مهاجرت به آلمان

مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت کدام است؟

مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از مهاجرت به آلمان به آن توجه کنید. تسلط به زبان آلمانی یکی از پیش‌ نیازهای ضروری برای کار، تحصیل و اقامت دائم در آلمان است. آسان‌ترین روش برای اثبات اینکه به زبان آلمانی مسلط هستید، داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح A1، A2 ، B1، B2، C1 و C2 است. در این مقاله می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که کدام یک از این مدارک مورد تایید سفارت آلمان هستند و برای مهاجرت به کدام یک از این مدارک نیاز دارید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت

مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت دارای انواع مختلفی است که در ادامه در مورد هر کدام توضیح می‌دهیم:

مدرک زبان گوته

مدرک زبان گوته وابسته به موسسه گوته یکی از بهترین مدارک زبانی است که می‌توانید برای تایید سفارت ارائه کنید. این موسسه در همه سطوح زبانی از سطح A1 گرفته تا سطح C2 مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت را ارائه می‌کند. در عین حال، آموزش زبان آلمانی برای فراگیران در این موسسه متفاوت است:

مبتدیان

افرادی که به آموزش زبان آلمانی علاقمند هستند، می‌توانند از سطح مبتدی در این موسسه شروع به آموزش زبان آلمانی کنند.

پیشرفته

اگر سطح مبتدی زبان آلمانی را پشت سر گذرانده‌اید، می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را به سطح پیشرفته برسانید.

البته موسسه گوته، دوره‌ای با عنوان GDS برگزار می‌کند که هدف آن آموزش زبان‌آموزان در سطح زبان مادری است. با داشتن مدرک زبان گوته در سطح C2 نه تنها امکان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارید، بلکه می‌توانید در آلمان به تحقیق بپردازید و حتی در مدارس آلمان به‌عنوان معلم مشغول به کار شوید. با این وجود، آزمون گوته بسیار طولانی است و ۳ و نیم ساعت زمان برای آزمون آن در نظر گرفته شده است.

 

مدرک آزمون زبان آلمانی برای پذیرش دانشگاه‌ها

اگر به فکر تحصیل در آلمان هستید و به دنبال مدرکی هستید که به‌عنوان مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت در نظر گرفته شود، مدرک DSH می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این آزمون برای افراد غیر بومی آلمان برگزار می‌شود که می‌خواهند در یکی از دانشگاه‌های آلمان مشغول به تحصیل باشند.

در این آزمون، مهارت خواندن، شنیداری، درک مطلب و مهارت‌های نوشتاری‌تان به زبان آلمانی سنجیده می‌شود. این مدرک در سه سطح DSH-1، DSH-2 و DSH-3 ارائه می‌شود که DSH-1 آسان‌ترین سطح است. وقتی به سطح DSH-1 رسیدید، می‌توانید در هر کدام از دانشگاه‌های آلمان ثبت‌نام کنید.

با این وجود، این آزمون در آلمان به‌صورت یکنواخت برگزار نمی‌شود، بلکه هر دانشگاه این آزمون را به‌صورت متفاوتی طراحی می‌کند. کافی است با آزمون این نوع مدرک زبان در دانشگاه میزبان کمی آشنا شوید و از دانشگاه مورد نظرتان بخواهید تا نمونه سوالات آزمون زبان DSH خود را برای شما ارسال کنند. هزینه این آزمون به دانشگاه مربوطه بستگی دارد، اما بین ۴۰ تا ۱۷۰ یورو است.

TestDaF        

یکی دیگر از مدارک زبان آلمانی که مورد تایید سفارت آلمان است، مدرک زبان TestDaF است. این مدرک از سطح B2 تا سطح C1 ارائه می‌شود و تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آلمان این مدرک را قبول می‌کنند. این مدرک برای دانشجویان بین‌المللی بسیار مناسب است. هزینه مدرک زبان TestDaF به کشوری بستگی دارد که می‌خواهید این آزمون را در آن کشور شرکت کنید. در آلمان، هزینه این آزمون ۱۹۵ یورو است.

 

TelC

اگر هنوز به دنبال مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت هستید، آخرین پیشنهاد ما مدرک زبان TelC است. این مدرک زبانی در سطوح A1 تا C2 ارائه می‌شود. برگزارکنندگان این آزمون، آزمون‌های ویژه‌ای را طراحی می‌کنند مانند ارجاع به یک حرفه در بخش سلامت. این آزمون‌ها می‌توانند در مراکز آموزشی و موسسات زبانی برگزار شوند. هزینه telC به مرکز آزمون وسطحی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. با این وجود، باید انتظار داشته باشید که هزینه این آزمون حدود ۵۰ یورو تا ۲۰۰ یورو باشد. البته هزینه این آزمون می‌تواند بیشتر از این مقدار هم باشد.

 DTZ

آزمون مدرک زبان آلمانی برای مهاجران (DTZ) برای افراد مهاجری است که جزو کشورهای اتحادیه‌های اروپا نیستند و می‌خواهند به کشور آلمان مهاجرت کنند. این مدرک زبان مورد تایید سفارت آلمان است. در حقیقت، برای ورود به آلمان با این مدرک زبانی، باید ثابت کنید که سطح زبانی‌تان در سطح B1 است.

 

کلام آخر

مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت دارای انواع متفاوتی است که در این مقاله در مورد هر کدام توضیح مختصری دادیم. در کل، آزمون‌های زبان آلمانی در شش سطح متفاوت (A1، A2، B1، B2، C1 و C2) برگزار می‌شود. سطح A برای مهارت‌های زبانی پایه است، سطح B برای مهارت‌های زبانی پیشرفته است و سطح C برای مهارت‌های زبانی در حد زبان مادری است. هر کدام از این مدارک برای اهداف گوناگونی طراحی شده‌اند. بنابراین قبل از انتخاب مدرک زبانی بهتر است هدف خود را از یادگیری زبان آلمانی مشخص کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن