مهاجرت به آلمان

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

اگر فکر می‌کنید برای تحصیل در آلمان باید یک مدرک دانشگاهی داشته باشید، باید به شما بگوییم که اصلاً اینطور نیست! با مدرک دیپلم نیز می‌توانید در آلمان تحصیل کنید. کافی است شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم را بدانید تا بتوانید خودتان را آماده کنید و در مسیر رسیدن به هدف‌تان به درستی پیش بروید. اما با مدرک دیپلم چگونه وارد دانشگاه‌های آلمان شویم؟ فرقی نمی‌کند به تازگی دیپلم گرفته‌اید یا زمان زیادی از اتمام دوره دبیرستان گذشته است، در هر صورت، می‌توانید برای تحصیل در آلمان اقدام کنید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آوسبیلدونگ آلمان با مدرک دیپلم

آوسبیلدونگ آلمان یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به آلمان برای تحصیل و کار است. طی دوره آوسبیلدونگ، برای ورود به بازار کار آماده می‌شوید و پس از آن نیز، میتوانید به راحتی وارد بازار کار آلمان شوید. به علاوه، در تمام دوره تحصیل‌ و کارآموزی‌تان نیز حقوق ماهانه دریافت خواهید کرد. به همین دلیل است که بسیار  از اشخاص آوسبیلدونگ را برای مهاجرت به آلمان انتخاب می‌کنند. تنوع رشته در آوسبیلدونگ بسیار زیاد است و شما با هر علاقه‌مندی و توانمندی می‌توانید وارد این سیستم شوید. البته برای ورود به دوره آوسبیلدونگ شرط سنی نیز مطرح است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

تحصیل در آلمان با دیپلم فنی و حرفه‌ای

با دیپلم فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز می‌توانید برای تحصیل در آلمان اقدام کنید. در این صورت، می‌توانید برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با رشته تحصیلی‌تان اقدام کنید.

تحصیل در آلمان با دیپلم انسانی و دیپلم تجربی

پس از اتمام دوره دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم تجربی، می‌توانید برای تحصیل در رشته‌هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، زیست شناسی و داروسازی اقدام کنید.

اگر در دوره دبیرستان در رشته انسانی تحصیل کرده باشید، شرایط تحصیل در رشته‌هایی مانند روزنامه نگاری، ادبیات، زبان‌های خارجی و غیره برای‌تان فراهم خواهد بود.

هزینه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

دانشگاه‌های آلمان به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. برای تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان لازم نیست شهریه‌ای را بپردازید، اما برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور باید شهریه پرداخت کنید. میزان شهریه دانشگاه‌های آلمان متفاوت است و شما برای تحصیل در هر کدام، باید در مورد هزینه‌های آن تحقیق کنید.

بورسیه تحصیلی آلمان برای دارندگان مدرک دیپلم

دارندگان مدرک دیپلم نیز می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند و برای تحصیل رایگان در این کشور اقدام کنند. از بورسیه‌های رایگان تحصیل در آلمان می‌توان به DAAD و اراسموس اشاره کرد. البته تنوع این بورسیه‌ها بسیار زیاد است و شما می‌توانید با توجه به رشته تحصیلی‌تان و دانشگاه مقصدتان، برای دریافت بورسیه اقدام کنید. برای مثال، هزینه تحصیل در رشته پزشکی در آلمان بین شش هزار یورو تا بیست هزار یورو در ازای هر نیم سال تحصیلی است. بنابراین برای تحصیل در این کشور، باید اطلاعات لازم را در این حوزه داشته باشید.

یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل با مدرک دیپلم

یکی از شرط‌های مهاجرت به آلمان یادگیری زبان این کشور است. آلمانی از زبان‌های دشوار است، اما در هر صورت، برای تحصیل در آلمان، باید به این زبان تسط کافی را داشته باشید. میزان تسلط‌تان به زبان آلمانی بستگی به شرایط و ضوابط موسسه مورد نظرتان دارد، اما معمولاً برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم باید حداقل مدرک B2 آلمانی را دریافت کرده باشید.

اسناد و مدارک لازم برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

اگر می‌خواهید برای تحصیل در آلمان اقدام کنید، باید یک سری اسناد و مدارک را آماده کنید و به سفارت این کشور و دانشگاه مقصدتان ارائه دهید. در ادامه، از این اسناد و مدارک برای‌تان گفته‌ایم.

مدرک معتبر زبان آلمانی

مدرک معتبر زبان انگلیسی (ممکن است برخی دانشگاه‌های آلمان مدرک زبان انگلیسی را نیز از شما بخواهند)

مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت)

مدارک تحصیلی (دانشنامه و ریزنمرات دوران تحصیل)

گواهی تمکن ملی

مواردی مانند مدارک هویتی و مدارک تحصیلی را باید به دارالترجمه آلمانی ببرید و به زبان آلمانی ترجمه رسمی کنید. پس از آن، در صورت لزوم، باید تأییداتی مانند تأییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه را نیز برای آن دریافت کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، با مدرک دیپلم می‌توانید به راحتی، برای تحصیل در آلمان اقدام کنید و حتی از تحصیل رایگان نیز برخودار شوید. بسته به رشته‌ تحصیلی‌تان در مقطع دبیرستان، می‌توانید برای تحصیل در رشته‌های مختلف اقدام کنید. همچنین اگر می‌خواهید در طول تحصیل حقوق ماهیانه دریافت کنید و پس از آن نیز به راحتی وارد بازار کار این کشور شوید، آوسبیلدونگ گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود. برای تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان باید به فکر یادگیری زبان آلمانی باشید و این زبان دشوار را تا سطح مطلوبی نیز یاد بگیرید. در نهایت، باید اسناد و مدارک لازم را نیز برای ارائه به سفارت آلمان و دانشگاه مورد نظرتان آماده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن