مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا با دیپلم

اگر مدرک دیپلم را دریافت کرده‌اید و به فکر مهاجرت به کشور دیگری هستید، ایتالیا را در اولویت بگذارید. ایتالیا از کشورهای مهاجرپذیر است و در شهرهای مختلف آن، شرایط مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. کافی است شرایط مهاجرت به ایتالیا با دیپلم را بشناسید تا بتوانید در رشته مورد علاقه‌تان در یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل کنید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مهاجرت به ایتالیا با دیپلم بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

شرط سنی برای مهاجرت به ایتالیا با مدرک دیپلم

برای تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا شرط سنی خاصی وجود ندارد، اما در بازه‌های سنی خاصی، احتمال پذیرش‌تان بیشتر خواهد شد. برای مثال، برای تحصیل در مقطع کارشناسی، بهتر است بین هجده تا بیست و پنج سال را داشته باشید. بنابراین بعد از اخذ دریافت مدرک دیپلم در ایران، می‌توانید سریعاً برای تحصیل در کشور ایتالیا اقدام کنید.

انواع بورسیه‌های تحصیلی در ایتالیا

کشور ایتالیا بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته است. برخی از این بورسیه‌ها شامل کل شهریه می‌شود، برخی دیگر بخشی از شهریه را پوشش می‌دهد و برخی دیگر، علاوه بر شهریه، هزینه‌های تحصیل را نیز به شما پرداخت می‌کند. البته هر چه مقاطع بالاتر می‌رود، تنوع بورسیه‌ها نیز بیشتر می‌شود. در ادامه، از انواع بورسیه تحصیلی در ایتالیا برای‌تان خواهیم گفت.

اگر در رشته‌های مهندسی و معماری تحصیل می‌کنید، بورسیه پلی تکنیک تورین گزینه بسیار مناسبی برای‌تان است. با دریافت این بورسیه، دیگر لازم نیست شهریه‌ای برای تحصیل در دانشگاه پرداخت کنید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی، می‌توانید برای دریافت بورسیه دانشگاه بولونیا درخواست دهید. این دانشگاه شهریه دانشگاه و کمک هزینه ۱۱۰۰ یورویی را به دانشجویان بین‌المللی می‌پردازد.

یکی دیگر از بورسیه‌های موجود برای مقطع کارشناسی بورسیه دانشگاه کاتولیکا است. این بورسیه تقریاً ۳۷ درصد از شهریه‌تان را پوشش می‌دهد.

یکی از بهترین بورسیه‌ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا متعلق به دانشگاه پادووا است. این بورسیه علاوه بر شهریه دانشگاه، سالانه هشت هزار یورو نیز به برای هزینه زندگی‌تان به شما پرداخت می‌کند.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

  • در قدم اول، باید از دانشگاهی در ایتالیا پذیرش تحصیلی دریافت کنید.
  • پس از دریافت پذیرش، باید به فکر ترجمه رسمی اسناد و مدارک‌تان و گرفتن وقت از سفارت ایتالیا باشید.
  • اسناد و مدارک‌تان را به سفارت ایتالیا ارائه دهید و در مصاحبه شرکت کنید.
  • منتظر اعلام نظر سفارت و ویزای تحصیلی‌تان بمانید.
  • هشت روز بعد از آنکه به ایتالیا رسیدید، درخواست اقامت‌تان را ارائه دهید.
  • دو ماه بعد از ارائه درخواست، مجوز اقامت در ایتالیا برای‌تان صادر می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، باید یک سری اسناد و مدارک را ارائه دهید.

  • عکس رنگی
  • پاسپورت معتبر
  • تأییدیه پذیرش دانشگاه
  • اسناد و مدارک مربوط به سوابق تحصیلی
  • تأییدیه داشتن محل سکونت در ایتالیا
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه

کار دانشجویی در ایتالیا

در ایتالیا، دانشجویان بین‌المللی باید مجوز کار کردن را دریافت کنند. در واقع، باید به اداره مهاجرت مراجعه کنید و این مجوز را دریافت کنید. در قدم اول، باید قرارداد کار را با شرکتی در ایتالیا بسته باشید، سپس به اداره مهاجرت ایتالیا مراجعه کنید و این قرارداد را ارائه دهید. در صورت تأیید اداره مهاجرت، می‌توانید در موقعیت شغلی‌تان شروع به کار کنید.

یادگیری زبان ایتالیایی برای مهاجرت به ایتالیا با دیپلم

برای دریافت ویزای تحصیلی، مجبور نیستید زبان ایتالیایی را یاد بگیرید. برای بهبود کیفیت زندگی‌تان در این کشور، بهتر است ایتالیایی را یاد بگیرید، اما برای دریافت پذیرش از این دانشگاه‌ها، اصلاً لازم نیست مسلط به این زبان باشید.

هزینه تحصیل در ایتالیا

شهریه دانشگاه‌های ایتالیا متغیر است، شهریه برخی از آن‌ها بالا و شهریه برخی دیگر پایین است. برخی از دانشگاه‌های نیز کلاً شما را بورسیه می‌کنند و نیازی به پرداخت شهریه نیست. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ایتالیا سالانه حداقل شش هزار یورو و حداکثر بیست هزار یورو است.

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا

اما هزینه تحصیل در ایتالیا فقط محدود به شهریه دانشگاه نیست، بلکه باید به موارد دیگر و مسئله امرار معاش‌تان نیز توجه داشته باشید. هزینه مسکن، بیمه، حمل و نقل، خورد و خوراک و مسافرت از هزینه‌های ثابت زندگی در ایتالیا است.

سخن آخر

تا به این‌جا، با شرایط مهاجرت به ایتالیا با مدرک دیپلم آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای تحصیل در مقطع کارشناسی، می‌توانید به راحتی، راهی ایتالیا شوید و در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید. همچنین با مدرک دیپلم، می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنید و ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. بعد از دیپلم، می‌توانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی و همچنین تحصیل در رشته پزشکی اقدام کنید. برای شروع تحصیل در این کشور، نیازی به دریافت مدرک زبان ایتالیایی نیست، بلکه می‌توانید تحصیل در این کشور اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن