مهاجرت به ایتالیا

آیا مهاجرت به ایتالیا خوب است؟

آیا مهاجرت به ایتالیا خوب است؟ آیا زندگی در ایتالیا خوب است؟ این نوع سوالات به ذهن همه کسانی که قصد مهاجرت را دارند می‌رسد. وقتی قصد مهاجرت دارید، حق دارید که این سوال به ذهنت برسد، چرا که قرار است همه چیز را در کشور خودتان رها کنید و زندگی را در کشور جدیدی از سر بگیرید. اما واقعاً شرایط زندگی در ایتالیا چگونه است؟  در این مطلب، برای‌‌تان خواهیم گفت آیا مهاجرت به ایتالیا خوب است یا خیر. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

شرایط مهاجرت قانونی به ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا، باید به فکر دریافت ویزا باشید. ویزای ایتالیا انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید، بسته به شرایط و هدف‌تان از مهاجرت، یکی از انواع ویزا را انتخاب کنید. از نواع ویزای ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • ویزای توریستی
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای طلایی ایتالیا
  • ویزای همراه یا ویزای خانوادگی
  • ویزای فریلنسری

دریافت هر کدام از این انواع ویزای ایتالیا شرایط مشخصی دارد. برای دریافت‌شان، باید سرمایه لازم را داشته باشید، اسناد و مدارک را به دارالترجمه ایتالیایی ببرید و ترجمه رسمی کنید و در نهایت، آن‌ها را به سفارت ایتالیا ارائه دهید و منتظر دریافت ویزای‌تان بمانید.

چرا زندگی ایتالیا خوب است؟

زندگی در ایتالیا یک سری مزایا و خوبی‌ها دارد که در ادامه، به طور مفصل، از آن‌های برای‌تان خواهیم گفت.

ارائه خدمات رایگان بهداشت و درمان در ایتالیا

در ایتالیا، بیمارستان‌های دولتی بسیاری وجود دارند که خدمت بهداشت و درمان را به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌دهند. بنابراین با داشتن بیمه در این کشور، می‌توانید از خدمات بهداشت و درمان برخوردار شوید.

امکان تحصیل رایگان در ایتالیا

در ایتالیا، هر کسی حق برخورداری از آموزش باکیفیت را دارد. آموزش در مدارس دولتی ایتالیا رایگان و باکیفیت است. بنابراین اگر قرار است با خانواده‌تان به ایتالیا مهاجرت کنید، خیال‌تان راحت خواهد بود که فرزندتان از آموزش باکیفیت برخوردار خواهد شد. در این کشورها، مدارس خصوصی نیز وجود دارد که شهریه‌شان نیز بالا است. در دانشگاه‌های خصوصی، دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند و همین مسئله تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی به مراتب آسان‌تر می‌کند.

شرایط مناسب برای کودکان

در کشور ایتالیا، شرایط کار و تحصیل برای خانواده‌ها و کودکان بسیار مطلوب است. اگر پدر و مادر شاغل باشند، در راستای مراقبت از کودکان‌شان کمک‌هایی را دریافت خواهند کرد.

شاهکارهای معماری و تاریخی در شهر

وقتی در شهرهای ایتالیا قدم می‌زنید، شاهکارهای معماری و آثار تاریخی را مشاهده خواهید کرد. در واقع، شهرهای ایتالیا شبیه به موزه‌ای شگفت انگیز است که همواره، از قدم زدن در آن لدت خواهید برد.

تنوع غذایی

در ایتالیا، تنوع غذایی بسیار زیاد است و غذاهای مردم این کشور نیز با ذائقه ما ایرانی‌ها بسیار جور است. همانطور که مشاهده می‌کنید، تعداد رستوران‌های ایتالیایی در ایران کم نیست و طی این سال‌ها، تجربه ثابت کرده است ایرانیان از غذاهای ایتالیایی استقبال می‌کنند. بنابراین در ایتالیا، از غذاهای این کشور لذت خواهید برد.

ارزان بودن هزینه زندگی

هزینه زندگی در ایتالیا، در مقایسه با هزینه زندگی در دیگر کشورهای اروپایی، از جمله انگلستان بسیار کمتر است. البته هزینه زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا متغیر است. در برخی از شهرها هزینه زندگی کمتر است و در برخی دیگر بیشتر. برای مثال، در شهرهای بزرگ ایتالیا، از جمله میلان و رم، هزینه زندگی بیشتر است.

خرید خانه در ایتالیا

جالب است بدانید در ایتالیا، امکان خرید خانه وجود دارد. نزدیک به ۷۵% از ایتالیایی‌ها صاحب خانه هستند، چرا که قیمت خانه در این کشور چندان زیاد نیست.

دشواری‌های زندگی در ایتالیا چیست؟

برای انجام هر کاری، باید معایب و مزایای آن را بسنجیم و در نهایت تصمیم بگیریم. زندگی در ایتالیا نیز، مثل زندگی در هر کشور دیگری، سراسر مزیت نیست، بلکه ممکن است معایبی نیز داشته باشد. بنابراین با شناخت این دشواری‌ها، می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید و خودتان را برای ورود به کشور جدید کاملاً آماده کنید.

بازار رقابتی شغل

شرایط بازار کار در کشور ایتالیا چندان خوب نیست، از این رو، باید خودتان را برای پوشیدن کفش آهنین و گشتن به دنبال کار آماده کنید. یافتن کار برای غیر ایتالیایی زبانان بیشتر نیز خواهد بود. مهاحران در شهرهای بزرگ ایتالیا، از جمله رم، میلان و فلورانس، بسیار آسان‌تر است. در این شهرها، فرصت‌های شغلی بسیاری برای انگلیسی زبانان وجود دارد.

سخن آخر

حتماً تا به این‌جا، به پاسخ این سوال که آیا مهاجرت به ایتالیا خوب است یا نه رسیده‌اید. بله مهاجرت به ایتالیا خوب است و مزایای بسیار زیادی برای مهاجران دارد. زندگی در ایتالیا برای مهاجرانی که دوست دارند در شهری زیبا زندگی کنند، از امکانات تحصیلی مناسب برخودار شوند، خدمات بهداشت و درمان رایگان دریافت کنید، از فرهنگ غنی و غذاهای خوشمزه اطراف‌شان لذت ببرند بسیار لذتبخش خواهد بود. علاوه بر همه این موارد، هزینه زندگی در ایتالیا، در مقایسه با هزینه زندگی در بسیاری از کشورهای اروپایی، مقرون به صرفه تر است. با سنجیدن دشواری‌ها و مزایای زندگی در ایتالیا، می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید و خودتان را برای لذت بردن از زندگی در ایتالیا و مواجهه با دشواری‌هایش آماده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن