مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت پرستاران به ایتالیا

بیشتر شهروندان بالای ۶۵ سال اتحادیه اروپا ساکن ایتالیا هستند. به همین دلیل، همیشه کمبود پرستار و پزشک در این کشور وجود دارد. سالانه پرستاران بسیاری از سراسر جهان این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. اگر در رشته پرستاری تحصیل کرده‌اید و دوست دارید در بیمارستان یا منزل، پرستار باشید، ایتالیا مقصد بسیار خوبی برای‌تان است. آمار و ارقام نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰، ایتالیا به ۷۳۰۰۰ پرستار نیاز خواهد داشت. این کشور شرایط بسیار خوبی را برای پرستاران در نظر گرفته است. ویزا، اقامت دائم، حقوق خوب ماهیانه فقط بخشی از مزایای پرستار بودن در ایتالیا است. اما شرایط مهاجرت پرستاران به ایتالیا چیست؟ شرایط تمدید ویزای‌شان چگونه است؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مهاجرت پرستاران به ایتالیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

شرایط مهاجرت پرستاران به ایتالیا چیست؟

اگر می‌خواهید پرستاری در یکی از بیمارستان‌های ایتالیا باشید، باید یک سری شرایط مشخصی را برای مهاجرت به این کشور داشته باشید. از شرایط لازم برای مهاجرت پرستاران به ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در رشته پرستاری تحصیل کرده باشید
  • مدرک A2 زبان ایتالیایی را دریافت کرده باشید.
  • سن‌تان زیر ۴۵ باشد.
  • از سوی وزارت سلامت ایتالیا به رسمیت شناخته شده باشید.
  • اگر با مرکز سلامتی در ایتالیا پیشنهاد کار داشته باشید، باید پروپوزالی را برای قراردادتان ارائه دهید. ساعت کارتان طبق قرارداد نباید کمتر از ۲۰ ساعت در هفته باشد.

مراحل مهاجرت پرستاران به کشور ایتالیا

  • وزارت بهداشت ایتالیا باید مدرک تحصیلی شما را تأیید کند.
  • ارائه درخواست Nulla Osta
  • پر کردن فرم ویزا در سفارت ایتالیا
  • ورود به ایتالیا و ارائه درخواست برای اقامت در ایتالیا به پلیس این کشور
  • انگشت نگاری در پلیس ایتالیا
  • صدور مجوز اقامت در ایتالیا

چگونه در ایتالیا پرستار شویم؟

در قدم اول، باید تحصیلات دانشگاهی در رشته پرستاری داشته باشید. پرستاری از مشاغل رسمی در کشور ایتالیا است، به همین دلیل، داشتن تحصیلات آکادمیک برای آن ضروری است. فرقی نمی‌کند در دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل کرده‌اید یا خیر، در هر صورت، می‌توانید برای پرستاری در ایتالیا اقدام کنید.

پس از تحصیلات دانشگاهی، نوبت به یادگیری زبان ایتالیایی می‌رسد. برای کار کردن در بیمارستان‌های ایتالیا، باید بتوانید به زبان مردم این کشور صحبت کنید. همچنین باید در یکی از آزمون‌های زبان ایتالیایی، از جمله آزمون‌های تحت نظر nfermieri Professionali Assistenti Sanitari Vigilatrici Infanzia یا IPASVI شرکت کنید. کالج‌های IPASVI مسئول تنظیم صنعت پرستاری در کشور ایتالیا هستند. البته لازم به ذکر است که شاید برخی از بیمارستان‌های ایتالیا از شما بخواهند در آزمون‌های دیگری نیز شرکت کنید. بنابراین بهتر است پیش از شرکت در آزمون، بیمارستان مورد نظرتان را انتخاب کنید.

شرکت در آزمون پرستاری IPASVI  مرحله دیگر است. دولت ایتالیا این آزمون را برای همه پرستاران برگزار می‌کند تا از یکپارچگی سیستم بهداشت و سلامت این کشور اطمینان حاصل کند. پیش از شرکت در این آزمون، باید زبان ایتالیایی‌تان به سطح مطلوبی رسیده باشید.

خب، کارتان با IPASVI  به اتمام نرسیده است. باید از طریق یکی از کالج‌های IPASVI برای پرستاری در ایتالیا ثبت نام کنید. به طور کلی، IPASVI  مسئول ارزیابی دانشجویان خارجی برای رشته پرستاری است. بهتر است سری به وبسایت IPASVI  بزنید و اقدامات لازم را انجام دهید. حتی می‌توانید پیش از اتمام تحصیلات آکادمیک‌تان، در این وبسایت ثبت نام کنیم و مقدمات لازم را انجام دهید.

پس از گذراندن این مراحل، باید یک فرصت شغلی در ایتالیا پیدا کنید. یافتن کار در ایتالیا از مراحل مهم مهاجرت به این کشور است. از طریق وبسایت‌ها و تبلیغات آنلاین نیز می‌توانید برای یافتن شغل در این کشور اقدام کنید.

بهتر است پیش از اپلای کردن، کارفرمای مورد نظرتان را بیابید و سپس اپلای کنید. بدین ترتیب، می‌توانید به راحتی ویزا دریافت کنید و راهی این کشور بشوید.

اعتبار ویزای پرستاران برای مهاجرت به ایتالیا

اگر پرستار هستید و قصد دریافت ویزای این کشور را دارید، باید بدانید که ویزای‌تان حداکثر دو سال اعتبار دارد.  تحت یک سری شرایط خاص، می‌توانید ویزای‌تان را تمدید کنید و مدت بیشتری را در این کشور بمانید.  اگر بتوانید این ویزا را به مدت پنج سال تمدید کنید، بعد از آن، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم ایتالیا اقدام کنید.

ساعت کار پرستاران در کشور ایتالیا

ساعت کار پرستاران در کشور ایتالیا حداکثر چهل ساعت در هفته است و معمولاً بیشتر از روزانه هشت ساعت نمی‌شود. برخی از کارفرمایان قرارداد هفته‌ای ۳۶ ساعت نیز با پرستاران می‌بندند.

اسناد و مدارک لازم برای مهاجرت پرستاران به ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا، باید یک سری اسناد و مدارک‌تان را به دارالترجمه ایتالیایی بیاورید و به این زبان ترجمه رسمی کنید. از مدارک لازم برای پرستاران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت)
  • مدارک تحصیلی (دانشنامه و ریزنمرات)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی

سخن آخر

تا به این‌جا، با مراحل مهاجرت پرستاران به ایتالیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای مهاجرت به ایتالیا و داشتن شغل پرستاری در این کشور، باید تحصیلات آکادمیک مرتبط داشته باشید، به زبان ایتالیایی تسلط نسبی داشته باشید و در آزمون پرستاری و زبان این کشور نیز قبول شوید. در نهایت، با یافتن کارفرما، می‌توانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید. موقعیت شغلی پرستاران در کشور ایتالیا بسیار خوب است و دستمزدشان نیز بالا است. اگر پرستار هستید، تا ۴۵ سالگی برای دریافت ویزای ایتالیا فرصت دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن