مهاجرت

بیمه مسافرتی کانادا چیست؟

یکی از مدارکی که هنگام ورود به کانادا به آن نیاز دارید بیمه مسافرتی کانادا است.  هزینه درمانی در کانادا، برخلاف هزینه درمان در کشورهایی مانند استرالیا، بسیار گران است و در صورت بیمه نبودن، ممکن است متحمل هزینه زیادی شوید. یادتان باشد خدمات اورژانسی مشمول استفاده از بیمه مسافرتی است و در صورت نیاز به مراقبت‌های درمانی، می‌توانید با شماره ۹۱۱ یا ۰ در کانادا تماس بگیرید تا بتوانید از خدمات درمانی تحت پوشش بیمه درمانی استفاده کنید. علاوه بر همه این‌ها، برای مهاجرت به کانادا، باید سری به دارالترجمه بزنید و اسناد و مدارک‌تان را ترجمه رسمی کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را به صورت حضوری و آنلاین و بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد بیمه مسافرتی کانادا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چرا دریافت بیمه مسافرتی کانادا ضروری است؟

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و هر سال، مهاجران و گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. برای ورود به کانادا، باید بیمه مسافرتی کانادا را داشته باشید تا اگر در کانادا آسیب دیدید، بتوانید از آن برای پوشش دادن هزینه‌های‌تان استفاده کنید. هزینه درمان در کانادا بسیار زیاد است، از این رو، اگر بدون این بیمه وارد کانادا شوید، در صورت بروز هر گونه صدمه‌، باید هزینه زیادی را برای درمان‌تان متحمل شوید.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه سلامت کانادا

ممکن است فکر کنید بیمه سلامت کانادا همانند بیمه مسافرتی کانادا است، در حالیکه این دو بیمه بسیار متفاوت با یکدیگر هستند. بیمه مسافرتی می‌تواند طیف وسیعی از هزینه‌های‌تان را، از جمله لغو سفر، گم شدن چمدان، هزینه‌های درمانی و بازگشت به وطن، پوشش دهد. برخی از پکیج‌های بیمه مسافرتی همه موارد بیمه سلامت را پوشش می‌دهند، بنابراین ممکن است با خرید بیمه مسافرتی کانادا نیازی به خرید بیمه سلامت کانادا نداشته باشید.

اگر اقامت دائم کانادا را داشته باشید، از همه خدمات درمانی و مراقبت از سلامت دولت کانادا بهره‌مند خواهید شد. اما در چند ماه اول، پس از ورود به کانادا، تحت پوشش بیمه نخواهید بود. این مورد برای دریافت مجوز تحصیل یا مجوز کار در کانادا نیز صدق می‌کند (به جز در موارد استثنایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد).

اگر بخواهید از طریق ویزای تعطیلات کاری IEC وارد کانادا شوید، باید بیمه درمانی داشته باشید. همچنین می‌توانید پکیجی  را برای بیمه مسافرتی خریداری کنید که همه موارد اشاره شده در ویزای IEC را نیز پوشش می‌دهد. معمولاً کارفرما هزینه‌های بیمه مراقبت از سلامتی استانی و بیمه درمانی را تقبل نمی‌کند. از این رو، باید بیمه مسافرتی کانادا را نیز به‌  صورت جداگانه خریداری کنید.

انواع بیمه مسافرتی کانادا

بیمه مسافرتی کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

بیمه چمدان: ممکن است گم شدن چمدان برای هر کسی پیش بیاید. با داشتن بیمه مسافرتی کانادا، خیال‌تان راحت خواهد بود که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن چمدان‌تان، همۀ هزینه‌های آن یا خسارت‌تان به شما بازخواهد گشت.

بیمه درمان اورژانسی: این بیمه همۀ هزینه‌های درمان اورژانسی را، از جمله آسیب، تصادف یا بیماری، پوشش می‌دهد.

لغو سفر:  اگر اتفاقی بیفتد که مجبور شوید سفرتان را کنسل کنید و به خانه برگردید، هیچ مشکلی نیست و هزینه سفرتان به شما باز خواهد گشت.

وقفه در سفر: اگر در حین سفر، مجبور شوید به کشور خودتان برگردید. می‌توانید از این بیمه استفاده کنید. اما یادتان باشد که در طول سفر تحت پوشش قرار دارید، نه قبل از آن.

سیاست‌های فراگیر: اگر می‌خواهید بیمه مسافرتی کانادا همه موارد بالا را پوشش دهد، می‌توانید انواع پوشش بیمه‌های بالا را انتخاب کنید.

بهترین بیمه مسافرتی کانادا برای مسافرین کدام است؟

شرکت‌های بیمه مسافرتی متعددی در کانادا بیمه مسافرتی درمانی را ارائه می‌کنند. این بیمه برای همه کسانی  که قصد دارند برای تعطیلات، کسب‌وکار یا بازدید از خانواده به کانادا بیایند مناسب است. لازم به ذکر است که بهترین بیمه مسافرتی کانادا به نیازهای خود مسافران بستگی دارد.

آیا بیمه مسافرتی کانادا اجباری است؟

در پاسخ به سوال ضرورت دریافت بیمه مسافرتی کانادا، باید بگوییم که خیر، دریافت بیمه مسافرتی برای سفر به کانادا اجباری نیست. همه بازدیدکنندگان از کانادا نیازی به این بیمه ندارند، اما به شدت توصیه می‌شود این بیمه را خریداری کنید. نظام سلامت عمومی کانادا هزینه‌های درمانی مسافران را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. به علاوه، ممکن است بیمه مسافرتی برای ورود به برخی از استان‌های کانادا ضروری باشد. با داشتن پوشش بیمه مسافرتی، دیگر لازم نیست نگران هزینه‌های درمانی غیر منتظره یا درمان‌های اورژانسی در کانادا باشید. ممکن است سیاست‌ها و شرایط بیمه مسافرتی در کانادا  تغییر کند، بنابراین قبل از خرید این نوع بیمه، آخرین اطلاعات را در مورد آن بررسی کنید.

 بیمه مسافرتی کانادا را چه زمانی خریداری کنیم؟

هر زمانی که بخواهید، می‌توانید بیمه مسافرتی کانادا را خریداری کنید، از زمان رزرو گرفته تا زمان خروج از کانادا. اما بهتر است از همان زمان رزرو سفرتان، این بیمه را خریداری کنید. اگر بخواهید این بیمه را بعد از سفر به کانادا خریداری کنید، قطعاً برخی از موارد پوشش بیمه از جمله لغو سفر و وقفه در سفر را شامل نخواهد شد.

 

کلام آخر

کشور کانادا هیچ گونه خدماتی را به بیماران و افرادی که از خارج از کانادا وارد این کشور می‌شوند ارائه نمی‌کند، از این رو، بیمه مسافرتی کانادا باعث می‌شود در برابر هزینه‌های هنگفت درمانی در کانادا در مان باشید. این بیمه با بیمه سلامت کانادا متفاوت است و نباید آن‌ها را با یکدیگر اشتباه بگیرید. حتی می‌توانید با خرید این بیمه بسیاری از مواردی را که در بیمه سلامت کانادا پوشش داده می‌شود نیز خریداری کنید. برای انتخاب بهترین نوع بیمه مسافرتی، بهتر است ابتدا نیازهای خودتان را در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن