مهاجرت به ایتالیا

مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا

وقتی در مسیر جستجوهای‌تان به این صفحه رسیده‌اید، حتماً به مهاجرت به ایتالیا یا دست کم، به مهاجرت فکر می‌کنید. مهاجرت به ایتالیا و زندگی در این کشور، مثل هر مهاجرت دیگری، یک سری مزایا و معایب دارد. فرقی نمی‌کند هدف‌تان از مهاجرت به ایتالیا چیست و چه مسیری را برای رفتن به این کشور انتخاب کرده‌اید، در هر صورت، باید مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا را بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید و خودتان برای رقم زدن یک زندگی رویایی در این کشور آماده کنید.  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه ایتالیایی ساترا همراه باشید.

مزایای زندگی در ایتالیا

زندگی در ایتالیا اگر مزایا نداشت، این کشور تبدیل به یکی از بهترین مقاصد محبوب گردشگران و مهاجران نمی‌شد. در ادامه، از این مزایای مهاجرت به ایتالیا برای‌تان گفته‌ایم.

خدمات درمانی ارزان و باکیفیت

ایتالیا نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی سیستم بیمه مختص به خودش را دارد. سیستم بهداشت و درمان ایتالیا جزو ده سیستم درمانی برتر دنیا قرار می‌گیرد. همچنین همه خدمات درمانی در کشور ایتالیا تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. بنابراین وقتی در ایتالیا زندگی می‌کنید، اصلاً لازم نیست نگران هزینه درمان باشید.

غذاهای متنوع و خوشمزه

اگر به مکالمه‌های میان مردم ایتالیا دقت کنید، متوجه خواهید شد که بخش زیادی از صحبت‌های‌شان در مورد غذا است. غذا جایگاه خاصی در ایتالیا دارد و همانطور که می‌دانید تنوع غذایی نیز در این کشور بسیار زیاد است. در ایران نیز تعداد رستوران‌های ایتالیایی کم نیست و حتماً طعم انواع پاستا و پیتزای ایتالیایی را چشیده‌اید. بنابراین اگر این نوع غذا متناسب با ذائقه‌تان است، در ایتالیا روزهای خوشی در انتظارتان خواهد بود.

شهروندی آسان

برای اقامت دائم در ایتالیا و برخورداری از حقوق شهروندی، باید به فکر دریافت شهروندی این کشور باشید. در گذشته، برای دریافت شهروندی ایتالیا، باید ۱۰ سال در این کشور اقامت می‌کردید، اما چند سال است که این عدد به چهار سال کاهش یافته است. بنابراین اگر رویای شهروندی ایتالیا را در ذهن دارید، باید به شما بگوییم فاصله چندانی با این رویای‌تان ندارد.

امکان خرید خانه

خرید خانه در ایتالیا چندان چیز عجیب و غریبی نیست. اگر اقامت این کشور را داشته باشید، می‌توانید به راحتی، در این کشور خانه بخرید. جالب است بدانید که تقریباً ۷۰% از ایتالیایی‌ها صاحب‌خانه هستند.

 آموزش باکیفیت

مدارس دولتی ایتالیا برای کودکان رایگان است. در این کشور، کودکان از سه سالگی می‌توانند یادگیری را شروع کنند. کیفیت آموزش در این کشور بسیار خوب است و در برنامه‌های آموزشی‌اش، به مباحثی مانند تاریخ و هنر توجه ویژه‌ای می‌شود. همچنین دانشگاه‌های ایتالیا در سطح جهانی هستند و دانشجویان بسیاری از سراسر جهان، دانشگاه‌های این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

هزینه پایین زندگی

ایتالیا از کشورهای گران قیمت نیست. در واقع، هزینه زندگی در این کشور چندان بالا نیست. اگر در این کشور تنها هستید، صرف نظر از هزینه اجازه، هزینه سالانه زندگی‌تان کمتر از ۱۰ هزار یورو خواهد بود. حتی در شهرهای رم و میلان نیز هزینه‌تان بیشتر از این مقدار نخواهد بود.

امکان باز کردن حساب بانکی

با داشتن یک سری اسناد و مدارک ویژه، از جمله کارت شناسایی و اجاره نامه، می‌توانید به راحتی، در بانک‌های ایتالیا حساب باز کنید. در واقع، برای باز کردن حساب بانکی در بانک‌های ایتالیا، لازم نیست شهروند این کشور باشید.اما لازم به ذکر است که نمی‌توانید در بانک‌های ایتالیا، حساب بانکی را به صورت آنلاین باز کنید، بلکه باید در کشور ایتالیا حضور داشته باشید و خودتان به بانک مراجعه کنید.

معایب زندگی در ایتالیا

و اما می‌رسیم به معایب زندگی در ایتالیا! هیچ گوشه‌ای دنیا کامل نیست و زندگی در هر کشور، در کنار مزایای متعددش، معایبی نیز دارد. در ادامه، از معایب زندگی در این کشور برای‌تان گفته‌ایم.

نرخ بالای بیکاری

نرخ بیکاری در ایتالیا کمی بالا است. در ایتالیا، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، فرصت‌های شغلی کمتری وجود دارد. در آگوست سال ۲۰۱۷، نرخ بیکاری در این کشور ۱۱٫۲% درصد بود. بنابراین اگر به فکر یافتن کار در این کشور هستید، باید بگوییم کمی زمان می‌برد تا به هدف‌تان برسید.

ثابت نبودن دمای هوا

ایتالیا کشوری نبستاً بزرگ است و فاصله بین شمال و جنوب آن زیاد است. از این رو، تفاوت دما در قسمت‌های مختلف آن زیاد است. برای مثال، در بخش کوهستانی ایتالیا، هوا بسیار سرد است، اما در بخش جنوبی آن، هوا گرم است و فقط در زمستان، به اعتدال می‌رسد. البته در ایران نیز چنین شرایطی وجود دارد. بنابراین بهتر است در انخاب شهر زندگی‌تان در ایتالیا دقت کنید.

مانع زبانی

وقتی وارد کشور ایتالیا می‌شوید، باید زبان این کشور را تا حدی یاد گرفته باشید. در شهرهای بزرگ ایتالیا، از جمله رم و میلان، زبان انگلیسی رایج است، اما در دیگر شهرهای آن، بومیان اصرار دارند فقط به زبان ایتالیایی صحبت کنند.

سخن اخر

تا به اینجا، با معایب و مزایای مهاجرت به ایتالیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، زندگی در این کشور یک سری مزایا و یک سری معایب دارد. بیمه درمانی مناسب، آموزش باکیفیت، تنوع غذایی و امکان دریافت شهروندی از مزایای زندگی در ایتالیا است و مواردی مانند زبان، آب و هوا و نرخ بالای بیکاری از معایب زندگی در ایتالیا است. بهتر است پیش از مهاجرت، این موارد را بشناسید تا در مورد رفتن یا نرفتن، تصمیم درستی بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن