مهاجرت به کشور های عربی

بهترین دانشگاه‌های امارات کدام‌ها هستند؟

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های امارات می‌تواند به شما کمک کند تا در یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در دنیا تحصیل کنید. دانشگاه‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد جزو بهترین دانشگاه‌های منطقه هستند و از نظر تحقیقاتی دارای شهرت جهانی هستند. در سالهای گذشته، دولت امارات سرمایه‌گذاری چشم‌گیری را بر روی دانشگاه‌ها انجام داده است. از این رو، شهرت دانشگاه‌های امارات به سرعت در حال افزایش است. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به امارات، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه عربی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

بهترین دانشگاه‌های امارات

در این مقاله قصد داریم تا بهترین دانشگاه‌های امارات را طبق رتبه‌بندی سال ۲۰۲۳ معرفی کنیم. همچنین جزئیات برنامه‌های ارائه شده، شهریه هر دانشگاه و بورسیه‌های تحصیلی هر دانشگاه را توضیح خواهیم داد.

دانشگاه خلیفه

تاریخچه تاسیس دانشگاه خلیفه (ku) به قبل از سال ۱۹۸۹ برمی‌گردد. امروزه، این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های امارات محسوب می‌شود. مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان بومی و بین‌المللی در این دانشگاه ارائه می‌شود. تمامی دروس این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

دانشگاه خلیفه دارای ۳ دانشکده است: دانشکده مهندسی، دانشکده هنر و علوم و دانشکده علوم پزشکی و سلامت. برخی از رشته‌های مشهور در این دانشگاه عبارتند از مهندسی زیست پزشکی، مهندسی هوا فضا، مهندسی عمران، شیمی و فیزیک.

شهریه دانشگاه خلیفه برای دانشجویان بین‌المللی

سطح برنامه کل شهریه به‌صورت سالانه
مقطع کارشناسی ۹۹۹۹۰ الی ۱۲۶۶۵۴ درهم
مقطع کارشناسی ارشد ۷۵۰۰۰ الی ۹۰۰۰۰ درهم
مقطع دکتری ۹۹۹۹۰ درهم

این نکته را به یاد داشته باشید که دانشگاه خلیفه به دانشجویان بومی و همچنین دانشجویان بین‌المللی بورسیه می‌دهد. اکثر بورسیه‌ها بر اساس شایستگی علمی اهدا می‌شوند.

 

دانشگاه امارات متحده عربی

دانشگاه امارات متحده عربی (UAEU) قدیمی‌ترین دانشگاه در امارات است. این دانشگاه در سال ۱۹۷۶ تاسیس یافته است و در حال حاضر پذیرای بیش از ۱۵ هزار دانشجو در سال است. این دانشگاه دارای بیشترین تعداد برنامه در امارات است. ۵۸ برنامه مقطع کارشناسی، ۳۷ برنامه مقطع کارشناسی ارشد، یک برنامه مقطع دکترای پزشکی (MD)، یک مقطع دکتری داروسازی، یک برنامه PHD و یک برنامه دکترای مدیریت بازرگانی (DBA) در این دانشگاه ارائه می‌شوند.

برخی از مشهورترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه عبارتند از مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی، فناوری اطلاعات و علوم.

شهریه دانشگاه امارات متحده عربی

مقطع تحصیلی شهریه سالانه
مقطع کارشناسی: علوم انسانی و اجتماعی، آموزش، حقوق، اقتصاد ۵۷۰۰۰  الی  ۷۵۹۰۰ درهم
مقطع کارشناسی ارشد: پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی ۷۵۰۰۰ الی ۱۱۴۰۰۰ درهم
مقطع دکتری ۲۴۰۰۰ الی ۷۲۰۰۰ درهم

 

دانشگاه آمریکایی شارجه

دانشگاه آمریکایی شارجه به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های امارات محسوب می‌شود که در سال ۱۹۹۷ تاسیس یافته است. دانشگاه آمریکایی شارجه یک دانشگاه خصوصی است که سالانه پذیرای بیش از ۶۰۰۰ دانشجو از ۱۰۰ کشور دنیا است.

این دانشگاه بیش از ۴۵ برنامه برای مقطع کارشناسی، ۱۵ برنامه مقطع کارشناسی ارشد و ۴ برنامه مقطع دکتری ارائه می‌کند. رتبه این دانشگاه در دنیا ۴۰۰ است. برخی از مشهورترین برنامه‌های ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از MBA، حسابداری و امور مالی، علوم فیزیکی (فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و علوم زیست محیطی) و علوم کامپیوتر.

شهریه دانشگاه آمریکایی شارجه برای دانشجویان بین‌المللی

برنامه شهریه سالانه
همه برنامه‌های کارشناسی ۱۰۰۹۴۰ درهم
برنامه‌های کارشناسی ارشد: رشته‌های هنر و علوم ۳۹۸۰ درهم برای هر ساعت
برنامه‌های کارشناسی ارشد: کشاورزی، مهندسی و مدیریت کسب‌وکار ۴۹۹۰ درهم برای هر ساعت

 

دانشگاه کانادایی دبی

دانشگاه کانادایی دبی به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های امارات در سال ۲۰۰۶  تاسیس یافته است. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده کشاورزی و طراحی داخلی
  • دانشکده ارتباطات، هنر و علوم
  • دانشکده مهندسی، علوم کاربردی و فناوری

کشاورزی، روانشناسی، BBA، MBA، امنیت سایبری، علوم کامپیوتر و مهندسی برخی از مشهورترین برنامه‌های این دانشگاه محسوب می‌شوند.

 شهریه دانشگاه کانادایی دبی برای دانشجویان بین‌المللی

برنامه شهریه سالانه
مقطع کارشناسی: دانشکده مدیریت ۷۰۷۸۰ درهم
مقطع کارشناسی: دانشکده کشاورزی و طراحی داخلی ۸۸۴۷۶ درهم
مقطع کارشناسی: دانشکده مهندسی، علوم کاربردی و فناوری ۸۲۱۲۸ درهم
مقطع کارشناسی: دانشکده ارتباطات، هنر و علوم ۷۰۶۱۲ درهم
کارشناسی ارشد: مدیریت فناوری اطلاعات ۱۰۱۱۱۵ درهم

در این دانشگاه بورسیه‌های متعددی اهدا می‌شود.

 

دانشگاه العین

دانشگاه العین که جزو بهترین دانشگاه‌های امارات محسوب می‌شود یکی از دانشگاه‌های خصوصی امارات است. این دانشگاه قبلاً به‌خاطر رشته‌های مطالعات مهندسی و کسب‌وکار مشهور بود، اما اکنون دارای ۲۲ رشته کارشناسی و ۸ رشته کارشناسی ارشد است. کیفیت آموزشی این دانشگاه باعث شده است تا دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند.

در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در برنامه‌های مختلف این دانشگاه ثبت‌نام کرده بودند. برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده آموزش، علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده کسب‌وکار
  • دانشکده ارتباطات و رسانه

شهریه دانشگاه العین برای دانشجویان بین‌المللی

برنامه شهریه سالانه
مقطع کارشناسی ۳۵۰۰۰ الی ۵۵۰۰۰ درهم
کارشناسی ارشد ۴۵۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰ درهم

 

 

نتیجه‌گیری

دانشگاه‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم نه تنها به‌عنوان بهترین دانشگاه‌های امارات شناخته شده هستند، بلکه جزو ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا نیز محسوب می‌شوند. با اینکه ممکن است هزینه برخی از این دانشگاه‌ها بسیار زیاد باشد، اما برخی از این دانشگاه‌ها به دانشجویان بین‌المللی بورسیه اهدا می‌کنند. علاوه بر این، اگر قصد تحصیل در امارات را دارید می‌توانید به سراغ دانشگاه‌های دولتی امارات بروید که هزینه این دانشگاه‌ها بسیار کمتر است.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن