مهاجرت به آلمان

امتیاز شوفا در آلمان چیست و چگونه اخذ می‌شود؟

امتیاز شوفا در آلمان چیست و چگونه اخذ می‌شود؟ اگر به تازگی به آلمان مهاجرت کرده باشید یا می‌خواهید اولین خانه‌تان را در آلمان رهن و یا اجاره کنید، به احتمال زیاد با چنین سوالاتی مواجه شده‌اید. ممکن است بارها کلمه شوفا را شنیده باشید، اما واقعاً ندانید که شوفا چیست و برای چه کاری است. کلمه شوفا یک واژه مختصری است که تقریباً به «آژانس محافظت از اعتبار کلی» تبدیل شده است و در اصل شوفا مسئول ارائه گزارشات اعتباری است. وقتی مردم در مورد امتیاز شوفا، گزارش شوفا و غیره صحبت می‌کنند، در واقع منظور همه همان  اطلاعات اعتباری است که در طول اقامت در آلمان همراه شما خواهد بود.  لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

امتیاز شوفا در آلمان چیست؟

بسیاری از افرادی که به تازگی به آلمان مهاجرت می‌کنند به دنبال پاسخی برای این سوال هستند که امتیاز شوفا در آلمان چیست و چگونه اخذ می‌شود. در ادامه  به شما توضیح می‌دهیم که دقیقاً امتیاز شوفا چیست.

اگر بخواهیم به‌طور ساده در مورد امتیاز شوفا صحبت کنیم باید بگوییم که امتیاز شوفا نوعی ارزیابی توانایی شما برای پرداخت دوباره وام است. فرض کنید برای وام مسکن در آلمان درخواست می‌کنید. بانک می‌خواهد از شما مطمئن شود که این پول را به‌طور کامل علاوه بر سود آن به بانک برمی‌گردانید. به همین دلیل آنها نیاز دارند تا با بررسی اطلاعات قابل دسترس در مورد شما، اعتبارتان را ارزیابی کنند تا مشخص کنند که آیا شما دارای مسئولیت‌پذیری مالی هستید یا خیر.

شوفا با استفاده از اطلاعات شما از سابقه مالی‌تان مانند عدم پرداخت، کارت‌های اعتباری، وام‌ها و جریمه‌ها به شما امتیاز می‌دهد. وقتی برای کارت اعتباری، خط تلفن جدید یا قراردادهای اینترنتی درخواست می‌کنید، شرکت‌ها به تایید امتیاز شوفای شما دقت می‌کنند. امتیاز ضعیف شوفا نشان می‌دهد که احتمال اینکه شما نتوانید صورت حساب‌ها را پرداخت کنید وجود دارد. با اینکه غیر ممکن نیست، اما به دست آوردن دوباره اعتبار کاری بی‌نهایت دشوار است. همچنین امتیاز ضعیف شوفا ممکن است بر مقدار سودی که برای یک وام پرداخت می‌کنید تاثیر داشته باشد.

 

نحوه اخذ امتیاز شوفا چگونه است؟

امتیاز شوفای هر شخص از زمان ثبت‌نام برای اقامت در آلمان یا از زمان افتتاح حساب بانکی شروع می‌شود. طبق قانون، هر مقیم آلمان دارای حق بررسی اطلاعات در امتیاز شوفای خود را دارد. در نتیجه، هر ساله حق دریافت رایگان یک نسخه از امتیاز شوفا را دارید.

این گزارش رایگان حاوی همه اطلاعاتی است که همه صاحب‌خانه‌ها به آن نیاز دارند. می‌توانید گزارش رایگان امتیاز شوفا را از این لینک (https://www.meineschufa.de/de/datenkopie) دریافت کنید. با ورود به این سایت به دنبال عنوان Datenkopie باشید و بر روی «Jetzt bestellen» کلیک کنید. صفحه بعدی که به شما نمایش داده می‌شود حاوی چندین فیلد برای وارد کردن اطلاعات شخصی‌تان است. همچنین می‌توانید یک کپی از کارت شناسایی‌تان، پاسپورت و گواهی ثبت سکونت‌تان را هم آپلود کنید. وقتی همه این کارها را انجام دادید، چند روز بعد ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که حاوی گزارش امتیاز شوفای شما خواهد بود.

امتیاز ۹۰ به بالای شوفا در کل امتیاز خوب در نظر گرفته می‌شود. با این وجود، باید بدانید که امتیاز شوفای ۹۵ درصد یا پایین‌تر از آن نشان می‌دهد که فرد در سطح خاصی از ریسک برای موسسات مالی و دیگر سازمان‌ها قرار دارد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که رسیدن به امتیاز ۱۰۰شوفا غیر ممکن است و ۹۷٫۵% حداکثر امتیازی است که می‌توانید به دست آورید.

تا به اینجا در مورد اینکه امتیاز شوفا چیست و چگونه اخذ می‌شود صحبت کردیم. در ادامه به چند نکته مهم در مورد حفظ امتیاز ۹۰ به بالای شوفا اشاره می‌کنیم.

  • فقط در برخی از بانک‌‌های آلمان حساب باز کنید و از افتتاح حساب در بانک‌های متعدد خودداری کنید.
  • مقدار کارت‌های اعتباری‌تان را محدود کنید.
  • به‌طور مکرر بانک خود را تغییر ندهید.
  • همیشه در حساب بانکی‌تان کمی ذخیره داشته باشید تا با این کار نشان دهید که نقدینگی کافی را دارید.
  • قبض‌تان را قبل از تاریخ سررسید و یا تا روز سررسید پرداخت کنید.
  • حداقل سالی یک بار امتیاز شوفای‌تان را بررسی کنید تا در صورت نیاز برای بهبود امیتاز شوفا در آینده اقدامات لازم را انجام دهید.

امتیاز منفی شوفا و تاثیر آن

در اصل وام گرفتن بدون امتیاز شوفا ممکن است اما بسیار نادر است. در آلمان چندین موسسه اعتباری وجود دارند که بدون محاسبه امتیاز شوفا وام پرداخت می‌کنند. برای دریافت وام بدون امتیاز شوفا، شرایط خاصی باید اعمال شود. برای مثال، در برخی موارد باید سهام کافی برای کمک به تامین مالی داشته باشید.

امتیاز منفی باعث می‌شود که برای تقاضای وام در آلمان همچنین پیدا کردن آپارتمان اجاره‌ای و خیلی از موارد دیگر با مشکلات زیادی روبه‌رو شوید. معمولاً برای حذف امتیاز یک دوره سه ساه در نظر گرفته می‌شود.

 

 

کلام آخر

هولدینگ شوفا بزرگ‌ترین آژانس محافظت اعتبار است. این هولدینگ، امتیاز شوفای شما را بر طبق اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌اند ارزیابی می‌کنند. در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد این صحبت کنیم که امتیاز شوفا چیست و چگونه اخذ می‌شود. امتیاز شوفا هر چقدر بیشتر باشد به نفع‌تان خواهد بود. امتیاز ۹۰ تا ۹۵ درصد نشان می‌دهد که شما دارای ریسک قابل مدیریت هستید. در حقیقت، شوفا چیزی بیشتر از یک امتیاز است. شوفا احتمال ریسک پیش فرض در شما را محاسبه می‌کند و آن را تبدیل به یک امتیاز می‌کند.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن