مهاجرت به آلمان

ویزای استارتاپ آلمان

آلمان از کشورهای صنعتی و ثروتمند است و عده زیادی از اشخاص این کشور را برای تأسیس استارت آپ انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز قصد راه‌اندازی استارت آپی در کشور آلمان دارید، باید به فکر دریافت ویزای استارت آپ باشید. اما ویزای استارت آپ چیست؟ چگونه ویزای استارت آپ دریافت کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد ویزای استارت آپ آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

در فرایند مهاجرت به آلمان شما نیاز دارید تا اسناد و مدارک‌تان را به آلمانی ترجمه کنید، دارالترجمه آلمانی ساترا مورد تایید سفارت آلمان آماده ارائه خدمات ترجمه آلمانی است.

معرفی ویزای استارت آپ آلمان

پیش از چیزی باید بدانید که چیزی به نام ویزای استارت آپ آلمان وجود ندارد، بلکه اگر قصد تأسیس استارت آپ در این کشور را دارید، باید به فکر دریافت ویزای خوداشتغالی باشید. در واقع، چیزی به اسم ویزای استارت آپ آلمان وجود ندارد.

با شناخت مراحل راه‌‌اندازی استارت آپ در آلمان و مزایای تأسیس آن، می‌‌توانید در این باره تصمیم می‌گیرید و تأسیس استارت آپ را برای مهاجرت به آلمان انتخاب کنید.

آیا راه اندازی استارت آپ در آلمان دشوار است؟

در سال اول تأسیس استارت آپ، کار برای انجام دادن زیاد خواهید داشت. در سال اول، درس‌های بسیار زیادی را خواهید آموخت. همچنین، در این مسیر، کاغذبازی‌های زیادی را نیز خواهید داشت. بعد از یک یا دو سال، کسب و کارتان تثبیت می‌شود و روند کار برای‌تان اسان‌تر خواهد شد.

اگر به مجوز اقامت و زندگی در آلمان نیاز دارید، باید رفت و آمد بیشتری به اندازه مهاجرت داشته باشید. این روند، چند ماه طول می‌کشد.

اگر مسلط به زبان آلمانی باشید، روند کار برای‌تان به مراتب آسان‌تر خواهد شد. اگر زبان آلمانی ندانید، به کمک دیگر نیاز خواهید داشت. در واقع، در روند نامه نگاری و رفت و آمد، باید مترجمی همراه خودتان داشته باشید.

نحوه راه اندازی استارت آپ در کشور آلمان

برای راه‌اندازی استارت آپ در آلمان، در قدم اول، باید بدانید که قرار است فریلنسر (freiberuflich) باشید یا این‌که هدف‌تان خود اشتغالی (gewerblich) است. در کشور آلمان، شرکت‌ها دو ساختار نوع ساختار دارد: Unternehmergesellschaft و GmbH.

تفاوت این دو نوع شرکت در سرمایه اولیه‌شان است. سرمایۀ لازم برای راه‌اندازی Unternehmergesellschaft یک یورو و سرمایه لازم برای راه‌اندازی GmbH 25000 یورو است. اگر تصمیم دارید فریلنسر باشید، باید کسب و کارتان را در Handelsregister ثبت کنید.

آیا هزینه زندگی در آلمان گران است؟

هزینه زندگی در آلمان، در مقایسه با هزینه زندگی در بسیاری از کشورهای اروپایی، چندان گران نیست. البته در هر کدام از شهرهای آلمان نیز هزینه زندگی متفاوت است. برای مثال، در شهرهای بزرگی مانند برلین و فرانکفورت هزینه زندگی بالاتر است. از این رو، اگر می‌خواهید در ابتدای مسیر، هزینه زیادی را صرف نکنید، بهتر است شهرهای کوچک آلمان را برای زندگی و سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

وقتی در آلمان زندگی می‌کنید، باید حواس‌تان به هزینه‌هایی مانند هزینه اجاره مسکن، خورد و خوراک، اینترنت، تلفن و مواردی از این دست باشد. این موارد جزو هزینه‌های اولیه زندگی هستند و برای مواردی مانند تفریحات و غیره نیز باید هزینه‌های بیشتری را بپردازید.

بهترین استارت آپ‌های آلمان

یک سری از استارت آپ‌ها در شمار بهترین استارت‌آپ‌های آلمان قرار می‌گیرند و شما با شناخت آن‌ها، می‌توانید مسیرتان را انتخاب کنید. از بهترین استارت‌های آلمان می‌توان به Personio اشاره کرد که در حوزه تهیه نرم‌افزارهای منابع انسانی فعالیت‌ می‌کند. این استارت آپ نرم افزارهایش را به SMEها ارائه می‌دهد. با استفاده از نر‌م افزارهای ابری این استارت آپ، روند منابع انسانی دیجیتالی و بسیار ساده خواهد شد. این شرکت در مونیخ قرار دارد.

آیا آلمان کشور مناسبی برای تأسیس استارت آپ است؟

کارآفرینان و موسسان کسب و کارها از سراسر جهان برای تأسیس استارت آپ به آلمان می‌روند، چرا که در این کشور، فضای بسیار مناسبی برای تأسیس شرکت و سرمایه‌گذاری فراهم شده است. دولت آلمان نیز به تأسیس و پیشرفت استارت آپ‌ها کمک شایانی می‌کند. وقتی استارت آپی را در المان تأسیس می‌کنید، نباید به فکر پیشرفت ناگهانی و یک شبه باشید، بلکه باید صبر داشته باشید تا قدم به قدم پیشرفت کنید.

سرمایه لازم برای راه اندازی استارت آپ در آلمان

برای راه‌اندازی استارت آپ در کشور آلمان، باید تمکن مالی لازم را داشته باشد. مبلغ مورد نیاز برای این کار حداقل پنجاه هزار یورو است. در واقع، شما باید این مبلغ را در حساب‌تان داشته باشید تا بتوانید ویزای کارآفرینی را دریافت کنید و برای راه‌اندازی استارت آپ راهی آلمان شوید.

سخن آخر

در کشور آلمان، فرصت کارآفرینی برای اشخاص مختلف وجود دارد. اکوسیستم استارت آپی این کشور بسیار پیشرو است. کافی است مراحل و شیوه راه‌اندازی استارت آپ را در کشور آلمان بشناسید تا بتوانید با دریافت ویزای استارت آپ آلمان، راهی این کشور شوید و کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید. برای راه‌اندازی استارت آپ در آلمان، باید به فکر دریافت ویزای کارآفرینی باشید. با یادگیری زبان آلمانی روند راه‌اندازی استارت آپ برای‌تان بسیار آسان‌تر خواهد شد. با دریافت ویزای کارآفرینی آلمان و راه‌اندازی استارت آپ در این کشور، می‌توانید به مرور زمان، اقامت بلندمدت و حتی شهروندی آلمان را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن