مهاجرت به اسپانیا

هر آنچه باید شهر تولدو بدانید

تولدو، پایتخت پیشین اسپانیا، از قدیمی‌ترین و خاص‌ترین شهرهای اسپانیا است. این شهر جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و تاریخ اسپانیا به خود اختصاص داده است و معمولاً جزو شهرهای محبوب مهاجران و گردشگران است. اما شهر تولدو کجاست؟ تاریخچه آن چیست؟ چه زمانی به تولدو سفر کنیم؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد شهر تولدو اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

تولدو کجاست؟

تولدو از شهرهای بزرگ اسپانیا است و یک ساعت تا شهر مادرید فاصله دارد. تولدو تا سال ۱۵۶۰، وقتی فیلیپ دوم تاج و تختش را به مادرید منتقل کرد، پایتخت اسپانیا بود. در شهر تولدو، با پیشینه‌ای غنی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری وجود دارد، از این رو، توریست‌های بسیاری از سراسر جهان این شهر اسپانیا را برای سفر انتخاب می‌کنند.

این شهر در هفتاد کیلومتری جنوب مادرید قرار دارد، از این رو، ساکنان آن می‌توانند به راحتی، به پایتخت اسپانیا سفر کنند.

جالب است بدانید که تولدو را شهر شیشه‌ای می‌نامند، چرا که در گذشته‌های دور، صنعت شیشه در این شهر بسیار پررونق بوده است. در این شهر، کارخانه‌های متعددی برای تولید شیشه وجود داشته است.

سه فرهنگ در شهر تولدو

در شهر زیبای تولدو، مردمی از فرهنگ‌های مختلف زندگی می‌کنند. طی قرون متمادی این شهر ساکنینی زیادی را به خود دیده است، هر کدام از ادیان و فرهنگ‌های مختلف! مسلمانان، یهودیان و مسیحیان، هر کدام سالیان سال در این سرزمین زندگی کرده‌اند. هر کدام از این اهالی آثاری ماندگار را از خود به جای گذاشته‌اند و آیندگان نیز از این آثار به بهترین شکل مراقبت کرده‌اند.

آثار تاریخی در شهر تولدو اسپانیا

در شهر تولدو اسپانیا، موزه‌های متعددی موجود دارد و علاوه بر این موزه‌ها، سطح شهر نیز، به خودی خود، موزه‌ای در فضای باز است. در هر گوشه از شهر تولدو که قدم بزنید، آثار تاریخی متعلق به قرون مختلف را خواهید دید.

کلیسای جامع تولدو، یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای اسپانیا، در شهر تولدو قرار دارد. این کلیسای مرمرین دیوارهایی بلند و کشیده دارد و نمای آن نیز به شیوه معماری گوتیک آراسته شده است. وقتی وارد این کلیسا می‌شوید، هزاران صدها پنجره شیشه‌ای را مشاهده می‌کنید که جلوه شگفت انگیزی به فضای داخلی کلیسا بخشیده‌اند.

همچنین در این شهر بیش از پنجاه پل وجود دارد، از این رو، تولدو را شهر پل‌ها نیز می‌نامند. مشهورترین پل شهر تولدو پل آنتونی واین (Anthony Wayne Bridge) است که روی رودخانه ریور ماومی (Maumee River) ساخته شده است.

یکی از مشهورترین موزه‌های موجود در شهر تولدو موزه هنر تولدو است. در این موزه، مجموعه گسترده‌ای از آثار هنری هنرمندان سرشناس، از جمله ونگوک و ادوارد مونه، گردآوری شده است.

اگر به اجرای زنده موسیقی، نمایش فیلم، رقص و شعبده بازی علاقه دارید، بازدید از Teatro de Rojas را از دست ندهید. در شب‌های مختلف سال، برنامه‌های متعددی در این مکان برگزار می‌شود.

شمشیرهای مشهور تولدو

یکی از محصولات شهر تولدو شمشیر بوده است. از قرن شانزدهم تا به امروز، فولاد تولدو شهرت فراوانی داشته است. در این شهر، شمشیرهایی انعطاف پذیر را با استفاده از آلیاژی بسیار باکیفیت تولید می‌کردند.

جالب است بدانید فیلم سازان هالیوودی نیز شمشیر فیلم‌های‌شان را از آهنگری‌های این شهر تهیه می‌کردند. هنوز در فروشگاه‌های تولدو شمشیرهای متعددی به فروش می‌رسد.

فستیوال‌های شهر تولدو

در شهر تولدو، سالانه فستیوال‌های متعددی برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها ریشه در قرن‌های بسیار دور دارند. یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های تولدو Corpus Christi است که ریشه آن به قرن پانزدهم باز می‌گردد. این فستیوال در حوالی ماه آوریل برگزار می‌شود، دقیقاً یک ماه پیش از هفته مقدس.

بهترین زمان برای سفر به تولدو

تولدو از شهرهای چهارفصل اسپانیا است و شهر تولدو ۵۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. به طور کلی، آب و هوای این شهر در اکثر روزهای سال خشک و آفتابی است. از این رو، اگر چندان به گرما علاقه ندارید، بهتر است تابستان را برای سفر به تولدو انتخاب نکنید. بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به تولدو است. در این دو فصل، آب و هوای تولدو بسیار معتدل است و چندان شلوغ هم نیست. همچنین در این فصل‌ها، هزینه اجاره خانه یا هتل در این شهر بسیار کمتر است.

اگر فصل تابستان را برای سفر به تولدو انتخاب کردید، بهتر است صبح زود یا عصر را برای تفریح و گردش انتخاب کنید، چرا که در سایر اوقات روز، هوا گرم است.

سخن آخر

تا به اینجا، با شهر تولدو آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، اسپانیا از قدیمی‌ترین شهرهای اسپانیا است و سالانه گردشگران بسیاری راهی این شهر می‌شوند. در شهر تولدو، آنقدر اثر تاریخی وجود دارد که بسیاری از گردشگران آن را موزه‌ای در فضای باز می‌دانند. در این شهر موزه‌های متعدد و شاهکارهای معماری متعلق به قرون گذشته وجود دارد که گردش در شهر را برای اشخاص به مراتب جذاب تر می‌کند. اگر قصد سفر به تولدو را دارید، بهتر است تابستان و پاییز را برای سفر انتخاب کنید تا بتوانید در هوای مطلوب از این شهر دیدن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن