مهاجرت

چگونه در دبی شرکت ثبت کنیم؟

چگونه در دبی شرکت ثبت کنیم؟ اگر به دنبال پاسخی برای این سوال باشید احتمالاً می دانید که ثبت شرکت در دبی یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت دبی هم برای خودتان و هم برای خانوادتان است. اگر هم به دنبال گسترش کسب و کارتان هستید بدون شک دبی بهترین مقصد برای ثبت شرکت خواهد بود. دبی یکی از شهرهای جهان است که فرصت‌ها و منافع زیادی را برای کارفرمایان و سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. در این مقاله می‌خواهیم همه مراحل مرتبط با ثبت شرکت در دبی را به شما توضیح دهیم.

چگونه در دبی شرکت ثبت کنیم؟

چگونه در دبی شرکت ثبت کنیم؟ بله ثبت شرکت در دبی برای راه‌اندازی کسب‌وکار در امارات اولین قدم محسوب می‌شود. با ثبت شرکت در امارات می‌توانید از تسهیلات و امکانات زیادی بهره‌مند شوید. علاوه‌برآن، اقامت دو ساله امارات به شما داده خواهد شد که می‌توانید خانواده‌تان را نیز با خودتان به همراه داشته باشید. با ثبت شرکت در دبی می‌توانید در دبی ملک هم خریداری کنید و اقامت‌تان را تمدید کنید. خوشبختانه مراحل ثبت شرکت در امارات و دبی چندان سخت نیست و در کمتر از یک ماه صاحب شرکت خواهید شد.

 مراحل ثبت شرکت در دبی

مراحل ثبت شرکت در دبی تقریباً نسبت به کشورهای دیگر نسبتاً آسان است. در ادامه به این مراحل ساده اشاره می‌کنیم:

  1. نوع فعالیت کسب‌وکارتان را انتخاب کنید

قبل از هر چیزی باید نوع فعالیت کسب‌وکارتان را در دبی مشخص کنید و تمامی هزینه‌های ممکن را تخمین بزنید.

  1. در صورت نیاز به دنبال یک شریک بومی دبی باشید

برای راه‌اندازی برخی کسب‌وکارها در دبی نیاز به یک شریک بومی است. اگر فعالیتی که انتخاب کرده‌اید نیاز به یک اسپانسر بومی دبی دارد، می‌توانید از سهام‌داران قابل اعتماد در این زمینه استفاده کنید.

  1. ساختار شرکت را انتخاب کنید

در این مرحله باید سیستم مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به اهدافی که می‌خواهید برسید.

  1. نام شرکت را ثبت کنید

اتخاب نام تجاری یکی از موارد ضروری ثبت شرکت در دبی است که باید توسط وزارت توسعه اقتصادی دبی (DED) تایید شود. در اغلب موارد تایید نام شرکت به صورت ایمیل انجام می‌شود.

  1. تایید اولیه و مجوزهای خارجی را دریافت کنید

وقتی اسناد و مدارک‌ اولیه‌تان تایید شدند، می‌توانید کسب‌وکارتان در دبی را شروع کنید. اسناد و مدارک‌تان را باید به DED ارسال کنید. پس از اینکه نام شرکت تایید شد و حوزه فعالیت‌تان را مشخص کردید، نوبت به دریافت ویزا و اجازه اقامت دو ساله می‌رسد. برای کسب مجوز اقامت در دبی باید به سفارت امارات متحده مراجعه کنید و درخواست ویزا کنید. به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام مراجعه به سفارت، مدارک ثبت شرکت و همچنین ترجمه رسمی مدارک ثبت شرکت را به همراه داشته باشید.

  1. دریافت شماره هویتی امارات

برای دریافت شماره یا شناسه هویتی نیاز به انجام برخی تست‌های پزشکی در امارات است. دریافت شماره هویتی چندان طولانی نیست و فقط چند روز برای دریافت آن زمان نیاز است. پس از اینکه نتیجه درخواست برای دریافت شماره شناسه مشخص شد، در لیست ارائه شناسه هویتی قرار خواهید گرفت.

  1. فضای تجاری را برای شرکت اجاره کنید

در ادامه پاسخ به این سوال که چگونه در دبی شرکت ثبت کنیم؟ بدون در نظر گفتن نوع فعالیت‌ کسب‌وکارتان، نیاز به یک فضای تجاری دارید که می‌توانید آن را اجاره کنید.

  1. هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید

در این مرحله از ثبت شرکت در دبی باید هزینه‌های خواسته شده را واریز کنید. برای این کار باید دارای یک حساب بانکی در دبی باشید. برای افتتاح حساب بانکی در دبی هم می‌توانید به صورت حضوری به دبی بروید و هم می‌توانید به‌صورت غیر حضوری نسبت به افتتاح حساب بانکی در دبی اقدام کنید.  البته برای تایید نهایی افتتاح حساب بانکی باید به صورت حضوری به دبی سفر کنید.

  1. مجوز تجاری را دریافت کنید

وقتی اسناد قانونی و رسمی‌تان را برای ثبت شرکت دریافت کردید، می‌توانید افراد متخصص را برای شرکت‌تان استخدام کنید. در آخرین مرحله مجوز کسب‌وکارتان را برای ثبت شرکت در دبی دریافت خواهید کرد. البته نوع مجوز کسب‌وکار در دبی متفاوت است و بستگی به نوع فعالیت‌تان در دبی دارد.

مزیت‌های ثبت شرکت در دبی

برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، ثبت شرکت در دبی بسیار راحت بوده و پروسه آن بین ۱ تا ۴ هفته طول می‌کشد. همچنین با ثبت شرکت در دبی می‌توانید برای اخذ اقامت دائم امارات اقدام کنید. برای ثبت شرکت در امارات نیازی به این نیست که از قبل شرکتی داشته باشید و می‌توانید کسب‌وکارتان را از صفر شروع کنید.

کلام آخر

در این مقاله به این سوال مهم پاسخ دادیم که چگونه در دبی شرکت ثبت کنیم. لازم به ذکر است که برای کسانی که به تازگی می‌خواهند کسب‌وکاری را در خارج از ایران شروع کنند، دبی یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانند انتخاب کنند. دبی در جهان جزو ۳۳ اُمین کشور جهان است که به راحتی می‌توان در آن شرکت ثبت کرد و کسب‌وکار راه انداخت.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن