مهاجرت به آلمان

معرفی آزمون تست داف

تست داف از معتبرترین آزمون‌های زبان آلمان است. با قبولی در این آزمون، می‌توانید برای به دست آوردن فرصت‌های شغلی و تحصیلی متعددی در آلمان اقدام کنید. این آزمون در میان دانشگاه‌ها و شرکت‌های آلمانی پذیرفته شده است. جالب است بدانید که اعتبار آزمون تست داف هرگز منقضی نمی‌شود و شما می‌توانید هر وقت دل‌تان خواست، این مدرک را به سازمان یا نهاد مورد نظرتان ارائه دهید. اما ساختار آزمون تست داف چگونه است؟ چگونه برای شرکت در آزمون تست داف آماده شویم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون تست داف بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آزمون تست داف چیست؟

واژۀ تست داف (TestDaF) مخفف عبارت Test Deutsch als Fremdsprache است. این آزمون از استانداردترین و معتبرترین آزمون‌های زبان آلمان است و بنیان‌گذار آن موسسه تست داف (TestDaF Institut) در شهر هاگن آلمان قرار دارد. آزمون تست داف در سطح‌های متوسط و پیشرفته (یعنی B2 و۲ C) برگزار می‌شود.

ساختار آزمون تست داف چگونه است؟

آزمون تست داف متشکل از چهار حوزه است: خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن. در ادامه، جزئیات بیشتری از بخش‌های مختلف آزمون تست داف برای‌تان خواهیم گفت.

بخش خواندن آزمون تست داف

بخش خواندن و درک مطلب آزمون تست داف متشکل از سه متن است و ۳۰ سوال است. برای پاسخ دادن به سوالات این بخش ۶۰ دقیقه زمان دارید. این سه متن در مورد موضوعات مختلف هستند، از زندگی روزمره گرفته تا مباحث پیچییده‌تر در مورد موضوعات آکادمیک.

بخش نوشتن آزمون تست داف

بخش نوشتن آزمون تست داف متشکل از یک بخش است و برای پاسخ دادن به این یک بخش نیز ۶۰ دقیقه زمان دارید. در این بخش، باید مقاله‌ای ساختارمند و دقیق در مورد موضوع داده شده بنویسید. همچنین باید دیدگاه خودتان را نیز در مورد آن بیان کنید.

در بخش کتبی آزمون، مواردی مانند گراف‌ و جدول نیز وجود دارد و شما باید اطلاعات موجود در آن را تحلیل کنید و در موردش بنویسید.

بخش شنیداری آزمون تست داف

در بخش شنیداری آزمون تست داف، سه فایل صوتی را می‌شنوید و باید طی چهل دقیقه به ۲۵ سوال پیرامون آن پاسخ دهید. در این بخش از آزمون، توانایی‌تان برای درک مصاحبه‌ها، گفتگوها و سخنرانی‌های موجود در فایل صوتی سنجیده می‌شود. برای پاسخ دادن به سوالات مربوط به این بخش، باید بتوانید ایده کلی متن را درک کنید.

بخش گفتاری آزمون تست داف

بخش گفتاری آزمون تست داف متشکل از هفت بخش است که طی نیم ساعت انجام می‌شود. در بخش شفاهی آزمون تست داف، باید بتوانید به زبان آلمانی در مورد خودتان صحبت کنید، ایده‌های‌تان را بیان کنید و در گفتگو در مورد مسائل مختلف نیز شرکت کنید.

بخش گفتاری آزمون تست داف به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود.

نمره دهی آزمون تست داف

و اما می‌رسیم به نمره دهی آزمون تست داف و معیارهای آن! حداکثر نمره ازمون تست داف TDN 5 و حداقل نمره آن TDN 3 است. دانشگاه‌ها و کارفرمایان آلمانی معمولاً نمره TDN 4 یا TDN 5 را از شما می‌پذیرند.

چگونه برای آزمون تست داف آماده شویم؟

اگر می‌خواهید برای آزمون تست داف آماده شوید، باید ساختار آزمون را به خوبی بشناسید و پس از آن، به سراغ بهترین منابع تست داف بروید.

برای تقویت مهارت‌های گفتاری و نوشتاری، حضور استاد در کنارتان می‌توانید کمک‌تان کند.

برای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب، می‌توانید به سراغ روزنامه، مجله و کتاب بروید. همچنین می‌توانید از منابع آنلاین استفاده کنید.

برای تقویت مهارت شنیداری‌تان، می‌توانید به سراغ پادکست‌، آهنگ، فیلم و سریال آلمانی بروید.

نکات مهم برای روز آزمون تست داف

برای روز برگزاری آزمون تست داف، باید یک سری نکات مهم را در ذهن داشته باشید. در ادامه، از این نکات برای‌تان گفته‌ایم:

زودتر از زمان شروع آزمون در محل آماده شوید. بدین ترتیب، زمان کافی را در اختیار خواهید داشت تا به محیط عادت کنید.

نگاه مثبت داشته باشید و مضطرب نباشید. اجازه ندهید سوالات دشوار گیج‌تان کنند.

زمان‌تان را مدیریت کنید. حواس‌تان باشد که برای پاسخ دادن به هر سوال، زمان کافی را در اختیار دارید.

به علاوه، تمرکزتان را روی آزمون بگذارید و اجازه ندهید چیزی حواس‌تان را پرت کند. بدین ترتیب، می‌توانید اطلاعات‌تان را سر آزمون به خاطر بیاورید و با استفاده از آن‌ها، به سوالات پاسخ دهید.

در جلسه ازمون تست داف، آب، نوشیدنی و خوراکی قندی کافی را نیز با خودتان همراه داشته باشید تا بدن‌تان هیدراته باقی بماند و قند خون‌تان نیز تنظیم شود.

سخن آخر

تا به اینجا، با آزمون تست داف، بخش‌های مختلف آن و معیارهای نمره‌دهی آن اشنا شدید. تست داف از معتبرترین آزمون‌های زبان آلمانی است که با استفاده از آن، می‌توانید ویزای تحصیلی یا شغلی آلمان را دریافت کنید. آزمون تست داف تاریخ انقضا ندارد و می‌توانید در هر زمان، آن را به سازمان و نهاد مورد نظرتان در آلمان ارائه دهید. با تهیه بهترین منابع برای آزمون تست داف، می‌توانید این آزمون را به راحتی پشت سر بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن