مهاجرت به آلمان

وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان

اگر آلمان را برای زندگی کردن انتخاب کرده‌اید و قصد مهاجرت به این کشور را دارید، باید یک سری وسایل را با خودتان به این کشور ببرید. وسایل ضروری برای مهاجرت به آلمان هنگام مسافرت به این کشور نیز نیازتان خواهند شد. اما وسایل ضروری برای مهاجرت به آلمان چیست؟ کدام وسایل را باید با خودمان ببریم؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت که برای مهاجرت به آلمان چه وسایلی باید با خودمان ببریم. با ما همراه باشید.

اسناد و مدارک مهم

پیش از عزیمت به آلمان، باید بدانید که به کدام اسناد و مدارک نیاز دارید، پس از آن، همه آن‌ها را با خودتان ببرید. بهتر است مواردی را مانند پاسپورت، کارت شناسایی و بیمه سفر را با خودتان داشته باشید. یادتان باشد که پاسپورت‌تان باید به اندازه مدت زمان اقامت‌تان در آلمان اعتبار داشته باشد.

اگر قرار است در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنید، باید نامه پذیرش، مدرک زبان، گواهی TestAS یا APS و گواهی فارغ‌التحصیلی‌تان را به همراه داشته باشید. بهتر است این اسناد و مدارک را ترجمه رسمی کنید و ترجمه رسمی را نیز همراه‌تان داشته باشید. برای ترجمه می توانید به دارالترجمه آلمانی ساترا مراجعه کنید.  همچنین می‌توانید اسکن این اسناد و مدارک را در تلقن همراه‌تان داشته باشید تا بتوانید در صورت لزوم، ان‌ها را ارائه دهید.

پول

پول یکی دیگر از وسایل لازم برای مهاجرت به آلمان است. پول را می‌توانید به صورت نقدی، در کیف پول‌تان داشته باشید یا این‌که آن را در کارت اعتباری یا مستر کارت‌تان بریزید. توصیه می‌شود حداقل ده هزار یورو همراه‌تان داشته باشید.

دوشاخه تبدیل

در آلمان، پریزهای برق به شکل حرف F انگیسی هستند و معمولاً ولتاژ اصلی‌تان ۲۳۰V در فرکانس ۵۰ Hz است. بنابراین بهتر است پیش از رفتن به آلمان، دوشاخه تبدیل مناسب را نیز همراه‌تان ببرید.

دارو

دارو را فراموش نکنید. البته در کشور آلمان نیز دارو هست، اما اگر به دارو نیاز داشته باشید، باید به دکتر مراجعه کنید، نسخه بگیرید تا بتوانید به داروی مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید. بنابراین بهتر است داروهای ضروری را با خودتان ببرید تا از همان ابتدا، برای دریافت یک داروی کوچک، مجبور به مراجعه به پزشک نشوید.

مسافران می‌توانند به اندازه مصرف سه ماه با خودشان دارو داشته باشند.

غذا

اگر به غذاهای آلمانی علاقه ندارید یا برای عادت کردن به این غذاها به زمان نیاز دارید، بهتر است با خودتان مواد غذایی نیز بررید. البته یادتان باشد که برخی از موارد غذایی را نمی‌توانید همراه‌تان داشته باشید، چرا که ورودشان به آلمان ممنوع است. مواد غذایی زیر جزو مواد غذایی ممنوعه هستند:

  • قارچ وحشی
  • انواع سیب زمینی
  • خاویار
  • مکمل غذایی
  • گوشت و دیگر فرآورده‌های حیوانی

لباس

آلمان از آن کشورهای سردی است که برای سفر یا مهاجرت به آن، باید لباس گرم با خودتان داشته باشید. به علاوه، اگر قصد دارید در این کشور به مصاحبه کاری بروید یا این‌که در کلاس درس شرکت کنید، باید با خودتان لباس مناسب این فضاها را داشته باشید.

از پوشاک لازم برای مهاجرت به آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: زیرپوش، جوراب، کمربند، کفش، لباس آستین بلند و آستین کوتاه، شلوار و جین، بارانی و پالتو، کلاه، پیراهن و دامن.

وسایل الکترونیک

از وسایل الکترونیک لازم برای مهاجرت به آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لپ‌تاپ: اگر قرار است در آلمان تحصیل کنید، بهتر است در آلمان، لپتاپی با کیبور (صفحه کلید) آلمانی بخرید.

شارژر: برای همه وسایل‌ الکتریکی‌تان، از جمله تلفن همراه و لپتاپ، شارژر مناسب به همراه داشته باشید.

پاور بانک ۱۰۰Wh: یکی دیگر از موارد ضروری پاور بانک است. هنگام پرواز حتماً به پاور بانک نیاز خواهید داشت. در مواقع دیگر نیز، به این وسیله الکترونیک نیاز پیدا خواهید کرد.

مواد بهداشتی

مواد بهداشتی نیز از ضروریات سفر هستند. از ضروری‌ترین موارد می‌توان به ضد آفتاب، نرم کننده لب، لوازم آرایش، صابون صورت و صابون بدن، خمیر دندان، مسواک، دئودورانت، حوله، شامپو، نرم کننده، مرطوب‌کننده و کرم اصلاح اشاره کرد. به طور کلی، باید هر آنچه را به بهداشتی شخصی‌تان مربوط می‌شود هنگام مهاجرت به آلمان همراه‌تان داشته باشید.

کفش راحت

اگر قرار است در آلمان زندگی کنید، باید خودتان را برای پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت آماده کنید. روزی ۱۵۰۰۰ قدم، ۲۰۰۰۰ قدم. بنابراین داشتن کفش راحت ضروری است. همچنین اگر به ورزش علاقه دارید، بهتر است کفش‌های مخصوص ورزش مورد نظرتان را با خودتان ببرید.

 

سخن آخر

تا به این‌جا، با وسایل ضروری برای مهاجرت به آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای سفر به آلمان، باید همه چیزهایی را که در زندگی روزمره به آن‌ها نیاز دارید به همراه داشته باشید. برای مثال، وسایل الکترونیک، وسایل بهداشتی، خوراکی‌های مجاز، شارژر و مواردی از این دست برای مهاجرت به آلمان ضروری هستند. علاوه بر این موارد، بهتر است مدارک شناسایی‌تان را نیز همراه با خودتان داشته باشید تا در صورت لزوم، آن‌ها را ارائه دهید. بهتر است همه وسایل لازم را در فهرستی به صورت مرتب بنویسید تا هنگام آماده کردن وسایل، چیزی را از قلم نیندازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن