مهاجرت به اسپانیا

اقامت در اسپانیا از طریق ازدواج

اگر یک غیر اروپایی با یک اسپانیایی ازدواج کند، شهروند اسپانیا خواهد شد؟ آیا اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج امکان‌پذیر است؟ پاسخ این سوال مثبت است. بله! از طریق ازدواج می‌توانید اقامت اس=انیا را دریافت کنید، اما تحت یک سری شرایط مشخص. اگر شرایط آن را شناسید و اسناد و مدارک لازم را فراهم کنید، می‌توانید شهروند کشور اسپانیا شوید. اما شرایط اقامت از طریق ازدواج چیست؟ چگونه برای اخذ این اقامت اقدام کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد اقامت در اسپانیا از طریق ازدواج بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

امکان اخذ شهروندی اسپانیا از طریق ازدواج

شما می‌توانید از طریق ازدواج، شهروند اسپانیا شوید، اما اخذ شهروندی اسپانیا تحت یک سری شرایط خاص صورت می‌گیرد نه به صورت خودکار. البته تا چند سال پیش، این امکان وجود داشت، اما امروز دیگر چنین امکانی وجود ندارد که شما بتوانید به محض ازدواج، شهروند اسپانیا شوید.

در دهه‌های ۱۹۵۰ تا اواسط دهه ۱۹۷۰، اگر با یکی از شهروندان اسپانیا ازدواج می‎کردید، به صورت خودکار، کارمند اسپانیا می‌شدید. در سال ۱۹۷۵،  Spanish civil code اصطلاح شد. بعد از آن، شرایط به طور کامل تغییر کرد و دیگر کسی نمی‌توانست صرفاً از طریق ازدواج، شهروند اسپانیا شود.

اما لازم نیست نگران شوید!

ازدواج همواره یکی از مراحل سریع برای دریافت شهروندی اسپانیا است. در واقع، ازدواج با یک اسپانیایی به شما کمک می‌کند تا شهروندی اسپانیا را خیلی سریع‌تر اخذ کنید.

مزایای ازدواج با یک شهروند اسپانیایی

ازدواج با یک شهروند اسپانیایی مزایای متعددی دارد. در ادامه، از این مزایای برای‌تان خواهیم گفت.

  • مراحل اخذ اقامت و شهروندی اسپانیا ساده‌تر و سریع‌تر پیش می‌رود.
  • زمان اقامت در اسپانیا کاهش پیدا می‌کند. اگر از شیوه‌های دیگر اقدام کرده باشید، دو تا ده سال باید از اقامت‌تان گذشته باشد، اما اگر با شهروند اسپانیایی ازدواج کرده باشید، بعد از یک سال اقامت در اسپانیا، می‌توانید برای اخذ شهروندی این کشور اقدام کنید.

اما مزایای اخذ شهروندی اسپانیا چیست؟ با اخذ شهروندی اسپانیا از مزایای متعددی برخودار خواهید شد.

  • با استفاده از پاسپورت اسپانیا، می‌توانید بدون ویزا به ۱۸۳ کشور سفر کنید.
  • در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، زندگی و کار کنید.
  • در انتخابات اسپانیا، رأی بدهید.

مراحل اخذ شهروندی اسپانیا از طریق ازدواج

و اما می‌رسیم به مراحل اخذ شهروندی اسپانیا از طریق ازدواج! برای اخذ شهروندی اسپانیا از طریق ازدواج، باید یک سری مراحل را طی کنید. در ادامه، از این مراحل برای‌تان گفته‌ایم.

مراحل اخذ شهروندی اسپانیا از طریق ازدواج

و اما می‌رسیم به مراحل اخذ شهروندی اسپانیا از طریق ازدواج! برای اخذ شهروندی اسپانیا از طریق ازدواج، باید یک سری مراحل را طی کنید. در ادامه، از این مراحل برای‌تان گفته‌ایم.

در قدم اول، باید ازدواج‌تان را ثبت کنید. برای ثبت ازدواج، باید به نوتاری مراجعه کنید.

بعد از ثبت ازدواج، باید اقامت اسپانیا را اخذ کنید.

بعد از یک سال کامل (یعنی دوازده ماه) زندگی در کشور اسپانیا، می‌‎توانید برای دریافت شهروندی اسپانیا اقدام کنید. یادتان باشد که طی این یک سال، دو نفر باید با یکدیگر زندگی کنند و اثبات کنند که همسر هستند و قصد زندگی با یکدیگر را دارند.

بنابراین برای اخذ شهروندی اسپانیا، باید اقامت اسپانیا را اخذ کرده باشید و یک سال نیز از اقامت‌تان در این کشور گذشته باشد.

وقتی با یک اسپانیایی ازدواج کنید، این مراحل به مراتب سریع‌تر از حالت عادی پیش می‌رود.

در این مسیر، باید اثبات کنید که طی پنج سال گذشته، هیچ سوء پیشینه‌ای نداشته باشید و تمکن مالی لازم را نیز برای گذران زندگی در اسپانیا دارید.

اخذ شهروندی اسپانیا از طریق ازدواج چقدر طول می‌کشد؟

بعد از یک سال اقامت در اسپانیا، می‌‎توانید برای دریافت شهروندی اسپانیا اقدام کنید. تقریباً یک تا دو سال طول می‌کشد تا بتوانید شهروندی اسپانیا را از طریق ازدواج دریافت کنید.

روند قانونی دریافت شهروندی تقریباً یک سال طول می‌کشد، اما از آنجایی که در این روند ممکن است تأخیراتی پیش بیاید، ممکن است دو تا سه سال طول بکشد.

مدت زمان لازم برای اخذ شهروندی اسپانیا بستگی به شهر محل زندگی‌تان دارد.

اسناد و مدارک لازم برای اخذ شهروندی اسپانیا از طریق ازدواج

برای اخذ شهروندی اسپانیا، باید یک سری اسناد و مدارک را ارائه دهید. از اسناد و مدارک لازم برای اخذ این شهروندی به شرح زیر است:

  • مجوز اقامت اسپانیا
  • گواهی قبولی در آزمون‌های CCSE و DELE
  • گواهی تولد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی ازدواج
  • DNI و شهروندی اسپانیا

یادتان باشد که همه این اسناد و مدارک باید در اسپانیا معتبر و قانونی باشند.

برای مهاجرت به اسپانیا، باید اسناد و مدارک‌تان را به دارالترجمه ببرید و ترجمه رسمی کنید.

سخن اخر

تا به اینجا، با شرایط دریافت شهروندی اسپانیا از طریق ازدواج آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، ازدواج با یک شهروندی اسپانیا می‌تواند روند دریافت شهروندی اسپانیا را برای‌تان آسان‌تر  و بسیار سریع‌تر می‌کند. برای اخذ شهروندی کشور اسپانیا، باید یک سال از اقامت‌تان در اسپانیا گذشته باشد، مدرک زبان DELE و CCSE را دریافت کرده باشید و یک سری اسناد و مدارک را نیز ارائه دهید. بدین ترتیب، می‌توانید بعد از گذر کردن از مراحل قانونی و روند اداری، شهروندی این کشور را به دست آورید و از مزایای آن برخودار شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن