مهاجرت به اسپانیا

رفع ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا

روند دریافت ویزای اسپانیا زمان‌بر و انرژی‌بر است. متقاضی ویزای توریستی اسپانیا باید یک سری اسناد و مدارک را گردآوری و ترجمه کند، در مصاحبه شرکت کند، هزینه‌های مختلف را بپردازد تا در نهایت، بتوانید به اسپانیا سفر کند. به خوبی می‌دانیم که ارائه درخواست ویزا ضامن دریافت ویزا نیست. ممکن است درخواست را ارائه دهید و همه مراحل را طی کنید، ولی در نهایت، درخواست‌تان رد شود. اما ریجکت شدن ویزای مرحله آخر نیست، بلکه بعد از آن نیز، می‌توانید برای رفع ریجکتی ویزا اقدام کنید. روند ارائه درخواست برای رفع ریجکتی چندان ساده نیست، اما اگر مراحل آن را بشناسید، این روند را راحت‌تر می‌توانید طی کنید.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد رفع ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با دارالترجمه اسپانیایی ساترا همراه باشید.

دلایل ریجکت شدن ویزای اسپانیا چیست؟

دلایل متعددی در پس ریجکت شدن ویزای توریستی اسپانیا وجود دارد. برای مثال، ممکن است سفارت اسپانیا بنا به دلایلی مانند ناقص بودن اسناد و مدارک، داشتن سوء پیشینه یا دیگر دلایل ریجکت کند. وقتی سفارت اسپانیا درخواست‌تان را برای دریافت ویزای توریستی رد می‌کند، شما می‌توانید مجدداً اقدام کنید.

آیا ویزای توریستی اسپانیا فقط برای سفر به اسپانیا است؟

کسانی که ویزای توریستی اسپانیا را دریافت می‌کنند می‌توانند با استفاده از آن، به همه کشورهای حوزه شنگن سفر کنند. در واقع، با این ویزا مجوز سفر به ۲۶ کشور اروپایی برای‌تان صادر خواهد شد. فقط در صورتی که قصد داشته باشید بیشترین زمان اقامت‌تان را در اسپانیا بگذرانید، سفارت اسپانیا این ویزا را برای‌تان صادر خواهد کرد. همچنین برای دریافت ویزای توریستی از سفارت اسپانیا، باید اسپانیا اولین مقصدتان باشد.

اعتراض به ریجکتی ویزای اسپانیا

وقتی سفارت کشوری درخواست‌تان را برای دریافت ویزای توریستی رد می‌کند، می‌توانید به نظر آن‌ها اعتراض کنید. سفارت اسپانیا نیز این امکان را فراهم کرده است. وقتی به ریجکت شدن ویزا اعتراض می‌کنید، سفارت اسپانیا مجدداً درخواست‌تان را بررسی می‌کند. پس از رد شدن درخواست ویزای‌تان، یک ماه فرصت دارید تا برای دریافت مجدد ویزا اقدام کنید.

چگونه برای رفع ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا اقدام کنیم؟

از زمانی که خبر ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا را دریافت می‌کنید، یک ماه فرصت دارید تا برای اعتراض به آن اقدام کنید. از همان فردای ریجکت شدن درخواست‌تان می‌توانید برای رفع ریجکتی ویزا اقدام کنید. برای مثال، اگر هجدهم ژوئن نامه ریجکتی را دریافت کنید، تا هجدهم جولای برای اعتراض کردن فرصت دارید.

محتوای نامه درخواست رفع ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا

برای رفع ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا، باید نامه‎‌‌ای را به سفارت ارائه دهید. برای نوشتن این نامه، بهتر است نمونه نامه اعتراض به ریجکتی اسپانیا را ببینید و اصول نوشتن این نامه را بشناسید. به طور کلی، باید یک سری اطلاعات را در این نامه بگنجانید تا به هدف‌تان نزدیک شوید. در ادامه، از محتوای نامه رفع ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا برای‌تان گفته‌ایم.

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره پاسپورت یا شماره NIE
  • دلیل اعتراض به ریجکت شدن ویزا (برای مثال، اگر دلیل ریجکت شدن‌ ویزای‌تان این بوده که اطلاعات کافی را در ویزای‌تان ارائه نکرده‌اید، باید اطلاعات را در همین نامه ارائه دهید)
  • تاریخ نوشتن نامه و امضای متقاضی
  • اسناد و مدارک لازم

هر چه اطلاعات‌تان در مورد قوانین صدور ویزا در سفارت اسپانیا بیشتر باشد، احتمال موفقیت‌تان در دریافت ویزای اسپانیا بیشتر خواهد شد. این اطلاعات را از طریق جستجو و مشاوره با وکیل مهاجرتی می‌توانید کسب کنید.

زمان لازم برای رسیدگی به درخواست رفع ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا

بعد از ارائه درخواست برای رفع ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا، باید سه ماه برای دریافت پاسخ رسیدگی به درخواست‌تان منتظر بمانید. البته این نود روز بیشترین زمان است، چرا که ممکن است جواب‌تان را ظرف کمتر از سه ماه دریافت کنید. حداکثر دو بار می‌توانید به ریجکتی ویزای‌تان اعتراض کنید.

بازگشت هزینه در صورت ریجکت شدن ویزای توریستی اسپانیا

برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا، باید مبلغ مشخصی را به سفارت بپردازید. اما آیا بعد از ریجکت شدن ویزا، هزینه را به شما باز می‌گردانند؟ باید بگوییم خیر، در صورت ریجکتی ویزای اسپانیا، هیچ هزینه‌ای به شما بازگشت داده نخواهد شد.

زمان مناسب برای درخواست مجدد ویزای توریستی اسپانیا

وقتی درخواست ویزا ریجکت شدن، لازم نیست بازه زمانی مشخصی را صبر کنید تا بتوانید مجدداً اقدام کنید، بلکه می‌توانید بلافاصله اقدام کنید. بهتر است پیش از اقدام مجدد برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا، دلایل رد شدن ویزای‌تان را بشناسید.

سخن آخر

تا به این‌جا، باید راه‌های رفع ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید، از فرداری روز ریجکت شدن ویزای‌تان تا یک ماه فرصت دارید اعتراض کنید. بعد از نوشتن نامه اعتراض و ارائه اسناد و مدارک لازم، باید حداکثر نود روز منتظر بمانید تا جواب را از سوی سفارت اسپانیا دریافت کنید. نهایتاً دو بار برای ارائه این اعتراض فرصت دارید، بعد از دو بار، دیگر درخواست‌تان پذیرفته خواهد شد. بهتر است پیش از ارائه درخواست ویزای توریستی اسپانیا، قوانین مربوط به این جوزه را بشناسید تا بتوانید درخواست‌تان را صادر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن