مهاجرت

تحصیل در رشته روانشناسی در انگلستان

بسیاری از دانشجویان روانشناسی و علاقه‌مندان به این رشته دوست دارند حداقل یکی از مقاطع تحصیلی‌شان را در یکی از دانشگاه‌های انگلستان بگذرانند. بسیاری دانشگاه‌های انگلستان در حیطه روانشناسی بسیار شناخته شده هستند و برنامه‌های بسیاری را نیز در این حیطه برگزار می‌کنند.  گرایش‌های مختلف روانشناسی، از جمله روانشناسی شناختی، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی رشد، روانشناسی بالینی و غیره در هر سه مقطع در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند.  اما بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل روانشناسی چیست؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد تحصیل در رشته روانشناسی در انگلستان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان، ترجمه رسمی اسناد و مدارک‌تان را به دارالترجمه بسپارید.

چرا در انگلستان روانشناسی بخوانیم؟

اصلا چرا دانشگاه‌های انگلستان را برای تحصیل در رشته روانشناسی انتخاب کنیم؟ این سوال پاسخ‌های مختلفی دارد:

مدرک تحصیلی روانشناسی دانشگاه‌های انگستان بسیار معتبر هستند و شما می‌توانید با ارائه آن، در هر کجای جهان مشغول به کار شوید.

در دانشگاه‌های انگستان، اساتید مشهور حوزه روانشناسی تدریس می‌کنند.

در دانشگاه‌های انگلستان، دوره‌های متعددی در حیطه روانشناسی برگزار می‌شود. دوره‌های آموزشی در حیطه‌های روانشناسی سازمانی، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شناختی، روانشناسی بالینی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود. در واقع، بیش از ۱۴۰ دانشگاه در انگلستان بیش از هزار برنامه آموزشی را در حوزه کارشناسی ارائه می‌دهند.

دانشجویان روانشناسی دانشگاه‌های انگلستان فرصت‌های بسیاری را برای پژوهش پیش روی خود دارند.

فارغ‌التحصیلان این رشته‌ می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند و در حیطه‌های مختلف، از جمله آموزش، مراقبت سلامتی، بازاریابی و کسب و کار، شروع به کار کنند.

پس از فارغ‌التحصیلی، می‌توانید ویزای کار دریافت کنید و در انگلستان مشغول به کار شوید.

بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل در رشته روانشناسی

از بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل در رشته روانشناسی می‌توان به دانشگاه کمبریج، دانشگاه کالج لندن، دانشگاه یورک، دانشگاه اکستر، دانشگاه کاردیف، دانشگاه گلسگو اشاره کرد. در ادامه، برنامه‌های برخی از این دانشگاه‌ها را برای‌تان خواهیم گفت.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج در کمبریج قرار دارد و یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان است. کمبریج تاریخچه‌ای غنی و دور و دراز دارد. در دانشگاه کمبریج، رشته‌های مختلف، از جمله هنر، علوم انسانی، علوم زیستی، فیزیک، تکنولوژی، علوم اجتماعی پزشکی و غیره برگزار می‌شود.

دوره کارشناسی علوم روانشناختی و رفتاری در دانشگاه کمبریج سه سال طول می‌کشد و شهریه سالانه آن ۳۷۲۹۳ دلار است.

دانشگاه باث (University of Bath)

دانشگاه باث از بهترین دانشگاه‌های دولتی انگلستان است و در شهر باث انگلستان قرار دارد. این دانشگاه عضو گروه راسل است. در این دانشگاه، رشته‌های مختلف تحصیلی از جمله علوم، مهندسی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و مدیریت تدریس می‌شود.

دپارتمان روانشناسی دانشگاه باث در دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی قرار دارد. در این دانشگاه، دوره کارشناسی سه سال طول می‌کشد و دوره کارشناسی ارشد دو سال طول می‌کشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریباً ۲۶۰۰۰ یورو است.

دانشگاه گلاسگو (University of Glasgow)

دانشگاه گلاسگو از دانشگاه‌های پژوهشی انگلستان است و بیش از ۶۰۰ سال از قدمت آن می‌گذرد. در این دانشگاه، رشته‌های مختلف روانشناسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود. این دانشگاه جزو گروه راسل است و جزو بهترین دانشگاه‌های انگلستان است. در این دانشگاه، برنامه‌های آموزشی در حیطه‌های عصب شناسی شناختی، روانشناسی با روانشناسی قانونی، روانشناسی با روش‌های کمی و غیره ارائه می‌شود. دوره کارشناسی دانشگاه گلاسگو ۴ تا ۵ سال طول می‌کشد و شهریه آن نیز تقریباً ۲۳۵۲۰ یورو است. دوره کارشناسی ارشد یک سال طول می‌کشد و شهریه آن ۲۵۹۸۰ یورو است.

دانشگاه کالج لندن (University College London)

دانشگاه کالج لندن در قلب شهر لندن قرار دارد و از بهترین دانشگاه‌های دولتی انگلستان است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۶ تأسیس شد و از بهترین دانشگاه‌ها در سطح جهان است. این دانشگاه نیز عضو گروه راسل است و می‌توان گفت از دانشگاه‌های پیشرو در انگلستان است. در این دانشگاه‌، برنامه‌های پژوهشی و اموزشی بسیاری در گرایش‌های مختلف روانشناسی برگزار می‌شود. دوره کارشناسی در دانشگاه کالج لندن سه تا چهار سال طول می‌کشد و شهریه آن نیز ۳۷۰۰۰ یورو است. دوره کارشناسی یک سال طول می‌کشد.

شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در انگلستان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی، باید:

  • تحصیل در دوره دبیرستان را در رشته‌های تجربی یا ریاضی به اتمام رسانده باشید.
  • نمره ۶٫۵ را در آزمون ایلتس و نمره ۱۰۰ را در آزمون TOEFL IBT دریافت کرده باشید.
  • ویزای دانشجویی دریافت کرده باشید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، باید:

  • تحصیل در مقطع کارشناسی را به اتمام رسانده باشد.
  • نمره ۶٫۵ تا ۷٫۰ را در آزمون آیلتس و اخذ نمره ۱۰۰ را در آزمون TOEFL IBT اخذ کرده باشید.
  • ویزای دانشجویی دریافت کرده باشید.

سخن آخر

تا به اینجا، با تحصیل در رشته روانشناسی در انگلستان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید گرایش‌های مختلف حوزه روانشناسی، از جمله روانشناسی بالینی، روانشناسی اموزشی، روانشناسی قانونی، روانشناسی سلامت، روانشناسی ورزشی، در دانشگاه‌های انگلستان تدریس می‌شوند. بعد از فارغ‌التحصیلی، می‌توانید در سازمان‌های معتبر سراسر جهان مشغول به کار شوید، چرا که مدرک دانشگاهی این دانشگاه‌ها بسیار معتبر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن