مهاجرت به ایتالیا

مزایای شهروندی ایتالیا

ایتالیا! کشوری که مقصد مهاجرت بسیاری از ایرانیان است و هر کس با دلیل مشخصی و به دنبال هدفی راهی این کشور می‌شود. کشور ایتالیا انواع ویزا را برای مهاجران در نظر گرفته است. اگر بتوانید ویزای ایتالیا را دریافت کنید و در طی اقامت‌تان در این کشور، آن را تمدید کنید، پس از مدتی، می‌توانید شهروند کشور ایتالیا شوید. اما مزایای شهروندی ایتالیا چیست؟ چگونه می‌توانیم شهروند ایتالیا شوید. در ادامه این مطلب، هر آنچه باید در مورد مزایای شهروندی ایتالیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

شرایط دریافت شهروندی ایتالیا

برای دریافت شهروندی ایتالیا، باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. در قدم اول، باید یکی از انواع ویزای ایتالیا را دریافت کنید تا مجوز اقامت‌تان در این کشور صادر شود. مراحل دریافت ویزای شهروندی ایتالیا به شرح زیر است.

دریافت ویزای موقت ایتالیا

یکی از انواع ویزای موقت ایتالیا را، به غیر از ویزای گردشگری، دریافت کنید. از انواع ویزای ایتالیا می‌توان به ویزای تحصیلی، ویزای شغلی، ویزای کارآفرینی، ویزای استارت آپ، ویزای کارآفرینی، ویزای سرمایه‌گذاری یا گلدن ویزای ایتالیا اشاره کرد. بنابراین در قدم اول، باید به فکر دریافت ویزای موقت ایتالیا باشید.

بنابراین در قدم اول، باید یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • دریافت ویزای شغلی ایتالیا
  • دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا
  • دریافت ویزا از طریق ثبت شرکت در ایتالیا
  • دریافت ویزای ایتالیا از طریق سرمایه‌گذاری (یا همان دریافت گلدن ویزای ایتالیا)
  • دریافت ویزای ایتالیا از طریق شهروندی
  • دریافت ویزای فریلنسری ایتالیا
  • دریافت ویزای بازنشستگی ایتالیا

با توجه به شرایط‌تان، یکی از انواع ویزا را برای مهاجرت به ایتالیا دریافت کنید.

تمدید ویزای موقت ایتالیا

وقتی ویزای ایتالیا را دریافت کردید و به این کشور زیبا رسیدید، باید به فکر برنامه‌ریزی دقیق برای فراهم کردن شرایط باشید تا بتوانید انواع ویزا را تمدید کنید. اگر شرایط‌تان خوب باشید و به خوبی پیش بروید، می‌توانید ویزای موقت‌تان را تمدید کنید.

ده سال اقامت قانونی در ایتالیا

وقتی ده سال از مدت زمان اقامت‌تان در ایتالیا بگذرد، می‌توانید برای دریافت شهروندی ایتالیا اقدام کنید. یادتان باشد که همه این ده سال اقامت باید قانونی باشد.

شرکت در آزمون زبان ایتالیایی

برای دریافت شهروندی ایتالیا باید به سطح مطلوبی از زبان ایتالیایی رسیده باشید. در واقع، پیش از آن، باید در آزمون زبان ایتالیایی شرکت کنید.

شرکت در آزمون قانون اساسی

برای دریافت ویزای شهروندی ایتالیا، باید آزمون شهروندی این کشور شرکت کنید و نمره قابل قبول را اخذ کنید.

حقوق شهروندی ایتالیا چیست؟

وقتی شهروندی ایتالیا را دریافت می‌کنید، در پی آن، از یک سری حقوق بهره‌مند خواهید شد. در واقع، همان حقوقی را که همه شهروندان ایتالیا دارند خواهید داشت.

دریافت حق رأی در انتخابات ایتالیا

وقتی شهروند ایتالیا می‌شوید، مثل همه شهروندان این کشور، از حق رأی برخوردار خواهید شد. در واقع، می‌توانید در انتخابات این کشور شرکت کنید و از حق رأی برخوردار شوید.

دریافت پاسپورت ایتالیا

یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای ایتالیا دریافت پاسپورت این کشور است. وقتی پاسپورت ایتالیا را در دست داشته باشید، می‌توانید آزادانه در همه کشورهای عضو شنگن رفت و آمد کنید.

امکان کار و تحصیل در کشورهای عضو شنگن

با دریافت ویزای شنگن امکان کار و تحصیل در کشورهای عضو معاهده شنگن برای‌تان فراهم خواهد شد. در واقع، می‌توانید در هر دانشگاهی که بخواهید تحصیل کنید و در هر کشوری که بخواهید کار کنید.

امکان دریافت مناصب دولتی در ایتالیا

وقتی شهروندی اینالیا را اخذ می‌کنید، می‌توانید در شرکت‌های دولتی ایتالیا مشغول به کار شوید و پست‌های مختلفی را دریافت کنید. به علاوه، می‌توانید در شهرداری‌‌های این کشور مشغول به کار شوید.

امکان استفاده از خدمات تأمین اجتماعی

تأمین اجتماعی ایتالیا تسهیلات زیادی را برای شهروندانش فراهم می‌کند. از این تسهیلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از حقوق بازنشستگی
  • حقوق بیکاری
  • کمک‌های رفاهی

حق کار در ایتالیا

حق کار در ایتالیا برای شما نیز مانند همه شهروندان ایتالیا فراهم خواهد شد. بنابراین می‌توانید در همه اداره‌های ایتالیا مشغول به کار شوید.

امکان کارآفرینی در ایتالیا

اخذ شهروندی ایتالیا امکان کارآفرینی را نیز برای‌تان فراهم خواهد کرد.

برخورداری از حقوق بازنشستگی در ایتالیا

وقتی شهروند ایتالیا باشید و در این کشور کار کنید، از همه حقوق بازنشتگی این کشور برخوردار خواهید شد.

فرقی نمی‌کند قرار است با دریافت کدام ویزا راهی ایتالیا شوید، در هر صورت، باید اسناد و مدارک‌تان را به دارالترجمه ببرید و ترجمه رسمی‌شان را به سفارت ایتالیا و نهاد مورد نظرتان ارائه دهید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با شرایط مهاجرت به ایتالیا و دریافت شهروندی این کشور آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، روش‌های متعددی برای دریافت یزای ایتالیا و در نهایت، دریافت شهروندی این کشور پیش روی‌تان قرار دارد. وقتی شهروند ایتالیا باشید، از تمام حقوق شهروندان این کشور برخوردار خواهید شد، از حق تحصیل و کار در کشورهای عضو معاهده شنگن گرفته تا برخورداری از حقوق بازنشتگی در ایتالیا! بنابراین اگر می‌خواهید رویاهای‌تان را در اروپا دنبال کنید، ایتالیا گزینه بسیار خوبی برای‌تان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن