دسته‌بندی نشده

بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان

شاید شما هم درپی یافتن بهترین کشور برای شروع یا ادامۀ حرفۀ دندانپزشکی هستید. چه عواملی می‌تواند در انتخاب یک کشور به‌منظور کار و فعالیت در آن برای شما مهم باشد؟ برخی از کشورهای دنیا که به بهداشت دهان و دندان اهمیت زیادی می‌دهند، بیشترین مزایای مالی را برای دندانپزشکان فراهم می‌کنند و این موضوع رضایت آنان را به‌دنبال دارد. در ادامه، بهترین کشورهایی که می‌توانند مقصد دندانپزشکان باشند، آمده است:

قبل از این که ادامه محتوا را باهم داشته باشیم سرویس ترجمه رسمی دارالترجمه ساترا را بهتون معرفی کنم. اگه نیاز به مهاجرت دارید و مثلا می خواهید که به اسپانیا مهاجرت کنید باید مدارک شغلی و تحصیلی تون را به زبان اسپانیایی ترجمه کنید. کافی است که به دارالترجمه اسپانیایی ساترا کار خودتون رو بسپارید.

اسپانیا

هر روز تعداد بیشتری از دندانپزشکان متخصص درحال مهاجرت به اسپانیا هستند. میانگین درآمد سالانۀ دندانپزشکان در این کشور، ۱۷۶ هزار دلار است که تفاوت قابل‌توجهی با سایر کشورها دارد. اسپانیا مالیات‌های نسبتاً پایین، هزینۀ زندگی کمتر و درآمدی تقریباً دو برابر سوئیس دارد. از نظر مالی، اسپانیا بهترین کشور برای فعالیت دندانپزشکی است.

ایالات متحدۀ آمریکا

میانگین درآمد سالانۀ دندانپزشکان در ایالات متحدۀ آمریکا ۱۴۶۳۴۰ دلار است. دندانپزشکان مجاز به اشتغال به‌صورت مستقل نیستند و به همین دلیل، در این کشور هزینۀ درمان دندان بالا است و خدمات مالی مناسبی برای طبقات اجتماعی ضعیف‌تر ارائه نمی‌شود. دندانپزشکان در ایالات متحدۀ آمریکا با شرایط متنوعی از نظر کاری و هزینه‌های زندگی مواجه‌اند.

کانادا

میانگین درآمد سالانۀ دندانپزشکان در کانادا ۸۱۸۰۰ دلار است. به‌خاطر وجود سیستم بهداشت عمومی، دندانپزشکان پاداش و مزایای خوبی برای خدمات خود دریافت می‌کنند که البته این موضوع به موقعیت جغرافیایی دندانپزشکان نیز بستگی دارد. در بعضی استان‌ها خدمات رایگان به کودکان و سالمندان ارائه می‌شود. کانادا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، بالغ‌بر ۱۶ هزار دندانپزشک فعال دارد.

انگلستان

میانگین درآمد سالانۀ دندانپزشکان در انگلستان ۷۸۶۳۸ دلار است. دندانپزشکان خارجی می‌توانند پس از قبولی در آزمون معادل ORE (که توسط شورای عمومی دندانپزشکی برگزار می‌شود)، در این کشور مشغول به کار شوند. شرایط آب و هوایی انگلستان نسبتاً مناسب، ولی هزینه‌های روزانه در آن بالا است.

سوئیس

این کشور به بهداشت دهان و دندان اهمیت می‌دهد. میانگین درآمد سالانۀ دندانپزشکان در سوئیس ۹۶۸۰۰ دلار است و بر همین اساس می‌توان گفت که دندانپزشکان حقوق نسبتاً بالایی دارند، همان‌طور که در بیشتر مشاغل سوئیس چنین است.

استرالیا

میانگین درآمد سالانۀ دندانپزشکان در استرالیا ۷۳۶۰۰ دلار است. دندانپزشکان در استرالیا یکی از بالاترین درآمدها را در عرصۀ پزشکی دارند و تقریباً تمامی مشاغل پزشکی دیگر را پشت‌سر می‌گذارند. شورای دندانپزشکی و هیئت دندانپزشکی استرالیا به فعالیت دندانپزشکی در این کشور نظارت می‌کنند. برای کار در استرالیا، باید مجوزهای لازم را از هیئت دندانپزشکی استرالیا دریافت کنید. آن‌ها فارغ‌التحصیلان خارجی را تا زمان قبولی در آزمون‌های ADC یا قبل از سپری شدن دو سال تحصیل و دریافت مدرک از دانشکدۀ دندانپزشکی محلی، ثبت‌نام نمی‌کنند.

نیوزیلند

میانگین درآمد سالانۀ دندانپزشکان در نیوزیلند ۷۳۷۰۰ دلار است و در این‌جا دندانپزشکان باتجربه، معمولاً دستمزد بالاتری دریافت می‌کنند. برای فعالیت در نیوزیلند، همچون استرالیا و کانادا، نیاز به قبولی در آزمون‌های معادل دارید. آزمون‌های ثبت‌نام دندانپزشکان نیوزیلند (NZDREX) به شرکت NDEB کانادا سپرده شده‌اند و سه آزمون از پنج آزمون مورد نیاز برای فعالیت در کانادا را شامل می‌شوند. علاوه‌بر این، آزمون IELTS را هم باید به‌عنوان بخشی از فرایند قبولی درنظر داشته باشید. همچنین، باید سایر معیارهای لازم برای ثبت‌نام در زلاندنو را نیز داشته باشید.

امارات متحدۀ عربی

شما دو ماه پس از قبولی در آزمون‌های دریافت مجوز مربوطه (DHA برای دبی؛ HAAD برای ابوظبی؛ MOH برای سایر مناطق امارات) می‌توانید مشغول به کار شوید. آزمون‌ها هزینه‌های نسبتاً کمی دارند و نیاز به تجربۀ کاری زیادی نیست: دو سال برای پزشکان عمومی و سه سال برای دریافت تخصص. فرایند اخذ ویزا، ساده و بدون مشکل است و شما از مزایا و مرخصی‌های مناسبی بهره‌مند می‌شوید. همچنین، وجود فرهنگ‌های گوناگون و جامعه‌ای پویا از دیگر فرصت‌های این کشور محسوب می‌شود.

ایرلند

میانگین درآمد سالانۀ دندانپزشکان ایرلند ۶۵۶۰۰ دلار است و بسیاری از دندانپزشکان انگلستانی ترجیح می‌دهند تا به‌خاطر دستمزد بالاتر و این‌که می‌توانند هزینه‌های خصوصی را به خدمات عمومی خود اضافه نمایند، به این کشور مهاجرت کنند.

نروژ

میانگین درآمد سالانۀ دندانپزشکان در نروژ ۹۳۱۰۰ دلار است. تقاضای زیاد برای خدمات دندانپزشکی در این کشور، منجر به دریافت حقوق بالای دندانپزشکان می‌شود. خدمات درمانی برای کودکان به‌صورت رایگان است و توسط سرویس بهداشت ملی پوشش داده می‌شوند. البته باید نرخ‌های مالیات بالا و هزینه‌های زندگی را در فرآیند تصمیم‌گیری درنظر داشت.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن