دسته‌بندی نشده

کار در استونی

استونی را با نام «سرزمین تک‌شاخ‌ها» می‎‌شناسند. همچنین شرکت‌های بین‌المللی بسیاری، از جمله Skype، Wise، Pipedrive  و Bolt  (Taxify) در این کشور هستند. این کمپانی‌های بزرگ و دیگر کمپانی‌ها موجود در استونی همیشه پذیرای اشخاص بااستعداد از شراسر هستند. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید در شرکتی معتبر در استونی مشغول به کار شوید، خیال‌تان راحت باشد که فرصت آن برای‌تان فراهم است و فقط کافی است شرایط آن را بشناسید تا بتوانید به شیوه صحیح، برای این کار اقدام کنید.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد کار در استونی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

برای ترجمه رسمی اسناد و مدارک، می‌توانید به دارالترجمه ساترا مراجعه کنید.

مراحل اخذ ویزای کار در استونی

برای اخذ ویزای شغلی استونی و شروع به کار در این کشور، باید یک سری مراحل مشخصی را طی کنید. در قدم اول، باید جاب آفری را از سوی کارفرما دریافت کنید، پس از آن برای دریافت ویزای بلندمدت کار اقدام کنید، سپس مدارک و اسنادتان لازم را به سفارت استونی تحویل دهید و در نهایت، ویزای این کشور را دریافت کنید. وقتی به استونی رسیدید، می‌توانید برای اقامت در این کشور اقدام کنید و پس از دریافت تأییدیه، در این کشور شروع به کار کنید.

ویزای کوتاه مدت و بلند مدت استونی

ویزای کوتاه مدت استونی برای کسانی مناسب است که می‌خواهد اقامت موقتی در استونی داشته باشند و طی این مدت نیز کار کنند. درخواست این اقامت کوتاه مدت را باید کارفرمای‌تان ثبت کند. امکان تمدید ویزای شغلی نیز وجود دارد.

اگر می‌خواهید ویزای بلند مدت استونی را دریافت کنید، باید حداقل پنج سال از مدت اقامت‌‌تان در این کشور گذشته باشد. همچنین در طی این پنج سال، نباید استونی را بیش از ده ماه ترک کرده باشید. به علاوه، باید در آزمون‌های تاریخ و زبان استونی شرکت کنید و نمره لازم را کسب کنید. همچنین، باید درآمد کافی و محل سکونت لازم را برای زندگی در این کشور داشته باشید.

تمدید ویزای کار در استونی

این ویزا یک سال اعتبار دارد، اما پس از یک سال، می‌توانید برای تمدید آن اقدام کنید. برای تمدید ویزای کار در استونی، کارفرمای مورد نظرتان باید درخواستی را مبنی بر شاغل بودن شما ثبت کند و پس از آن، پلیس و گارد مرزی این کشور نیز باید این درخواست را تأیید کنند. پس از این مراحل، می‌توانید کارتان را در این کشور ادامه دهید.

یادتان باشد که نباید منتظر اتمام اعتبار ویزا بمانید، بلکه باید سه روز پیش از پایان اعتبار ویزا، باید برای تمدید آن اقدام کنید. هزینه تمدید ویزای کار در استونی صد یورو است.

مدارک لازم برای اخذ اقامت کاری استونی

برای اخذ اقامت کاری استونی، باید یک سری اسناد و مدارک را ارائه دهید.  از مدارک لازم می‌توان به پاسپورت، تصویر، فرم درخواست ویزا، بیمه درمانی، گواهی عدم سوءیشینه، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، رزومه یا سی وی و انگیزه نامه.  بنابراین پیش از ارائه درخواست، باید این مدارک را آماده کنید تا بتوانید به موقع، به سفارت کشور استونی و دیگر نهادهای لازم ارائه دهید.

موقعیت‌ های شغلی در کشور استونی

استونی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و در آن، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای اشخاص وجود دارد. از موقعیت‌های شغلی موجود در این کشور می‌توان به پزشکی، مهندسی، برنامه نویسی، ساخت و ساز، حسابداری، پژوهش، آشپزی، معماری و مواردی از این دست اشاره کرد.

برخی از مشاغل در استونی بسیار پردآمد هستند. برای مثال، مدیریت، مهندسی نرم افزار و سخت افزار، استاد دانشگاه، راننده، مدیریت تکنولوژی، حقوق، مدیریت عملیات، مهندسی، پزشکی، حسابداری، مدیریت پروژه، معماری و داروسازی از مشاغل پر درآمد در کشور استونی هستند.

یادگیری زبان برای کار در استونی

برای کار در استونی، باید زبان استونیایی را یاد بگیرید. سطح این زبان بستگی به محل کار و نظر کارفرمای مورد نظرتان را دارد، اما معمولاً به سطح C1 نیاز خواهید داشت. البته برخی از شرکت‌ها اشخاص مسلط به زبان انگلیسی را نیز استخدام می‌کنند. اما به هر حال، برای زندگی در این کشور، باید به زبان استونیایی تسلط لازم را داشته باشید.

سخن آخر

تا به اینجا، با شرایط کار در استونی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، کمپانی‌های مهم و فرصت‌های شغلی بسیاری در کشور استونی وجود دارد. برای دریافت ویزای کار استونی، باید ابتدا شغل مورد نیازتان را پیدا کرده باشید تا بتوانید از این طریق، شروع به طی کردن مراحل دیگر کنید. به علاوه، امکان تمدید ویزای استونی نیز وجود دارد، به شرطی که کارفرمای‌تان تأیید کند که شما مشغول به کار هستید و کار لازم را برای امرار معاش دارد. برای کار در استونی، باید به زبان استونیایی تسلط کافی را پیدا کرده باشید. برخی از کارفرمایان نیز اشخاص مسلط به زبان انگلیسی را نیز استخدام می‌کنند. در این کشور، رشته‌های بسیار زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها بسیار پردرآمد هستند. بنابراین پیش اقدام برای اخذ شغل، بهتر است موقعیت و درآمد آن‌ها را در این کشور بشناسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن