انسان بیشتر خواهید آموخت. توصیه می‌شود هنگام بازدید از این موزۀ معروف در اسپانیا، دوربین خود را فراموش نکنید.

 

شماره ۸ از لیست موزه های اسپانیا؛ موزه روسیه در مالاگا

وقتی در مالاگا هستید هرگز بازدید از یکی از معروف ترین موزه های اسپانیا یعنی موزه روسیه را از دست ندهید. همه می‌دانند که مالاگا خانه پابلو پیکاسو است اما موزه‌های مالاگا بسیار بیشتر از موزه خود پابلو هستند. موزه روسیه در مالاگا یکی از بزرگترین رازهای این شهر است. یک گالری هنری مدرن و شیک که در یک کارخانه تاریخی تنباکو قرار گرفته است. این موزه آثاری از شاگال، تاتلین، واسیلی کاندینسکی و کازیمیر مالویچ را در خود جای داده است.

 

شماره ۹؛ مرکز پمپیدو مالاگا

مرکز پمپیدو مالاگا به عنوان یکی از بهترین موزه‌ های اسپانیا در زمینه هنر مدرن جهانی است. این موزه به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از معروف‌ترین موزه‌های اسپانیا است. مقصدی غیرقابل غفلت برای کسانی است که به دنبال تماشای بزرگ‌ترین آثار هنر مدرن اسپانیا به صورت یکجا هستند. قلب این موزه با چنان مینیمالیسم ظریفی طراحی شده است که حتی باهوش ترین بازدیدکنندگان نیز متوجه کمبود پنجره در آن نمی‌شوند.

شماره ۱۰؛ خانه دالی در Cadaqués

شماره 10؛ خانه دالی در Cadaqués

بازدیدکنندگان از بارسلون اغلب مشتاق بازدید از موزه سالوادور دالی هستند. منتها باید بدانید که موزه سالوادور دالی در بارسلون نیست. البته به راحتی می‌توانید از آنجا به سمت خانه دالی در Cadaqués یک سفر یک روزه را شروع کنید. موزه دالی با چشم اندازی که به خلیج Portlligat دارد بیش از ۵۰ سال خانه این هنرمند بوده است. به همین دلیل به یک سرزمین عجایب کوچک از مسائل سوررئالیستی تبدیل شده است.

 

شماره ۱۱؛ موزه هنرهای معاصر بارسلون (MACBA)

موزه هنرهای معاصر بارسلون (MACBA) یکی از موزه های اسپانیا است که نفس شما را بند خواهد آورد. این موزه، بهترین موزه هنر معاصر در بارسلون است. غرق شدن در دنیای هنر مدرن اسپانیایی یک تجربه حسی است و تعداد کمی از موزه های هنر مدرن در اسپانیا بهتر از MACBA این کار را انجام می‌دهند. MACBA حدود ۵۰۰۰ اثر از اواسط قرن بیستم به بعد و گنجینه ای متحرک از نمایشگاه های موقت و پاپ آپ دارد.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن