مهاجرت به آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی دقیقاً همان چیزی است که باعث می‌شود دانشجویان بتوانند روی درس و تحصیل‌شان تمرکز کنند و اضطراب تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل را نداشته باشند. کشور آلمان نیز بورسیه‌هایی را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است تا دانشجویان بااستعداد بتوانند با خیال راحت، در این دانشگاه تحصیل کنند، بدون نگرانی از هزینه‌های مختلف. اما بورسیه تحصیلی آلمان چیست؟ به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ شرایط دریافت آن چیست؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مورد بورسیه تحصیلی آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه آلمانی ساترا همراه باشید.

بورسیه‌های دانشگاهی آلمان

برای تحصیل در دانشگاه‌‎های آلمان، بورسیه‌های متعددی پیش روی‌تان قرار دارد. در ادامه، از مهم‌ترین بورسیه‌‎های دانشگاهی آلمان برای‌تان خواهیم گفت.

بورسیه The Goethe Goes Global Master Scholarship

بورسیه تحصیلی The Goethe Goes Global Master Scholarship متعلق به دانشگاه گوته فرانکفورت است. این بورسیه مختص به دوره کارشناسی ارشد است. دارندگان این بورسیه ماهانه ۱۰۰۰ یورو دریافت خواهند کرد. البته دانشجویان باید تحصیل‌شان را طی دو سال به اتمام برسانند. در واقع، دوره کارشناسی این دانشجویان نباید بیش از دو سال طول بکشد، در غیر اینصورت، این مبلغ ماهانه به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت. کسانی می‌توانند برای دریافت این بورسیه تحصیلی آلمان اقدام کنند که دوره کارشناسی‌شان را در دانشگاهی خارج از کشور آلمان گذرانده باشند.

بورسیه Deutschlandstipendium at HTW Berlin

بورسیه University: HTW (Hochschule für Technik und Wirtschaft) Berlin از مهم‌ترین بورسیه‌های آلمان است. این بورسیه تحصیلی آلمان ماهانه ۳۰۰ یورو است. دانشجویانی که سابقه کار دارند می‌توانند برای بورسیه Aufstiegsstipendium اقدام کنند.

بورسیه RWTH Aachen University Exchange Scholarships

بورسیه RWTH Aachen University متعلق به دانشجویان همین دانشگاه است. مبلغ این بورسیه به طور کلی ۱۰۰۰ یورو است و مدت زمان اعتبار این بورسیه یک ترم است. این مبلغ به هزینه‌هایی مانند مسکن و دیگر هزینه‌های زندگی اختصاص پیدا می‌کند. همچنین دارندگان این بورسیه می‌توانند در یک دوره رایگان زبان آلمانی نیز شرکت کنند.

بورسیه Christian Wulff Scholarship

بورسیه Christian Wulff Scholarship متعلق به دانشگاه بین‌المللی برلین است. این بورسیه تحصیلی ۵۰% از شهریه دانشگاه‌تان را از همان سال اول پوشش می‌دهد. آن دسته از دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد که دستاوردهای آکادمیک داشته‌اند و در انجمن BI حضور داشته‌اند می‌توانند از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند.

بورسیه Friedrich Ebert Foundation Scholarships

بورسیه تحصیلی Friedrich Ebert Foundation Scholarships برای دانشجویان کشورهای مختلف مناسب است. مبلغ ماهانه این بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ۸۳۰ یورو و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ۸۵۰ یورو است. کسانی که فرزندی دارند ماهانه ۲۷۶ یورو اضافه دریافت خواهند کرد.

بورسیه BSBI – Leadership and Enterprise Scholarship

بورسیه Leadership and Enterprise Scholarship از بورسیه‌های مدرسه کسب و کار و نوآوری برلین است. برای دریافت این بورسیه تحصیلی آلمان، باید در دوره‌های تمام وقت آلمان ثبت نام کنید. همچنین برای دریافت این بورسه، باید مدرک زبان IELTS یا PTE را دریافت کنید، انگیزه نامه‌ای کوتاه (۲۵۰ کلمه‌ای) برای دانشگاه‌تان بنویسید.

بورسیه Jacobs University Scholarships

بورسیه Jacobs University Scholarships مختص به دانشجویان دانشگاه جیکوب است. مبلغ این بورسیه ۸۰۰۰ یورو است. دانشجویان، از هر کشوری که باشند، می‌توانند از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند. بسته به نمره و رتبه‌تان، مبلغ این بورسیه متغیر است. حداکثر مبلغ این بورسیه تحصیلی ۸۰۰۰ یورو است و حداقل مبلغ آن ۴۰۰۰ یورو است. این بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی داده، علوم داده برای جامعه و کسب و کار و مدیریت زنجیره تأمین مناسب است.

بورسیه Heinrich Böll Foundation Scholarships

بورسیه Heinrich Böll Foundation سالانه ۱۵۰۰ یورو به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. این بورسیه برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف، از جمله دانشگاه‌های علوم کاربردی و دانشگاه‌های هنر، مناسب است. اگر می‌خواهید این بورسیه تحصیلی را دریافت کنید، از اول مارچ تا اول سپتامبر هر سال فرصت دارید تا برای دریافت این بورسیه تحصیلی اقدام کنید.

بورسیه Konrad-Adenauer-Stiftung

بورسیه Konrad-Adenauer-Stiftung یکی دیگر از بورسیه‌های تحصیلی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی است. این بورسیه برای هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مناسب است. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به مدت دو سال، ماهانه ۹۳۴ یورو دریافت می‌کنند، اما دانشجویان دوره دکتری، به مدت سه سال، ماهانه ۱۴۰۰ یورو دریافت می‌کنند.

بورسیه Rosa Luxemburg Stiftung

بورسیه Rosa Luxemburg Stiftung برای دانشجویان بین‌المللی مقطع دکتری است. بودجه این بورسیه تحصیلی آلمان را Auswärtiges Amt (اداره خارجی فدرال) فراهم می‌کند. دارندگان این بورسیه، به مدت ۲۴ ماه، ماهانه ۸۵۰ یورو دریافت می‌کنند و مبلغی اضافه نیز برای بیمه دریافت می‌کنند. معمولاً این مبلغ اضافه برای بیمه فرا تر از ۸۶ یورو نمی‌رود. برای دریافت این بورسیه، باید سطح زبان انگلیسی‌تان بالا باشد و علاوه بر آن، زبان آلمانی را تا سطح B2 یاد گرفته باشید.

سخن آخر

تا به این‌جا با انواع بورسیه تحصیلی آلمان آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید، تنوع بورسیه تحصیلی آلمان زیاد است و شما، با توجه به شرایط، مقطع و رشته تحصیلی‌تان، می‌توانید بهترین بورسیه تحصیلی را انتخاب کنید. برخی از این بورسیه‌های آلمان دولتی هستند و برخی دیگر متعلق به دانشگاه هستند. برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان، از هر نوعش، باید عوامل متعددی را در نظر داشته باشید و به مهلت ثبت نام برای دریافت بورسیه نیز توجه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن