مهاجرت به کشور های عربی

انواع ویزای قطر

قطر یکی از کشورهایی است که به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. انواع ویزای قطر در دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت صادر می‌شود که می‌توانید از آنها برای اهداف کاری، تحصیلی، توریستی، تجاری و غیره استفاده کنید. بستگی به نوع سفرتان به قطر می‌توانید یکی از این ویزاها را انتخاب کنید. مدت زمان صدور ویزای قطر ۱ تا ۲ ماه است که بعد از آن قابل تمدید است. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به کشور های عربی، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان عربی ترجمه کنید. دارالترجمه عربی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به عربی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

انواع ویزای قطر

هر ساله صدها هزار نفر برای بازدید از قطر وارد این کشور می‌شوند و جذابیت‌های گردشگری این کشور را تجربه می‌کنند. اگر قصد سفر به قطر را داشته باشید، ممکن است به آشنایی با انواع ویزای قطر نیاز داشته باشید.

ویزای گردشگری قطر

یکی از انواع ویزای قطر، ویزای گردشگری یا ویزای توریستی است که برای کسانی صادر می‌شود که قصد بازدید از قطر را دارند. این ویزا به‌راحتی و به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. اعتبار ویزای گردشگری قطر سه ماه است که بعد از دریافت این ویزا می‌توانید به مدت ۳۰ روز در قطر اقامت داشته باشید. همچنین با دریافت این ویزا می‌توانید یک یا چند بار وارد کشور قطر شوید.

اگر می‌خواهید از طریق ویزای گردشگری وارد کشور قطر شوید به دو طریق می‌توانید این ویزا را دریافت کنید.

ویزای الکترونیکی قطر

ویزای الکترونیکی قطر را هر شهروندی در هر جای دنیا می‌تواند به صورت آنلاین دریافت کند. برای دریافت این ویزا باید فرم مربوطه و مشخصات گذرنامه را پر کنید. بعد از تایید آنلاین این ویزا می‌توانید به مدت ۳۰ روز در قطر اقامت داشته باشید.

 

ویزای گردشگری فرودگاهی قطر

یکی دیگر از روش‌های دریافت ویزای توریستی این است که وارد کشور قطر شوید و در فرودگاه اقدام به دریافت ویزای گردشگری کنید. به همین دلیل است که به این ویزا، ویزای گردشگری فرودگاهی گفته می‌شود. بلیط رفت و برگشت، رسید رزرو هتل و حداقل ۱۵۰۰ دلار آمریکا برای دریافت این ویزا ضروری هستند.

 

ویزای کار قطر

از انواع ویزای قطر می‌توان به ویزای کاری قطر اشاره کرد که دریافت آن برای ایرانیان بسیار سخت است. برای اینکه بتوانید این ویزا را دریافت کنید باید یک کارفرمای قطری را پیدا کنید و از او بخواهید شما را در شرکت یا سازمان خود استخدام کند. سپس، نوبت به دریافت مجوز از وزارت کار قطر می‌رسد که این کار را باید کارفرمایتان انجام دهد.

پس از اینکه مجوز کار برای شما ارسال شد، باید به سفارت قطر مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز را تحویل سفارت دهید. برخی از این مدارک عبارتند از ترجمه رسمی مدارک شناسایی، مجوز کار، دعوتنامه از سمت کارفرمای قطری و بررسی پزشکی که همه این مدارک به دقت در سفارت بررسی می‌شوند.

 

ویزای سرمایه‌گذاری قطر

ویزای سرمایه‌گذاری قطر به‌عنوان یکی از انواع ویزاهای قطر به سه طریق امکان‌پذیر است:

  • ثبت شرکت در قطر
  • سپرده‌گذاری بانکی در قطر
  • کارآفرینی و خرید ملک و مستغلات در قطر

البته به روش‌های زیادی می‌توانید در قطر سرمایه‌گذاری کنید. اگر علاقمند به بازار بورس هستید، می‌توانید به خرید سهام و اوراق قرضه در کشور قطر بپردازید. اما از طریق خرید بورس نمی‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. ایجاد سپرده بانکی هم برای متقاضیان خارجی که قصد مهاجرت به قطر را دارند امکان‌پذیر نیست و باید پس از دریافت اقامت به کشور قطر اقدام کنند.

 

ویزای ترانزیت قطر

ویزای ترانزیت قطر نوعی مجوز موقتی برای سفر به قطر است که به مسافران خارجی اجازه می‌دهد به صورت موقتی وارد این کشور شوند. برای مثال، وقتی قصد سفر از کشور A به کشور B را دارید و باید از کشور C عبور کنید، به این نوع ویزا، ویزای ترانزیت گفته می‌شود. این ویزا برای بسیاری از مسافران مورد نیاز نیست، اما اگر مجبور هستید برای مدتی کوتاه در قطر اقامت داشته باشید بهتر است این ویزا را دریافت کنید.

 

ویزای ویزیت خانوادگی قطر

ویزای ویزیت خانوادگی قطر نوعی از ویزای کوتاه مدت است که به شما اجازه می‌دهد تا همسر، فرزند، پدر، مادر یا اقوام درجه یک و درجه دو را با خودتان به قطر بیاورید. این ویزا برای یک ماه صادر می‌شود و می‌توانید تا مدت ۶ ماه آن را تمدید کنید.

 

ویزای اقامت خانوادگی

ویزای اقامت خانوادگی یکی از انواع ویزای قطر است که به افراد خارجی کمک می‌کند تا همراه با خانواده خود به قطر مهاجرت کنند و مدت طولانی‌تری را در قطر بمانند. دریافت این ویزا نیاز به شرایط خاصی مانند داشتن شغل، مسکن و درآمد دارد. متقاضیان این نوع ویزا باید ترجمه مدارک رسمی مانند سند ازدواج، گواهی تولد فرزند، مدرک تحصیلی و اظهارنامه بانکی را به سفارت قطر ارائه کنند.

 

ویزای تولد فرزند

در برخی موارد شرایطی پیش می‌آید که به هر دلیلی والدین مجبور می‌شوند فرزند خود را در کشور دیگری به دنیا بیاورند. برای دریافت این ویزا هم پدر و هم مادر باید دارای مجوز اقامت در قطر باشند. دریافت این ویزا رایگان است.

 

ویزای اقامت تحصیلی

دانشجویان بین‌المللی که دارای مجوز معتبر اقامتی نیستند باید برای تحصیل در قطر دارای ویزای تحصیلی باشند تا بتوانند در قطر به تحصیل ادامه دهند. برای دریافت این ویزا باید دارای یک پاسپورت معتبر باشید. همچنین دانشگاه مورد نظرتان مشخص شده باشد.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن