مهاجرت به کشور های عربی

انواع ویزا عمان

عمان شبه جزیره ای در حاشیه خلیج فارس است که در طول یک سال، از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا، بازدید کننده دارد و برای بیش از یک میلیون نفر در سال، ویزا صادر می کند. بازدیدکنندگان این کشور، در صورت داشتن شرایط خاص، می توانند تا ۱۴ روز به صورت رایگان و بدون نیاز به ویزا در این کشور اقامت داشته باشند. به عنوان مثال، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می توانند از این مزایا استفاده کنند. ساکنان سایر کشورها نیز می توانند با مراجعه به وب سایت رسمی ویزای الکترونیکی عمان، به صورت آنلاین برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنند.

برای سفر به عمان، باید با توجه به ماهیت و نوع سفری که در پیش دارید، ویزای خود را انتخاب کنید. عمان طیف وسیعی از انواع ویزا را ارائه می دهد که می توانند از نظر بازه زمان اعتبار، کمک های دولتی، نوع فعالیت بازدیدکنندگان در کشور عمان و هدف سفر (اقامت، تحصیل، توریست و غیره) متفاوت باشند. به منظور تسهیل فرایند ورودتان به این کشور، ما در ادامه این مقاله انواع ویزا عمان را بررسی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به کشور های عربی، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان عربی ترجمه کنید. دارالترجمه عربی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به عربی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

انواع ویزا عمان بر اساس تمکن مالی:

برای مسافرت به یک کشور خارجی، شما باید ثابت کنید که تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های سفر را دارید. این تمکن گاهی از طریق حضور یک اسپانسر (حامی) ثابت می شود و گاهی مدارک مالی می توانند توانایی شما برای تامین هزینه های سفر را ثابت کنند. بر این اساس، می توان ویزاهای صادر شده توسط کشور عمان را به چهار دسته کلی طبقه بندی کرد:

  • ویزای بازدید با اسپانسر: اگر شخص یا شرکتی مسئولیت شما را در طول زمان حضورتان در کشور عمان بر عهده می گیرد، باید این نوع ویزا را انتخاب کنید. ویزاهای توریستی، بازدید از خانواده، ویزاهای کوتاه مدت و بلند مدت کاری، ویزاهای مربوط به جشنواره ها و کنگره ها، ویزاهای مربوط به تحقیقات علمی و ویزاهای اضطراری در این گروه جای می گیرند. برای درخواست چنین ویزایی، ارائه مدارک مربوط به شخص یا شرکت حامی الزامی است.
  • ویزای بازدید بدون اسپانسر: در شرایط خاص و یا بازه های سفر کوتاه مدت شما می توانید ویزای بازدید بدون نیاز به اسپانسر را دریافت کنید. بازدید بدون اسپانسر یکی از رایج ترین انواع ویزا در عمان محسوب می شود و زیر شاخه های متعددی دارد. البته توجه داشته باشید که این شرایط خاص هستند و حتما باید تمام شرایط لازم برای درخواست چنین ویزایی را داشته باشید. ویزاهای توریستی، اقامت کشورهای حوزه خلیج فارس، بازدید های دیپلماتیک، ترانزیت های فرودگاهی، بیماران و رانندگان کامیون از این دسته هستند.
  • ویزای اقامت با اسپانسر: برای اقامت نیز درست مانند مسافرت و بازدید های کوتاه مدت، یک شخص یا شرکت عمانی باید اسپانسر شما باشد. ویزاهای کاری، ویزاهای سرمایه گذاری، ویزاهای مربوط به همسران افراد تابع در عمان، ویزا های مربوط به پیوستن به اعضای خانواده و ویزاهای دانشجویی از این دسته هستند.
  • ویزای اقامت بدون اسپانسر: در شرایط خاص، کشور عمان ویزای اقامت بدون اسپانسر یا حامی ارائه می کند. افرادی که برای اقامت عمان از طریق مالکیت ملک اقدام می کنند، می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند.

رایج ترین انواع ویزای کشور عمان:

ما در بخش قبل انواع ویزا عمان را بر اساس حضور اسپانسر و تمکن مالی بررسی کردیم. برخی از ویزاهای نام برده شده در لیست های فوق، ویزاهای بسیار رایجی هستند و بیش از سایرین، مورد توجه بازدیدکنندگان عمان قرار دارند؛ از جمله:

  • ویزای فرودگاهی عمان: اگر قصد سفر به عمان را دارید و سفر شما کمتر از ۱۴ روز به طول می انجامد، می توانید برای ویزای فرودگاهی این کشور اپلای کنید. ویزای فرودگاهی رایگان است. در صورتی که با ویزای فرودگاهی عمان، بیش از ۱۴ روز در این کشور اقامت داشته باشید باید به ازای هر یک روز اضافه، مبلغ ۱۰ ریال عمان را پرداخت کنید.
  • ویزای تحصیلی: در صورتی که برای ادامه تحصیل به عمان سفر می کنید، باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. ویزای تحصیلی زیر شاخه ویزاهای اقامت با اسپانسر است و ارائه نامه پذیرش دانشگاه، شرط اصلی دریافت این ویزا می باشد.
  • ویزای ترانزیت: اگر در مسیر سفر خود به یک کشور ثالث، مجبور به توقف یک روزه یا بیشتر در کشور عمان هستید، می توانید از ویزای ترانزیت استفاده کنید. در چنین شرایطی، شما احتمالا مایلید از فرودگاه خارج شده و در یک هتل اقامت داشته باشید. ویزای ترانزیت به شما اجازه می دهد در بازه زمان انتظار میان دو پرواز، در این کشور اقامت کنید. ارائه بلیت نهایی، توضیح مسیر سفر و پاسپورت برای دریافت این نوع ویزا الزامی است.

بازه زمانی ویزاهای عمان چقدر است؟

اکثر ویزاهای عمان (به جز ویزای فرودگاهی) بین ۳۰ الی ۹۰ روز اعتبار دارند. برخی از ویزاها سینگل هستند، یعنی شما تنها یک بار (و تنها از طریق مرز هوایی ایران) اجازه ورود به عمان و اقامت بر اساس مدت زمان ویزای تان را خواهید داشت. برخی دیگر از ویزاها مولتی هستند. دارندگان این نوع ویزا می توانند در بازه اعتبار ویزایشان، برای دفعات متعدد به این کشور تردد داشته باشند.

هزینه دریافت ویزای عمان چقدر است؟

هزینه ویزا عمان، بسته به نوع ویزایی که احتیاج دارید، می تواند متفاوت باشد. همچنین این هزینه به ملیت یا کشوری که در آن برای اخذ ویزا اقدام می کنید نیز بستگی دارد. برخی از ویزاها، مانند ویزای فرودگاهی، رایگان هستند. این در حالی است که ویزاهای اقامتی طولانی مدت، هزینه به مراتب بیشتری دارند. بهتر است برای آگاهی بیشتر از هزینه های ویزا و شرایط دریافت آنها، به وب سایت پلیس سلطنتی عمان، به آدرس Evisa.rop.gov.om مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای عمان چیست؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای عمان، با توجه به نوع ویزای شما مشخص می شود. به عنوان مثال، برای دریافت ویزای اقامت کاری، شما باید مدارکی دال بر فعالیت حرفه ای خود در یک شرکت یا مجموعه عمانی را ارائه کنید یا برای دریافت ویزای تحصیلی، نامه پذیرش دانشگاه شرط اصلی است. با این حال، برای دریافت هر نوع ویزایی از این کشور، داشتن پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار و یک قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید که اخیرا گرفته شده باشد، الزامی است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن