دسته‌بندی نشده

خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا فرصت‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید راهی کشور دیگری شوید، شهروندی آن را دریافت کنید و فرصت زندگی در شهرهای مختلف اسپانیا را در اختیار داشته باشید، خرید ملک در اسپانیا کمک‌تان خواهد کرد. روند خرید ملک در اسپانیا کمی زمان‌بر و استرس‌زا است. این مقاله را نیز به همین دلیل نوشته‌ایم. اگر با مراحل خرید ملک در اسپانیا آشنا شوید، می‌توانید این روند را به راحتی طی کنید و ملکی را در این کشور اروپایی بخرید.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد خرید ملک در اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

نیاز به ترجمه رسمی فوری مورد تایید سفارت اسپانیا با تاییدیه دادگستری و خارجه دارید؟ کافیه به سایت دارالترجمه اسپانیایی ساترا مراجعه کنید و سفارش خودتون رو ثبت کنید.

بازار ملک در کشور اسپانیا

بازار ملک در کشور اسپانیا فرصت‌های بسیار زیادی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده است و کسانی که دوست دارند به همراه خانواده‌شان در این کشور زندگی کنند، می‌توانند گزینه خرید ملک را برای اقامت انتخاب کنند. وضعیت و قیمت ملک در هر کدام از شهرهای اسپانیا متفاوت است. وقتی تصمیم‌تان برای خرید ملک جدی است، باید در مورد وضعیت ملک در شهرهای مختلف اسپانیا تحقیق کنید تا به نتیجه درستی برسید. برای مثال، قیمت ملک در شهرهای بارسلونا و مادرید بسیار بالا است.

آیا خارجی‌ها می‌توانند در اسپانیا ملک بخرند؟

بله، خرید ملک در اسپانیا برای خارجی‌ها آزاد است. مهم‌ترین چیزی که قبل از خرید ملک در افغانستان باید به یاد داشته باشید، شماره NIE است. در کشور اسپانیا، NIE یک شماره شناسایی است که به خارجی‌ها داده می‌شود. همین شماره NIE انواع مختلفی دارد که بسته به شرایط و کشور مبدأتان، یکی از انواع آن به شما اعطا می‌شود.

شماره NIE برای شهروندان اروپایی

برای شهروندان اروپا، دو نوع شماره NIE وجود دارد:

  • شماره NIE موقت برای کسانی که فقط به قصد بازدید به اسپانیان آمده‌اند و برنامه‌ای برای زندگی در اسپانیا ندارند.
  • شماره NIE شهروندی برای کسانی که قصد اقامت دائم در اسپانیا را دارند.

شماره NIE برای شهروندان غیر اروپایی

برای شهروندان غیر اروپایی نیز دو نوع شماره NIE وجود دارد:

  • شماره NIE برای اشخاص مقیم اسپانیا: اگر مقیم اسپانیا هستید و بیش از ۱۸۳ روز از یک سال را در اسپانیا حضور داشته‌اید، این شماره به شما تعلق می‌گیرد.
  • شماره NIE برای اشخاص غیر مقیم: اگر در اسپانیا زندگی نمی‌کنید اما دوست دارید در این کشور خانه‌ای خریداری کنید، می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید.

فرقی نمی‌کند شهروند اسپانیا هستید یا نه، در هر صورت، با دریافت شماره NIE می‌توانید در اسپانیا ملک بخرید.

باز کردن حساب بانکی برای خرید خانه در اسپانیا

برای خرید خانه در اسپانیا، باید حساب بانکی در بانک‌های اسپانیا داشته باشید. اگر ساکن کشور اسپانیا باشید، می‌توانید به صورت حضوری به بانکی در اسپانیا مراجعه کنید و برای خودتان حساب بانکی باز کنید. بدین ترتیب، باز کردن حساب بانکی برای‌تان آسان خواهد بود. در این حساب بانکی، باید مبلغ کافی نیز وجود داشته باشد تا اثبات کند که شما توانایی مالی لازم را برای خرید ملک در اسپانیا دارید.

خرید خانه در اسپانیا چقدر طول می‌کشد؟

اگر می‌خواهید روند خرید خانه را در اسپانیا خیلی زود انجام دهید، بهتر است روند آن را بشناسید و از پیش برای این کار برنامه‌ریزی کنید.

برای خرید خانه در اسپانیا، باید سه مرحله را طی کنید: خانه مورد نظرتان را بیابید، ملک را خریداری کنید و در نهایت، آن را ثبت کنید.

یافتن خانه در اسپانیا معمولً سه ماه تا یک سال طول می‌‎کشد. البته مدت زمان لازم برای یافتن خانه در اسپانیا به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال، هر چه استانداردهای شما برای انتخاب خانه بالاتر باشد، احتمال اینکه خانه را دیرتر پیدا کنید بیشتر خواهد شد.

یاادتان باشد که هنگام خرید ملک در اسپانیا، عوامل متعددی را در نظر بگیرید. برای مثال، شهر مورد نظرتان را با دقت انتخاب کنید، به شهرهای اطراف توجه داشته باشید و در نهایت، به میزان فاصله منزل‌تان تا ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز خرید، بیمارستان‌ها و غیره نیز توجه داشته باشید.

پس از یافتن خانه، روند خرید و فروش آغاز می‌شود. معمولاً این مرحله از کار نیز دو تا سه ماه طول می‌کشد و در نهایت، می‌توانید کلید خانه را دریافت کنید.

یادتان باشد که اگر درخواست وثیقه یا وام داشته باشید، این روند طولانی‌تر خواهد شد. در واقع، چند هفته به زمان‌تان اضافه خواهد شد.

بهترین شهر اسپانیا برای خرید خانه

میانگین قیمت هر متر مربع خانه در اسپانیایی ۱۸۸۶ یورو است. اگر هدف‌تان از خرید خانه در اسپانیا سرمایه‌گذاری در این کشور است، بهتر است به سراغ شهرهای بزرگ اسپانیا، از جمله مادرید و بارسلونا بروید. این شهرها توریستی هستند و قیمت خانه در آن‌ها نیز گران‌تر است.

اگر می‌خواهید از خرید خانه در اسپانیا سود ببرید، بهتر است مادرید، اسپانیا، بارسلونا، والنسیا و مالاگا را برای خرید خانه انتخاب کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با شرایط خرید ملک در اسپانیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، خرید ملک در اسپانیا چندان کار دشواری نیست، کافی است شرایط آن را فراهم کنید تا بتوانید خانه مورد علاقه‌تان را در کشور اسپانیا بخرید. پیش از انتخاب شهر برای خرید خانه، بهتر است هدف‌تان را مشخص کنید، تحقیق‌های لازم را انجام دهید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن