مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان با مدرک دیپلم

اگر آخرین مدرک تحصیلی‌تان دیپلم است و دوست دارید با همین مدرک تحصیلی مهاجرت کنید، بهتر است بدانید که آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای‌تان خواهد بود. با مدرک دیپلم، می‌توانید برای دریافت انواع ویزای آلمان اقدام کنید. اما شرایط مهاجرت به آلمان با مدرک دیپلم چیست؟ بهترین روش مهاجرت به آلمان با مدرک دیپلم چیست؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مهاجرت به آلمان با مدرک دیپلم بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

ویزای کار آلمان با مدرک دیپلم

اگر می‌خواهید با مدرک تحصیلی دیپلم برای کار در آلمان اقدام کنید، دو گزینه پیش روی‌تان قرار دارد: ویزای کارگر ماهر و ویزای آوسبیلدونگ. در ادامه، از شرایط دریافت هر دو ویزا به تفصیل برای‌تان گفته‌ایم.

شرایط دریافت ویزای کارگر ماهر آلمان

ویزای کارگر ماهر آلمان برای کسانی مناسب است که مدرک دیپلم دارند و پنج سال اخیر نیز، دو سال در رشته تخصصی خودشان فعالیت کرده‌اند و سابقه کار دارند. برای دریافت این ویزا، باید رزومه پرباری را برای خودتان فراهم کنید، سپس وارد سایت‌های کاریابی آلمان شوید و رزومه‌تان را برای کارفرماهای آلمانی بفرستید تا در نهایت، پیشنهاد کاری را دریافت کنید. در نهایت، با کارفرما قرارداد ببندید و راهی این کشور شوید.  برای ساختن رزومه آلمانی، می‌توانید به سایت‌های مخصوص این کار نیز مراجعه کنید.

برای یافتن فرصت شغلی در آلمان، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین نیز استفاده کنید. کافی است حساب کاربری مختص به خودتان را در این شبکه اجتماعی بسازید تا بتوانید از طریق آن، فعالیت کنید.

آوسبیلدونگ برای کار در آلمان با مدرک دیپلم

اگر آوسبیلدونگ (Ausbildung) را برای مهاجرت به آلمان انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که عده بسیاری این روش را برای مهاجرت به آلمان انتخاب می‌کنند. کسانی که آوسبیلدونگ را برای مهاجرت به آلمان انتخاب می‌کنند، در تمام دوره یادگیری حقوق ماهیانه خواهند داشت و پس از آن نیز، می‌توانند کار مرتبط با رشته‌شان را بیابند و در آن مشغول به کار شوند.

برای ورود به آوسبیلدونگ آلمان، باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشید، حداقل هجده سال‌تان باشد و مدرک B2 زبان آلمانی را نیز دریافت کرده باشید. همچنین باید در آمدتان نیز در حدی باشد که از پس هزینه‌های‌تان در آلمان بر بیایید. از پرطرفدارترین دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان می‌توان به پرستاری، کامپیوتر، داروسازی، برنامه‌نویسی و غیره اشاره کرد. در آمد هر کدام از این رشته و مشاغل مربوط به آن‌ها متفاوت است.

میزان درآمد اشخاص با مدرک دیپلم در کشور آلمان

درآمد کار با مدرک دیپلم در آلمان اصلا کم نیست. به طور میانگین، کسانی که با مدرک دیپلم در این کشور کار می‌کنند در هر ساعت قریب به ۱۳ یورو درآمد دارند. در واقع، میانگین درآمد ماهانه این اشخاص در کشور آلمان قریب به چهار هزار یورو است. البته با گذر زمان و هر چه سابقه کارتان بیشتر شود، بالطبع، درآمدتان نیز بیشتر خواهد شد.

دریافت اقامت موقت و دائم آلمان با مدرک دیپلم

با داشتن مدرک دیپلم، می‌توانید انواع اقامت کوتاه مدت، بلندمدت و دائم آلمان را دریافت کنید. برای دریافت اقامت موقت آلمان، باید زمان مشخصی از اقامت موقت‌تان در آلمان گذشته باشد. البته یادتان باشد که سراسر مدت زمان اقامت‌ موقت‌تان در آلمان باید قانونی باشد، نه غیر قانونی.

مهاجرت تحصیلی به آلمان با مدرک دیپلم

اگر می‌خواهید با مدرک دیپلم، به تحصیل‌تان در آلمان ادامه دهید، باید مدرک دیپلم‌تان تحت تأیید سیستم آموزشی دولت آلمان باشد، در غیر این صورت، باید مدت مشخصی را در کالج‌های آلمان تحصیل کنید، سپس وارد دانشگاه شوید. معمولاً دوره کالج در آلمان برای ایرانیان یک سال است. پس از دوره کالج، می‌توانید در آزمون FSP شرکت کنید و در صورت قبولی، برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان اقدام کنید. طی این مدت، زبان آلمانی را نیز می‌توانید یاد بگیرید.

مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت به آلمان با مدرک دیپلم

برای مهاجرت به آلمان با مدرک دیپلم، باید زبان آلمانی را یاد بگیرید و در یکی از آزمون‌های معتبر زبان آلمانی نیز شرکت کنید. از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان آلمانی می‌توان به DSH، تست داف و گوته اشاره کرد. معمولاً سطح زبان آلمانی برای مهاجرت به آلمان باید B2 باشد. اما بهتر است پیش از اقدام، از سطح مورد نیاز اطمینان حاصل کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان با مدرک دیپلم

اگر می‌خواهید با مدرک دیپلم راهی کشور آلمان شوید، باید یک سری اسناد و مدارک را به دارالترجمه ببرید و ترجمه رسمی کنید. از مدارک لازم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک هویتی
  • مدارک تحصیلی دیپلم و دبیرستان

سخن آخر

تا به این‌جا، با شرایط مهاجرت به آلمان با مدرک دیپلم آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، با مدرک دیپلم، می‌توانید برای مهاجرت کاری به آلمان اقدام کنید و همچنین ویزای آوسبیلدونگ دریافت کنید. اگر می‌خواهید با مدرک دیپلم در آلمان کاری پیدا کنید و به این کشور مهاجرت کنید، باید حداقل دو سال سابقه کار مرتبط با رشته‌تان داشته باشید. همچنین؛ اگر می‌خواهید با مدرک دپیلم برای تحصیل در آلمان اقدام کنید، باید حداقل یک سال در کالج‌های این کشور تحصیل کنید تا بتوانید وارد دانشگاه شوید. فرقی نمی‌کند از چه راهی برای مهاجرت با آلمان با مدرک دیپلم اقدام می‌کنید، در هر صورت، می‌توانید به اقامت دائم در آلمان دست پیدا کنید. البته برای دریافت اقامت دائم آلمان، باید همه سال‌های اقامت‌تان در آلمان قانونی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن