آزمون های زبان

معرفی آزمون SAT

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی آزمون SAT بپردازیم تا با این آزمون به‌طور کامل آشنا شوید. آزمون SAT نوعی آزمون ورودی برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش است. هدف از این آزمون ارزیابی آمادگی دانشجویان دبیرستانی برای دانشگاه است و از طریق این آزمون همه متقاضیان ورود به دانشگاه مقایسه می‌شوند. در کل هر چه نمره آزمون SAT شما بیشتر باشید، احتمال حضور شما در آن دانشگاه بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

معرفی آزمون SAT

در معرفی آزمون SAT باید بگوییم که آزمون SAT یک آزمون سه ساعته چند گزینه‌ای است که توسط هیئت علمی دانشگاه اجرا می‌شود. این آزمون شامل مهارت‌های خواندن، نوشتن و ریاضیات است و برای تعیین میزان آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه استفاده می‌شود.

 

 در آزمون SAT چه می‌گذرد؟

آزمون SAT دارای دو بخش اصلی است: ریاضیات و مهارت‌های مبتنی بر خواندن و نوشتن (EBRW).

بخش EBRW شامل یک آزمون خواندن و یک آزمون نوشتن و آزمون زبان است. بخش ریاضیات هم به دو قسمت تقسیم‌بندی می‌شود: یک آزمون بدون ماشین حساب (که ممکن است از ماشین حساب استفاده نکنید) و یک آزمون با ماشین حساب (که ممکن است از ماشین حساب استفاده کنید).

بخش‌های آزمون SAT

بخش تعداد سوالات زمان زمان برای هر سوال
۱٫    خواندن ۵۲ ۶۵ دقیقه ۷۵ ثانیه
۲٫    نوشتار و زبان ۴۴ ۳۵ دقیقه ۴۸ ثانیه
۳٫    ریاضیات (بدون ماشین حساب) ۲۰ ۲۵ دقیقه ۷۵ ثانیه
۴٫    ریاضیات با ماشین حساب ۳۸ ۵۵ دقیقه ۸۷ ثانیه
مجموع ۱۵۴ ۳ ساعت N/A

 

بخش خواندن

بخش خواندن حاوی پنج متن است که برای هر متن از شما ۱۰ الی ۱۱ سوال پرسیده می‌شود. متون بخش خواندن بیشتر در زمینه تاریخ، مطالعات اجتماعی، علوم و ادبیات است. می‌توانید انتظار داشته باشید که حداقل یکی از متون در اوایل قرن بیستم و یا قبل از آن نوشته شده باشد.

بخش نوشتار و زبان

در بخش نوشتار و زبان از شما خواسته می‌شود تا قسمت‌های مختلفی از متن را تصحیح کنید. این متون از منابع مختلفی برداشته می‌شوند که شامل بحث‌ها و روایات غیر داستانی است. ممکن است لازم باشد برخی از بحث‌ها را طبقه‌بندی کنید؛ کلمات مناسب‌تر را انتخاب کنید و تغییرات گرامری و یا سبکی لازم را انجام دهید.

 

بخش ریاضیات بدون ماشین حساب

کوتاه‌ترین بخش آزمون SAT، بخش ریاضیات بدون ماشین حساب است که شامل ۱۵ سوال چند گزینه‌ای و ۵ سوال شبکه‌ای است.

در بخش ریاضیات بدون ماشین حساب، ترتیبی از مفاهیم مانند معادلات خطی، نابرابری‌های خطی، توابع، معادلات درجه دوم، نمودارها، هندسیه و اعداد مختلط همچنین درباره موضوعات مختلفی مانند عبارت‌های غیر خطی، رادیکال‌ها و مولفه‌ها از داوطلبان آزمون گرفته می‌شود.

 

بخش ریاضیات با ماشین‌حساب

در بخش ریاضیات با ماشین حساب، درک مفاهیم ریاضی و مهارت‌های حل مسئله داوطلبان سنجیده می‌شود. در این بخش می‌توانید برای حل مسائل از ماشین حساب استفاده کنید.

 

آزمون SAT چه زمانی برگزار می‌شود؟

در ادامه معرفی آزمون SAT باید بگوییم که این آزمون هفت بار در سال در ماه‌های آگوست، اکتبر، نوامبر، دسامبر، مارس، می و ژوئن در اولین شنبه هر ماه برگزار می‌شود.

باید به این نکته توجه کرد که آزمون دیجیتالی SAT از سال ۲۰۲۳ برای داوطلبان بین‌المللی برگزار می‌شود. اکثر دانش‌آموزان در دو سال آخر دبیرستان در این آزمون شرکت می‌کنند. بسیاری از افراد برای آشنایی بیشتر و همچنین گرفتن نمره بیشتر خیلی زود شرکت در این آزمون را شروع می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود قبل از به اتمام رساندن دوران دبیرستان در این آزمون شرکت کنید.

نمره قبولی در آزمون SAT چند است؟

هر دو بخش آزمون SAT – ریاضیات و EBRW- در مقیاس نمره ۲۰۰ و ۸۰۰ هستند. مجموع نمره SAT شما مجموع نمره‌های دو بخش است که ۱۶۰۰ به معنای نمره کامل این آزمون است. چون سختی همه سوالات در یک سطح نیست، بنابراین نمره هر سوال متفاوت است. هیئت علمی دانشگاه نمران خام را تبدیل می‌کند که برابر با تعداد سوالاتی است که به آن پاسخ داده‌اید. چون هیچ جریمه‌ای برای سوالات پاسخ داده نشده وجود ندارد، بهترین کار این است که هر سوالی که پاسخش را نمی‌دانید جواب ندهید، حتی اگر پاسخ‌تان از روی حدس باشد.

برای آزمون SAT چگونه مطالعه کنیم؟

آزمون SAT فرصتی برای تعیین مهارت‌ها و آمادگی‌تان برای دوره‌های آموزشی در سطح کالج است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که برای آمادگی در این آزمون برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. حداقل ۲ الی ۳ ماه قبل از آزمون باید سوالات را تمرین کنید و زمینه‌های مرتبط با آزمون را به خوبی مطالعه کنید. می‌توانید برای آمادگی برای این آزمون از منابع معتبر مانند کتاب‌های آمادگی برای آزمون SAT استفاده کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا با معرفی آزمون SAT شما را با این آزمون آشنا کنیم. البته باید به این نکته توجه کنید که این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود و برای شرکت در آزمون باید به محل برگزاری آزمون در کشورهای دیگر بروید مانند ترکیه، آذربایجان و امارات متحده عربی. این آزمون برای پذیرش در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود. همچنین دانشجویانی که می‌خواهند در دانشگاه‌های بین‌المللی در اروپا همچنین ترکیه در رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مهندسی تحصیل کنند باید نمره قبولی در این آزمون را به دست آورند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن