مهاجرت به اسپانیا

تمدید اقامت اسپانیا

وقتی اقامت اسپانیا را دریافت می‌کنید، خیال‌تان راحت می‌شود که می‌توانید برای بازه زمانی مشخصی در اسپانیا اقامت کنید. مرحله بعدی تمدید اقامت اسپانیا است. اگر بخواهید مدت زمان بیشتری را در اسپانیا اقامت کنید، باید به فکر تمدید ویزای اسپانیا باشید. اما چگونه ویزای اسپانیا را تمدید کنیم؟ آیا امکان تمدید انواع اقامت اسپانیا وجود دارد؟ اقامت اسپانیا تا چه زمانی قابل تمدید است؟ همه این سوالات پاسخ مشخصی دارند که با دانستن‌شان، می‌توانید ویزای‌تان را با خیال راحت تمدید کنید. در این مطلب، هر انچه باید در مورد تمدید اقامت اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

چگونه اقامت اسپانیا را تمدید کنیم؟

برای تمدید اقامت اسپانیا، در قدم اول، باید بدانید که لازم نیست NIE را تمدید کنید، بلکه باید کارت شناسایی خارجی‌ها یا TIEتان را تمدید کنید.

شماره NIE حاکی از آن است که شما در اسپانیا یک خارجی هستید و همیشه هم خارجی باقی خواهید ماند.

اگر با اقامت اولیه‌تان یک سال در اسپانیا اقامت کرده باشید، باید به فکر تمدید آن باشید. البته برخی از ویزاها را بعد از دو سال می‌توانید تمدید کنید. برای مثال، گلدن ویزای اسپانیا در این دسته قرار می‌گیرد.

تا قبل از این، باید فیزیک اسناد و مدارک را آماده می‌کردید، از اداره مهاجرت وقت می‌گرفتید، سپس همه اسناد و مدارک را با خودتان به اداره مهاجرت می‌بردید و تحویل می‌دادید. اما امروز روند تمدید ویزای اقامت اسپانیا بسیار آسان‌تر شده است. این روند را به صورت آنلاین می‌توانید انجام دهید. آنلاین شدن روند تمدید اقامت روند انجام کار را بسیار آسان و سریع کرده است.

اسناد و مدارک لازم برای تمدید اقامت اسپانیا

برای تدید اقامت اسپانیا، باید همه آن شرایطی را که هنگام اخذ اقامت اولیه داشته‌اید مجدداً داشته باشید. بنابراین اسناد و مدارک لازم برای تمدید ویزای تمکن مالی با اسناد و مدارک لازم برای تمدید ویزای سرمایه‌گذاری فرق دارد.

  • گواهی عدم سوء پیشینه در اسپانیا
  • شهروند اتحادیه اروپا نبودن
  • نداشتن منع ورود به اسپانیا
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن مجوز اقامت در اسپانیا
  • داشتن بیمه سلامت اسپانیا
  • فرم درخواست تمدید اقامت اسپانیا
  • فیش پرداخت هزینه تمدید اقامت

اگر فرزندی دارید، باید فرزندتان حین اقامت‌تان در اسپانیا در مدرسه ثبت نام کرده باشد.

تمدید ویزای کار اسپانیا

اگر از طریق ویزای کار ساکن اسپانیا شده‌ایدف هنگام تمدید ویزای کار اسپانیا، باید یک شغل یا حداقل یک جاب آفر معتبر داشته باشید. علاوه بر این مورد، باید یک سری شرایط دیگر را نیز داشته باشید.

حداقل شش ماه در اسپانیا کار کرده باشید. در این صورت، داشتن جاب آفر یا شغل برای تمدید اقامت کافی است.

سه ماه در اسپانیا کار کرده باشید. در این صورت، باید اثبات کنید که در ایامی که کار نکرده‌اید به دنبال کار بوده‌اید (با ثبت بیکاری می‌توانید این مسئله را اثبات کنید)

تمدید ویزای خوداشتغالی اسپانیا

برای تمدید ویزای خوداشتغالی اسپانیا، باید همان شرایط دریافت این ویزا را همچنان داشته باشید. در واقع، هنگام تمدید ویزای خوداشتغالی اسپانیا، باید همچنان خوداشتغال باشید. همچنین باید در سراسر مدت اقامت‌تان در اسپانیا، همه مالیات یا autónomo را به آژانس مالیات یا امنیت اجتماعی پرداخت کرده باشید.

تمدید ویزای پیوست به خانواده در اسپانیا

برای تمدید ویزای پیوست به خانواده در اسپانیا نیز باید همان شرایط اولیه را همچنان داشته باشید. در واقع، باید خانه‌ای برای زندگی در کنار خانواده داشته باشید، درآمدتان همچنان پابرجا باشد و رابطه‌تان نیز با شخص دارای ویزا پاربرجا باشد.

 تمدید ویزای تمکن مالی اسپانیا

برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا، باید ۲۸۸۰۰ یورو در حساب بانکی‌تان داشته باشید، اما برای تمدید این اقامت اسپانیا، مبلغ افزایش پیدا می‌کند. اما دلیل این افزایش مبلغ چیست؟ در واقع، وقتی ویزا را تمدید می‌کنید، به جای یک سال، باید بتوانید دو سال از پس هزینه‌های‌تان بر بیایید. بنابراین هنگام تمدید ویزا باید ۵۷۶۰۰ یورو در حساب بانکی‌تان داشته باشید.

زمان مناسب برای تمدید ویزای اسپانیا

برای تمدید ویزای اسپانیا، کارت اقامت‌تان را شصت روز قبل از و ۹۰ روز بعد از انقضا اقدام کنید. بهتر است پیش از انقضای کارت اقامت‌تان، برای تمدید اقامت اقدام کنید. اگر خیلی دیر اقدام کنید، ممکن است برای اقدام دیرهنگام جریمه شوید.

هزینه تمدید اقامت اسپانیا چقدر است؟

برای انجام هر کاری در اداره مهاجرت، باید مبلغی را بپردازید و اقامت اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزینه تمدید اقامت اسپانیا بستگی به نوع اقامت‌تان دارد. برای مثال، برای تمدید اقامت موقت، باید ۱۵٫۷۶ یورو بپردازید و برای تمدید اقامت دائم یا بلندمدت نیز باید ۲۱٫۰۲ یورو پرداخت کنید. هزینه تمدید اقامت اسپانیا، به صورت میانگین، ۸۵ یورو است.

اولین گام برای شروع اقامت در کشور اسپانیا مراجعه به دارالترجمه و ترجمه رسمی اسناد و مدارک‌تان را ترجمه رسمی کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با روند تمدید اقامت در اسپانیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای تمدید اقامت اسپانیا، باید حداقل شرایط هنگام دریافت ویزای اولیه را داشته باشید و یک سری اسناد و مدارک را نیز ارائه دهید. اگر قصد تمدید ویزای‌تان را دارید، بهتر است هر چه سریع‌تر اقدام کنید تا مجبور به پرداخت جریمه نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن