مهاجرت به اسپانیا

بورسیه تحصیلی اسپانیا

اسپانیا از محبوب‌‌ترین کشورها برای تحصیل است. اگر به فکر تحصیل در اسپانیا هستید، باید بدانید که امکان تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با بورسیه وجود دارد. اما شرایط بورسیه تحصیلی اسپانیا چیست؟ شرایط تحصیل در اسپانیا چیست؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد بورسیه تحصیلی اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

برای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا شما نیاز دارید تا اسناد و مدارکتان را به زبان اسپانیایی ترجمه کنید، دارالترجمه اسپانیایی ساترا ارائه دهنده خدمات ترجمه رسمی مورد تایید سفارت اسپانیا.

چرا اسپانیا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

اسپانیا از مجبوب‌ترین کشورها برای تحصیل است. در حال حاضر، بیش از ۲۰۸ هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور تحصیل می‌کنند. تقریباً ۱۲٫۸% از کل دانشجویان اسپانیا اهل این کشور نیستند و از دیگر کشورها برای تحصیل در این کشور آمده‌اند.  دلایل متعددی در پس این برتری وجود دارد. در ادامه، از مزایای تحصیل در اسپانیا برای‌تان خواهیم گفت.

امکان دریافت بورسیه در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

هزینه مقرون به صرفه تحصیل در اسپانیا

هزینه مقرون به صرفه زندگی در اسپانیا

امکان زندگی در کشوری زیبا

انواع بورسیه تحصیلی در اسپانیا

در اسپانیا، انواع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. در جدول زیر، انواع بورسی اسپانیا را طبقه بندی کرده‌ایم.

تعداد بورسیه‌ها بیش از ده نوع بورسیه برای تحصیل در اسپانیا وجود دارد
انواع بورسیه تحصیلی در اسپانیا دولتی، سازمانی، خصوصی و اراسموس
بورسیه‌های محبوب Erasmus Joint Masters Program, AECID scholarships, Fundación Carolina scholarships, EADA scholarships و غیره
مزایای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا پرداخت شهریه دانشگاه، تأمین هزینه زندگی، تأمین هزینه بیمه دانشجویان و غیره

اسپانیا انواع بورسیه را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد تا آنان بتوانند به راحتی، در این کشور مشغول به تحصیل شوند. این بورسیه‌ها را دولت اسپانیا، دانشگاه‌های این کشور و سازمان‌های خصوصی فراهم می‌کنند. از مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی در اسپانیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بورسیه Erasmus+ Scholarships

بورسیه Erasmus+ Scholarships از برنامه‌های اتحادیه اروپا برای دانشجویانی است که در کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل هستند. دانشجویانی که می‌خواهند در بازه زمانی مشخصی در دانشگاه‌های اسپانیا تحصیل کنند می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه‌های دولت اسپانیا

بورسیه دولتی اسپانیا را وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهند. برای مثال، بورسیه‌هایی مانند MAEC-AECID و Becas de Colaboración از بهترین بورسیه‌های دولت اسپانیا هستند.

بورسیه University-specific Scholarship

بسیاری از دانشگاه‌های اسپانیا  بورسیه University-specific Scholarship را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. این بورسیه بر اساس شایستگی‌های دانشجو و یک سری معیارهای دیگر در اختیار وی قرار می‌گیرد.

قرارداد دو جانبه

اسپانیا قراردادی دو جانبه با یک سری از کشورهای خاص دارد که بر اساس آن، دانشجویان آن کشورها می‌توانند با پرداخت هزینه کمتر در اسپانیا تحصیل کنند.

بورسیه پژوهشی

بورسیه پژوهشی برای دانشجویانی مناسب است که قصد دارند در برنامه‌های پژوهشی شرکت کنند یا اینکه در مقطع دکتری تحصیل کنند می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند. این بورسیه را نهادهای پژوهشی و دانشگاه‌ها در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهند.

بورسیه برای برخی رشته‌های خاص

برخی از رشته‌ها و حوزه‌های خاص نیز، از جمله تکنولوژی، مهندسی، ریاضیات، هنر و علوم انسانی، بورسیه مختص به خودشان را دارند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بارسلونا

بورسیه تحصیلی دانشگاه بارسلونا برای کسانی است که قصد تحصیل در دانشگاه بارسلونا را دارند. دانشگاه بارسلونا از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا است و برنامه‌های آموزشی متعددی را در هر سه مقطع تحصیلی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، ارائه می‌دهد.

بورسیه دانشگاه UIC بارسلونا

دانشگاه UIC بارسلونا از بهترین دانشگاه‌های جهان است و بورسیه مختص به خودش را نیز در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد.

بورسیه دانشگاه گرندا

بورسیه دانشگاه گرندا بورسیه تحصیلی مخصوص خودش را به دانشجویان بین‌المللی می‎دهداین بورسیه معمولاً برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری است. همچنین می‌توانید با استفاده از بورسیه ارسموس در دانشگاه گرندای اسپانیا تحصیل کنید.

بورسیه دانشگاه والنسیا

از سال ۲۰۲۲،  بورسیه دانشگاه والنسیا به دانشجویانی که مدرک زبان آیلتس را نیز ندارند تعلق خواهد گرفت. با اخذ این بورسیه، می‌توانید به راحتی، در دانشگاه والسنیا تحصیل کنید.

اسناد و مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا

برای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا، به یک سری اسناد و مدارک نیاز دارید. این اسناد و مدارک را باید با خودتان به دارالترجمه اسپانیایی ببرید و به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی کنید.

در ادامه، از این اسناد و مدارک برای‌تان گفته‌ایم.

  • فرم درخواست ویزای اسپانیا
  • مدارک تحصیلی مقاطع پیشین تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید برجسته دانشگاه
  • رزومه یا سی وی (CV)
  • پاسپورت معتبر
  • عکس قطع پاسپورت

سخن آخر

تا به اینجا، با انواع بورسیه تحصیلی اسپانیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای تحصیل در کشور اسپانیا، بورسیه‌های متعددی پیش روی دانشجویان بین‌المللی قرار دارد. هر کدام از انواع بورسیه تحصیلی اسپانیا ویژگی‌های مشخصی دارند و تحت یک سری شرایط به دانشجویان تعلق می‌گیرند. برخی از دانشگاه‌های اسپانیا نیز یک سری بورسیه‌های مشخصی را برای دانشجویان‌شان در نظر می‌گیرند. بنابراین، پیش از تصمیم نهایی، بهتر است انواع بورسیه تحصیلی اسپانیا را بشناسید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن