مهاجرت

تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه

در ادامه می‌خواهیم به این نکته بپردازیم که چرا تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه تا این اندازه مهم است و به چند دلیل مهم اشاره کنیم. لازم به ذکر است که شما برای سفر به کشور فرانسه، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان فرانسوی ترجمه کنید. دارالترجمه فرانسه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به فرانسه را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 شهریه مقرون‌به‌صرفه در دانشگاه‌های فرانسه

دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه وارد این کشور می‌شوند، برای هر سال تحصیلی بیشتر از ۸۰۰ یورو پرداخت نخواهند کرد. در برخی موارد، دانشجویان غیر اروپایی نیز از این مزیت می‌توانند استفاده کنند، اما در برخی دانشگاه‌ها اینطور نیست و دانشجویان غیر اروپایی باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. با این حال، باز هم هزینه تحصیل در فرانسه بسیار ارزان‌تر از تحصیل در کشورهایی مانند آمریکا، ایالات بریتانیا، استرالیا، کانادا و غیره است.

تدریس به زبان انگلیسی

خوشبختانه تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند در فرانسه رو به افزایش هستند. در واقع، فرانسه از این روش برای جلب دانشجویان بین‌المللی استفاده می‌کند. بیش از ۱۵۰۰ دوره کارشناسی ارشد در فرانسه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و این تعداد هر ساله رو به افزایش است.

 فرصت یادگیری زبان فرانسه

اگرچه زبان انگلیسی زبان بین‌المللی دنیا محسوب می‌شود، اما نباید زبان فرانسه را هم نادیده گرفت. در واقع، زبان فرانسه سومین زبان رایج در کسب‌وکارها و زبان رسمی بیش از ۳۰ کشور در سراسر جهان است. این نکته را به یاد داشته باشید که کسانی که حداقل به دو زبان خارجی مسلط باشند، شانس به دست آوردن شغل‌هایی با درآمد بالا یا تقاضا برای موقعیت‌های خوب شغلی در شرکت‌ها و موسسات چند ملیتی بزرگ را دارند.

 

فرانسه مرکز تحقیقات و نوآوری است

بسیاری از دانشگاه‌های فرانسه بر روی امکانات تحقیقاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگر دوست دارید ساعت‌های زیادی را در کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها سپری کنید و به پیشرفت بشر کنید، پس تحصیلات کارشناسی ارشد در فرانسه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

دریافت بیش از ۶۴ جایزه نوبل و ۱۵ مدال جهانی از رشته‌های مختلف دانشگاهی در فرانسه نشان از اهمیت جایگاه فرانسه در تحقیقات و پیشرفت است.

 

دانشگاه‌های مشهور فرانسه کدام‌ها هستند؟

اکثر دانشگاه‌های فرانسه مشهور هستند. در ادامه به لیستی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه اشاره می‌کنیم:

INSEAD

دانشگاه علوم اجتماعی پاریس

دانشگاه پلی تکنیک پاریس

دانشگاه سوربون

دانشگاه PSL

 

انواع دوره‌های کارشناسی ارشد در فرانسه

انواع دوره‌های کارشناسی ارشد در فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی بین دو تا ۶ سال طول می‌کشد. برای تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه باید با دوره‌های کارشناسی ارشد در این کشور آشنا شوید:

کارشناسی ارشد علوم انسانی

معمولاً دروس دوره کارشناسی ارشد علوم انسانی در فرانسه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و برای فارغ‌التحصیلی نیاز به ارائه پایان نامه خواهید داشت.

کارشناسی ارشد تخصصی

این دوره‌ها بر اساس نیازهای شغلی و محتوای دوره ارزیابی می‌شوند و حداقل در دو ترم ارائه می‌شوند. ارائه پایان نامه بخشی از این دوره برای فارغ‌التحصیلی است.

کارشناسی ارشد علوم

دروه‌های کارشناسی ارشد علوم ممکن است بین یک تا ۶ سال طول بکشد و حداقل دارای سه ترم است. اکثر دروس این دوره به‌ زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. دانشجویان حداقل باید ۳۰۰ اعتبار ECTS را به‌عنوان بخشی از این برنامه به دست آورند.

 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی برای متخصصان باتجربه طراحی شده است که در بخش حوزه‌های مختلف مدیریت بازرگانی مشغول به کار هستند.

هزینه کارشناسی ارشد در فرانسه

فرانسه یکی از ارزان‌ترین مقاصد تحصیلی در اروپا برای دوره‌های کارشناسی ارشد است. دولت فرانسه بودجه‌هایی را در اختیار دانشگاه‌های دولتی این کشور قرار داده است که برخی دانشجویان بتوانند با دریافت بورسیه به‌طور رایگان در این کشور تحصیل کنند.

معمولاً هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه سالانه بین ۲۴۳ یورو است. ممکن است هزینه‌ دانشگاه‌های خصوصی بیشتر از این مقدار باشد.

 

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های فرانسه

  • برای اکثر دانشگاه‌های فرانسه که رقابت برای ورود به آنها بیشتر است، مصاحبه ضروری است.
  • برای دوره‌های تخصصی کارشناسی ارشد آزمون گرفته می‌شود.
  • ارائه ریز نمرات دانشگاهی و ترجمه رسمی آن برای دانشجویان ضروری است.
  • نمرات آزمون مهارت زبان و همچنین ارائه مدارک ویزا برای مهاجرت از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن‌ها دقت کنید.

فرصت‌های شغلی در فرانسه بعد از فارغ‌التحصیلی

یکی از مزیت‌های تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه این است که بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید در فرانسه مشغول به کار شوید. همچنین یک سال بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید در فرانسه اقامت داشته باشید. اگر تقاضای شغلی را داشته باشید که مرتبط با رشته تحصیلی‌تان باشد به مدت طولانی‌تری در فرانسه اقامت خواهید داشت. همچنین در چندین دانشگاه فرانسه امکان ثبت‌نام دانشجویان در پورتال کاریابی برای اشتغال در انواع فرصت‌های شغلی وجود دارد.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن