مهاجرت به آلمان

رفع ریجکتی ویزای آلمان

وقتی برای دریافت ویزای آلمان اقدام می‌کنید، از هر نوعش، ممکن است درخواست‌تان رد شود. در واقع، ممکن است با حس ناخوشایند ریجکتی ویزای آلمان مواجه شوید. چه چیزی بدتر از این؟ شرایط را فراهم کنی، مدت زیادی منتظر دریافت ویزا بمانید و در نهایت، متوجه شوید درخواست‌تان رد شده است. اگر دلایل ریجکت شدن ویزای آلمان را بشناسید، می‌توانید تا حد زیادی، از رد شدن ویزای‌تان جلوگیری کنید. حتی اگر ویزای‌تان رد شد، با شناخت راهکارهای رفع ریجکتی ویزای آلمان، می‌توانید فرصت دوباره‌ای به خودتان بدهید. اما دلایل رد شدن ویزای آلمان چیست؟ برای رفع ریجکتی ویزای آلمان چه کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد رفع ریجکتی ویزای آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ساترا همراه باشید.

نیاز به دارالترجمه آلمانی مورد تایید سفارت آلمان دارید؟ دارالترجمه ساترا | ترجمه رسمی فوری آلمانی با قیمت مصوب و تاییدیه دادگستری، خارجه و سفارت آلمان

دلایل رد شدن ویزای آلمان

در پس رد شدن ویزای آلمان، یک سری دلایل مشخصی وجود دارد. با شناخت این دلایل و اجتناب از آن‌ها در مسیر درخواست ویزای آلمان، می‌توانید تا حد زیادی، از ریجکت شدن ویزای‌تان جلوگیری کنید. اما دلایل عمده رد شدن ویزای آلمان چیست؟

در ادامه، از مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای آلمان برای‌تان خواهیم گفت.

دلیل سفرتان را به آلمان مشخص نکرده‌اید

وقتی برای دریافت ویزای آلمان اقدام می‌کنید، باید بتوانید سفارت آلمان را در مورد دلایل سفرتان به آلمان متقاعد کنید. دلایل زیر باعث می‌شود آن‌ها متقاعد نشود.

  • همه اسناد و مدارک لازم را ارائه نداده‌اید
  • اسناد و مدارک ارائه‌شده در راستای هدف‌تان از سفر به آلمان نیستند
  • اگر دلیل‌تان از سفر به آلمان دیدار با خانواده است، اسناد و مدارک‌‌تان حاکی از وجود نسبت خانوادگی نبوده است.
  • بلیط هواپیما یا فرم رزرو هتل را ارائه نداده‌اید یا اگر ارائه داده‌اید، آن‌ها را لغو کرده‌اید.
  • قرارداد کاری معتبری را ارائه نداده‌اید.

مواردی از این دست، باعث رد شدن درخواست ویزای آلمان خواهید شد.

اسناد و مدارک نادرستی را ارائه کرده‌اید

ارائه اسناد و مدارک نادرست باعث رد شدن ویزای‌تان خواهد شد. در صورت ارائه اسناد و مدارک نادرست، قطعاً درخواست‌تان رد خواهد شد. پس از ارائه اسناد و مدارک، هیچ کاری از دست‌تان بر نخواهد آمد، از این رو، بهتر است پیش از ارائه اسناد و مدارک، همه اسناد و مدارک را بررسی کنید.

پول کافی ندارد

برای دریافت ویزای آلمان، باید تمکن مالی لازم را داشته باشید و این مسئله را اثبات کنید. در واقع، باید اثبات کنید که سرمایه کافی را برای گذران زندگی در این کشور را دارید. بسته به نوع ویزای مورد نظرتان، میزان تمکن مالی متفاوت است. بنابراین، پیش از هر گونه اقدام، باید بسته به نوع ویزای‌تان، مبلغ مورد نیاز را برای اثبات تمکن مالی بشناسید و همچنین بدانید که مبلغ مورد نظر باید چه زمانی در حساب بانکی‌تان باشد.

بیمه ندارید

در کشور آلمان انواع بیمه وجود دارد. برخی از آن‌ها اجباری و برخی دیگر اختیاری است. اگر قصد سفر به آلمان و دریافت ویزای توریستی این کشور را دارید، باید ویزای سلامت مسافرتی داشته باشید و حداقل مبلغ آن نیز برای هر شخص، باید ۳۰۰۰۰ یورو باشد. باید این بیمه را داشته باشید تا در صورت وقوع هر گونه حادثه یا بیماری، بتوانید از پس هزینه‌های‌تان بر بیایید.

اثبات نکرده‌اید که آلمان را به موقع ترک خواهید کرد

وقتی برای دریافت ویزای آلمان اقدام می‌کنید، باید یک سری اسناد و مدارک را ارائه دهید و از طریق آن‌ها اثبات کنید که بعد از انقضای اعتبار ویزای‌تان، حوزه شنگن را ترک خواهید کرد. طبق این اسناد و مدارک، سفارت آلمان متوجه خواهد شد که شما تصمیم به بازگشت به ایران دارید یا خیر. اما چه مواردی اثبات می‌کنند که شما به موقع از آلمان خارج خواهید شد؟

  • قرارداد کاری
  • پیوندهای خانوادگی
  • شرایط اقتصادی
  • هر گونه تغییر در موقعیت شخصی
  • در گذشته، بیش از اعتبار ویزای‌تان در حوزه شنگن مانده‌اید یا خیر

پاسپورت‌تان معتبر نیست

وقتی برای دریافت ویزای آلمان اقدام میکنید، باید پاسپورت‌تان معتبر باشد. در واقع، باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. همچنین حداقل دو صفحه خالی باید در پاسپورت‌تان وجود داشته باشد. اگر پاسپورت‌تان کمتر از شش ماه اعتبار داشته باشد یا حداقل دو صفحه خالی نداشته باشد، درخواست‌تان برای دریافت ویزا رد خواهد شد.

در صورت ریجکت شدن ویزای آلمان چه کنیم؟

تا به اینجا، با اقدامات لازم برای جلوگیری از رد شدن ویزای آلمان آشنا شدید. اما اگر به هر دلیلی، ویزای آلمان رد شد چه کنیم؟ اگر درخواست‌تان رد شد، باید مجدداً درخواست‌تان را ارائه دهید.

اگر ویزای‌تان به دلایل معتبر و منطقی رد شده است، می‌توانید نامه‌ای را برای اعتراض به ریجکتی ویزای‌تان بنویسید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با دلایل رفع ریجکتی ویزای آلمان و رفع ریجکتی این کشور آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، دلایل متعددی در پس این ریجکتی وجود دارد. اگر دلایل رد شدن ویزا را بشناسید و پیش از اقدام برای درخواست ویزا، این نکات را رعایت کنید، درخواست‌تان رد نخواهد شد. در صورت رد شدن نیز، می‌توانید برای رفع ریجکتی ویزای آلمان، اعتراض کنید و درخواست‌تان را به سفارت ارائه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن