مهاجرت به کشور های عربی

معایب مهاجرت به عمان

اگر قصد مهاجرت به عمان را داشته باشید، بدون شک نگران معایب مهاجرت به عمان خواهید بود. عمان روز به روز در حال پیشرفت است و تعداد گردشگرانی که هر ساله وارد عمان می‌شوند رو به افزایش است. با مهاجرت به عمان شما بین دو کشور یمن و امارات متحده عرب قرار خواهید گرفت. همچنین این کشور دارای مرزهای مشترکی با کشور عربستان است. کشور عمان کشور ایمنی محسوب می‌شود و نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین است. اما هر کشوری دارای برخی معایب برای مهاجرت نیز می‌باشد که بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در مورد مهاجرت به این کشور با همه این معایب آشنا شوید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به کشور عمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان عربی ترجمه کنید. دارالترجمه عربی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به عربی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 معایب مهاجرت به عمان

در این مقاله می‌خواهیم به معایب مهاجرت به عمان اشاره کنیم اما تمرکز بر جنبه‌های منفی یک کشور و یا یک فرهنگ کار درستی نیست. هدف این مقاله فقط آشنایی شما با برخی از معایب این کشور برای مهاجرت آسان‌تر به این کشور و کاهش مشکلات پس از مهاجرت است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از این معایب آشنا شویم.

اجاره سالانه خانه به صورت یکجا

با اینکه اگر در عمان صاحب یک شغل تمام وقت باشید، معمولاً خوابگاه به شما تعلق می‌گیرد، اما باید بدانید در صورتی که بخواهید برای خودتان خانه اجاره کنید باید اجاره یک سال را در ابتدای سال پرداخت کنید. اگرچه بسیاری از افراد خارجی در عمان ترجیح می‌دهند به جای اجاره خانه، خانه بخرند، اما بسیاری از افراد مجبور هستند برای مدتی هم که شده خانه اجاره کنند.

آب و هوای خیلی گرم

یکی از معایب مهاجرت به عمان این است که تابستان این کشور بسیار داغ است، مخصوصاً در مناطق نزدیک به ساحل که رطوبت این مناطق بسیار بالا است. در این کشور به ندرت باران می‌بارد، اما زمانی که باران می‌بارد احتمال سیل در خیابان‌ها بسیار بالا است. دلیل آن این است که اکثر شهرهای عمان دارای زیرساخت‌های لازم نیستند.

نبود آب شرب

کمبود آب شرب در عمان یکی از مشکلاتی است که در صورت مهاجرت به این کشور با آن روبه‌رو خواهید شد. شهروندان شهرهای عمان مجبور هستند در روزهای خاصی آب شرب را در درب منزل تحویل بگیرند.

گاز مصرفی

مردم عمان برای پخت و پز و گرمایش مجبور هستند از وسایل برقی استفاده کنند. افرادی که دوست دارند از وسایل گازی استفاده کنند می‌توانند از کسپول‌های گاز استفاده کنند. برای استفاده از کپسول‌های گازی باید مردم این کشور از شرکت‌های گاز درخواست کپسول گاز داشته باشند.

مقررات دقیق برای مجوز کار

اگر با ویزای کاری می‌خواهید به عمان مهاجرت کنید باید توسط کارفرمای عمانی حمایت شوید. بدون حمایت از سمت کارفرما نمی‌توانید مجوز کار در عمان را دریافت کنید.  همچنین امکان تغییر شغل در عمان کمی سخت است و باید طبق قوانین سرسختانه عمان عمل کنید.

سبک زندگی گران

سبک زندگی گران قیمت یکی دیگر از معایب مهاجرت به عمان محسوب می‌شود. البته هزینه زندگی در این کشور متغیر است که بستگی به این دارد که در شهرهای بزرگ عمان زندگی کنید و یا شهرهای کوچک را برای زندگی انتخاب کنید.

آموزش پر هزینه

دانشگاه‌های بین‌المللی در عمان و حتی در مدارس عمان از اساتید برجسته و مطرح استفاده می‌شود. اگرچه کیفیت آموزش در دانشگاه‌های این کشور بسیار بالا است اما در قبال آن باید هزینه زیادی را متحمل شوید. حتی در مهدکودک‌های عمان هم باید به دنبال مهدکودکی باشید که توان پرداخت هزینه‌ آن را داشته باشید.

 نرخ بالای تصادف

میزان تصادفات جاده‌ای در جاده‌های کشور عمان نسبت به کشورهای دیگر کمی بیشتر است و دلیل آن هم این است که رانندگان این کشور بی‌احتیاط‌تر هستند. تنها در سال ۲۰۱۶ نرخ تصادف در این کشور به ۸٫۹ تصادف به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بود.

سرعت عمل پایین ادارات

یکی از معایب مهاجرت به عمان این است که اگر بخواهید یک پروسه اداری را طی کنید باید زمان طولانی مدتی را منتظر بمانید. متاسفانه دریافت اقامت در این کشور نیاز به زمان زیادی دارد. مخصوصاً در روزهای اول باید برای پیدا کردن شغل در این کشور معطل ادارات شوید. اگر قصد پیدا کردن کار در کشور عمان را داشته باشید بهتر است قبل از مهاجرت به این کشور از پیدا کردن کار مطمئن شوید تا هزینه‌های زیادی را بابت خوراک و هتل در عمان نپردازید.

کلام آخر

عمان کشوری است که با کشورهای مهم عربی از جمله امارات متحده عربی، عربستان صعودی و یمن همسایه است. اهمیت جغرافیایی این کشور باعث شده است که  عمان در تجارت با کشورهای دیگر به خوبی بدرخشد. امروزه این کشور قطب مهم حمل و نقل نفت خاورمیانه محسوب می‌شود. اما به هر حال هر کشوری دارای معایبی برای مهاجرت است که در این مقاله تلاش کردیم تا معایب مهاجرت به عمان را به طور کامل توضیح دهیم. فراموش نکنید که معایب دلیل بر انصراف شما از مهاجرت به عمان نیست، بلکه بهتر است قبل از هر تصمیمی همه زوایای آن را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن