مهاجرت به کشور های عربی

آسان ترین راه مهاجرت به امارات

در مهاجرت به امارات همچون مهاجرت به کشورهای دیگر ممکن است چالش های لذت بخشی چون آشنایی با آداب و رسوم محلی، زبان منطقه، آب و هوا و تجارت را تجربه کنید. اقتصاد امارات متحده عربی بسیار موفق و وابسته به صادرات نفت، صنعت گردشگری، املاک و مستغلات، ساخت و ساز و غیره است. اقتصاد قوی، موقعیت استراتژیک و زیر ساخت های عالی، این کشور را تبدیل به بهترین مقصد مهاجران از کشور های مختلف کرده است. زمانی که به عنوان یک مهاجر قصد دارید یک حساب بانکی باز کنید و ملک یا خودرویی را خریداری نمایید باید اجازه اقامت خود را ارائه دهید. اما چه روش هایی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد و ساده ترین آن ها کدام است؟ لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به کشور امارات، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان عربی ترجمه کنید. دارالترجمه عربی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به عربی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

راه های مهاجرت به امارات

متقاضیان برای مهاجرت به امارات باید مجوز ورود داشته باشند. اجازه ورود را می توان از طریق کارفرمای اماراتی یا یکی از اعضای خانواده که تابعیت یا اقامت دائم امارات را دارد دریافت نمود. در ادامه به مهم ترین ویزاهایی که می توانید جهت مهاجرت به کشور امارات دریافت کنید اشاره شده است.

ویزای کار

در مهاجرت کاری به امارات باید قبل از ورود به این کشور از سوی یک کارفرما، پیشنهاد شغلی (جاب آفر) دریافت کرده باشید. اغلب شرکت های اماراتی که مهاجران را استخدام می کنند فرآیند های صدور ویزا و مجوز کار را بر عهده می گیرند. مدت زمان ویزای کار متفاوت بوده و وابسته به عوامل مختلفی از جمله میزان نیاز به مهارت ها و تجربه فرد متقاضی است. مدت زمان ویزای کار امارات می تواند بین یک تا ده سال متفاوت باشد. مهاجران در طول این مدت، قبل از ترک کشور لازم است ویزای کار خود را لغو کنند. در غیر این صورت ممکن است از نظر قانونی دچار مشکلاتی شوند. امکان بازداشت به دلایل حقوقی مختلفی از جمله عدم توانایی در پرداخت بدهی های مالی و خروج غیر قانونی از کشور، بعد از بازگشت به امارات وجود خواهد داشت.

ویزای سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرت به امارات، دریافت ویزای سرمایه گذاری است. این روش برای افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید یا خرید ملک در امارات را دارند مناسب است. مهاجران در این روش باید حداقل شرایط سرمایه گذاری در کشور امارات را برآورده نمایند. همچنین متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در یک شرکت را دارند، مجاز به کار در هیچ شرکت دیگری در امارات نیستند.

ویزای اقامت امارات

متقاضیان دریافت ویزای اقامت امارات، ملزم به انجام آزمایش خون و تست سلامت اجباری هستند. متقاضیانی که به بیماری های HIV و هپاتیت مبتلا باشند، بازداشت و در نهایت از کشور اخراج می شوند. متاسفانه هیچ گونه چشم پوشی و فرآیند تجدید نظر در این روش مهاجرتی اعمال نخواهد شد. کارفرمایان و کارکنانی که ویزای اقامت معتبر امارات را دارند می توانند اسپانسر اعضای خانواده خود برای دریافت ویزای اقامت این کشور شوند. پیش شرط این روش مهاجرتی این است که اسپانسر علاوه بر داشتن اقامت معتبر باید حداقل حقوق تعیین شده را نیز دریافت نماید. در این روش مهاجرتی تمام اعضای بالای ۱۸ سال خانواده باید تست سلامت پزشکی بدهند.

 ویزای بازنشستگی

یکی از روش های مهاجرت به امارات برای افراد بالای ۵۵ سال درخواست ویزای بازنشستگی است. در صورتی که شرایط دریافت این ویزا را برآورده کنید می توانید اقامت ۵ ساله بازنشستگی دریافت نمایید.

ویزای تحصیلی

تمامی دانش آموزان بالای ۱۸ سال واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی امارات هستند. دانشجویان ممتاز نیز واجد شرایط دریافت ویزای بلند مدت یا ۵ ساله می باشند. جهت دریافت این ویزا باید از دانشگاه مورد نظر، نامه پذیرش دریافت کرده باشید. انجام آزمایشات پزشکی، تست سلامت و تناسب اندام نیز برای دریافت این ویزا الزامی است. همچنین لازم است تمکن مالی خود را ثابت کرده یا ضامنی را معرفی کنید.

ویزای توریستی

متقاضیان برخی از کشور ها برای ورود به امارات به ویزای توریستی نیاز دارند، اما دریافت این ویزا برای متقاضیان برخی دیگر از کشور ها نیاز نیست. ویزای توریستی به مهاجران اجازه کار نمی دهد. بنابراین افرادی که با ویزای توریستی (به جای ویزای کار) مشغول به کار می شوند، عملی غیر قانونی مرتکب شده و به شدت جریمه، زندانی یا از کشور امارات اخراج خواهند شد. این افراد می توانند برای دریافت ویزای توریستی درخواست دهند:

 

  • توریست های خارجی که قصد دارند بیش از ۱۴ روز در کشور امارات اقامت کنند،
  • توریست های خارجی که قصد دیدار با اعضای خانواده خود را دارند،
  • افرادی که اهداف کاری به جز تجارت در سر دارند.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی در کشور امارات، ۳۰ یا ۹۰ روز است. هر دو ویزای توریستی ۳۰ و ۹۰ روزه قابلیت تمدید ندارند و توریست ها باید بلافاصله بعد از اتمام مهلت ویزا به کشور خود باز گردند.

شرایط دریافت ویزا جهت مهاجرت به امارات

همه افراد خارجی به استثنای افرادی که شهروند یک کشور بدون ویزا هستند قبل از ورود به امارات متحده عربی باید ویزا دریافت کنند. مهاجران ایرانی از جمله افرادی هستند که برای ورود به این کشور باید ویزا داشته باشند. لازمه درخواست ویزا، داشتن پاسپورتی با حداقل شش ماه اعتبار است.

این در حالی است که اتباع شورای همکاری خلیج فارس (Gulf Cooperation Council)، به استثنای قطری ها، برای سفر به هر یک از کشور های عضو شورا تنها یک کارت شناسایی دولتی یا گواهینامه رانندگی نیاز دارند. همچنین اگر قصد مهاجرت نداشته باشید، پاسپورت شما برای عبور از این کشور باید حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد. شهروندان برخی از کشورها در بدو ورود واجد شرایط دریافت ویزای ۳۰ روزه هستند که تا دو بار قابل تمدید است. همچنین برخی از آن ها واجد شرایط ویزای توریستی چند بار ورود هستند. به این معنی که می توانند چند بار از کشور خارج و با همان ویزا دوباره وارد شوند.

ساده ترین راه برای مهاجرت به امارات

اگر هیچ یک از اعضای درجه یک خانواده شما در امارات متحده عربی اقامت ندارد، تنها از سه طریق می توانید ویزای اقامت این کشور را دریافت نمایید. شما می توانید به عنوان کارمند استخدام یک شرکت محلی باشید. همچنین می توانید ملکی را در دبی خریداری کنید. راه حل سوم راه اندازی یک شرکت جدید یا خریداری بخشی از یک شرکت است. با این روش ها می توانید ویزای سرمایه گذاری را دریافت کنید. اگر مایل به داشتن یک تجارت وابسته یا خرید ملک در دبی نیستید، می توانید با راه اندازی یک کسب و کار به طور دائم در امارات زندگی کنید. شاید این ساده ترین راه برای مهاجرت به کشور امارات باشد. هرچند در انتخاب ساده ترین راه باید به سن، وضعیت مالی، شرایط شخصی و غیره نیز توجه شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن